اهداف پسابرجامی در خدمات پس از فروش و قطعه سازی محقق نشد

پرشین خودرو: در حوزه خدمات پس از فروش و قطعه سازی نتوانستیم به اهداف پسابرجامی خود دست پیدا کنیم و به جرات می توان ادعا کرد وضعمان در این دو حوزه از قبل نیز بدتر شده است.

نادر وهاب آقایی کارشناس صنعت خودرو، در گفت وگو با خبرنگار پرشین خودرو، با بیان این مطلب گفت: متاسفانه بر این عقیده هستم که به هیچ عنوان از فرصت پسابرجام در این سال ها برای رشد و توسعه حوزه خدمات پس از فروش استفاده نکردیم.

وی ادامه داد: در موضوع قطعه سازی نیز نتوانستیم به اهداف تعیین شده دست یابیم و متاسفم که بگویم ما هیچ گاه به دوران طلایی صنعت قطعه سازی که همزمان بود با دوران حضور رئیس اسبق ایدرو و ساپکو(رضا ویسه) نرسیدیم و سیاست های درست وی را دنبال نکردیم.

وهاب آقایی خاطرنشان کرد: در تمام این سال ها بازار قطعه کشور را به رقبای ترک وا دادیم و حالا می توانیم ادعا کنیم بازار قطعه ایران به جای اینکه در دستان سازندگان ایرانی باشد در تصاحب قطعه سازان ترکیه و چین قرار دارد.

وی در خصوص تاثیر تحریم ها در صنعت قطعه سازی و خدمات پس از فروش گفت: با بازگشت تحریم ها، نه تنها صنعت قطعه سازی ایران نمی تواند باری از دوش خودروساز ایرانی بردارد بلکه ما همین بازار نصف و نیمه را نیز به دلال های وارد کننده قطعه از چین تقدیم خواهیم کرد.

 

پسابرجام


این کارشناس حوزه خدمات پس از فروش ادامه داد: در حوزه خدمات اصلا وضعمان خوب نیست. وقتی خودروسازان فرانسوی و آلمانی اعلام کردند به صنعت ایران آمده و تغییراتی را کلید می زنند، این فکر را کردیم که شرکت هایی مانند فولکس واگن، رنو و پژو قرار است فرهنگ خودشان در خدمات رسانی به مشتریان خودرو را با خود آورده و موجب تحول این بخش از صنعت خودروی ایران شوند اما؛ خیلی زود دیر شد و ما زمان را از دست دادیم.

وهاب آقایی خاطرنشان کرد: زمان را خودمان از دست دادیم، هیچ اتفاق مثبتی رخ نداد و هیچ تغییر فرهنگی در حوزه خدمات پس از فروش رخ نداد و حتی می توان گفت وضع این حوزه بد تر از قبل هم شد.

کد خبر 98508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha