پیشنهاداتی برای تسهیل فرآیند ترخیص خودروهای واردکنندگان غیر نماینده

پرشین خودرو: رئیس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو در نامه ای به وزیر صنعت، معدن و تجارت پیشنهادتی به منظور تسهیل در فرآیند ترخیص خودرو برای واردکنندگان غیر نماینده ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، میثم رضایی در این نامه به محمد شریعتمداری آورده است:
از آنجاییکه تنها مرجع تشخیص اصالت خودرو، سازمان ملی استاندارد است و ترخیص هرگونه خودرو فقط با تاییدیه آن سازمان میسر خواهد بود، لذا اینجانب پیشنهاد می کنم که
اخذ مبلغ 3 درصد CIF هر خودرو که بابت صدور دفترچه گارانتی است، پس از تاییدیه سازمان استاندارد و تنها به حسابی که وزارت صنعت معرفی می کند و به نام شرکت است واریز شود چرا که با این رویکرد جدید دیگر شاهد اخذ وجه الضمان اضافی بابت خودروهایی که هنوز به کشور وارد نشده است توسط شرکت های نماینده نخواهیم بود.
شایان ذکر است که شرکت نماینده با رویت فیش واریزی موظف است ظرف 20 روز طبق قانون، دفترچه خدمات گارانتی را صادر کرده که مکانیسم صدور آن نیز توسط اداره کل بازرسی سازمان حمایت از مصرف کننده رصد خواهد شد.
با اجرایی شدن دستورالعمل فوق از این پس اعمال سلیقه در پنجره واحد فرامرزی گمرک غیر ممکن خواهد شد و واردکنندگان حقیقی و حقوقی به شکل یکسان نسبت به مطالبات خود اقدام خواهند کرد.

 

کد خبر 89737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha