کد خبر 52597
۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۷
مصاف جنسیس کوپه با BMW M4

پرشین خودرو: هیچ کس نمی‌تواند شرکت هیوندای را خودروسازی فاقد جاه‌طلبی بداند. در این راستا شرکت هیوندای نه‌تنها تا سال 2020 شش مدل خودروی جنسیس به بازار عرضه خواهد کرد، بلکه براساس اخباری که به‌تازگی منتشر شده است، این شرکت بخش مستقلی را تاسیس کرده تا از طریق توسعه مدل‌های جنسیس کوپه خود، مدل M4 شرکت BMW را به چالش بکشد.

به گزارش «پرشین خودرو»، استراتژی جدید هیوندای در زمینه استخدام طراحان مورد نیاز خود نیز گویای سیاست جدید این خودروساز شرق آسیاست. استخدام آلبرت بیرمان، مهندس ارشد بخش M شرکت BMW و انتصاب وی به‌عنوان مسئول بخش N برند جنسیس خود به‌خوبی گویای استراتژی جدید این شرکت است. نخستین محصول از بخش N شرکت هیوندای خودروی هاچبک i30 خواهد بود که به نظر با هدف عرضه آن در بازار اروپا تولید خواهد شد، اما پس از گفت‌وگو با بیرمان و سایر مدیران شرکت هیوندای، انتظار ما این است که دومین خودروی تولیدی در بخش N، مدل جدیدی از خودروی جنسیس کوپه G70 خواهد بود.

خودروی G70 کوچک‌تر از مدل‌های G80 و مدل G90 که اخیرا با برند جنسیس به بازار عرضه شده‌اند بوده و یک خودروی سدان اسپورت به شمار می‌رود. بیرمان مهندس ارشد بخش N شرکت هیوندای در مورد مدل جدید G70 گفت که خودروی مذکور در مقایسه با سایر خودروهای هم‌رده خود، از طراحی متفاوت و پلتفرم جدیدی بهره می‌برد. وی اضافه کرد: «بیشتر ویژگی‌های اسپورتی مدل‌های پیشین جنسیس کوپه در خودروی جدید نیز وجود دارد، بنابراین می‌توان هندلینگ عالی و لذت‌بخش را از جنسیس کوپه جدید انتظار داشت چراکه پلتفرم جدید استفاده شده در این خودرو برای پیشرانه‌های قدرتمند بسیار مناسب است.»

اما جنسیس کوپه این قدرت را از کجا به‌دست خواهد آورد؟ شایعات حاکی از اختصاص یک پیشرانه 5 لیتری هشت سیلندر به این خودرو است، این در حالی است که بیرمان احتمال استفاده از این پیشرانه در مدل جدید G70 را رد می‌کند و معتقد است که از یک پیشرانه 3/3 لیتری توربو شارژ شش سیلندر در این خودرو استفاده خواهد شد. اگرچه هنوز جزییات فنی جنسیس کوپه جدید اعلام نشده است، انتظار می‌رود قدرت این خودرو کمتر از پیشرانه 425 اسب بخاری مدل M4 شرکت BMW نباشد. هیوندای به دنبال اضافه کردن عنصر هیجان به محصولات خود بوده و قصد دارد تا با عرضه مدل جدید جنسیس کوپه G70 این موضوع را به مرحله عمل درآورد.

مورگان به دنبال ساخت خودروهای برقی و هیبریدی

شرکت خودروسازی انگلیسی مورگان اعلام کرد که قصد دارد تا فرآیند ساخت خودروهای برقی و هیبریدی خود را از سال 2019 میلادی آغاز کند. گزارش‌ها حاکی از آن است که شرکت مورگان رقمی معادل 6 میلیون پوند از مرکز پیشرانش بریتانیا، شرکت Delta Motorsport و در نــهــایــت شــرکــت Potenza Technology به منظور سرمایه‌گذاری در طراحی، توسعه و تولید خودروهای برقی و هیبریدی و تولید خودروهایی بر پایه تکنولوژی‌های مذکور دریافت کرده است.

در این رابطه شرکت مورگان اعلام کرده است که سرمایه‌گذاری این شرکت در استفاده از تکنولوژی‌های جدید، زمینه لازم را جهت تولید خودروهای دوستدار محیط‌زیست و با میزان آلایندگی بسیار کم، ایجاد خواهد کرد. گفتنی است خبر سرمایه‌گذاری شرکت مورگان در تولید خودروهای برقی و هیبریدی را ساجید جاوید، وزیر تجارت دولت بریتانیا در جریان بازدید از کارخانه شرکت خودروسازی مورگان در هفته گذشته اعلام کرده بود. تزریق سرمایه‌ای که اخیرا به شرکت مورگان صورت گرفته است، سبب خواهد شد تا این شرکت خودروهای بیشتری را که از سوخت‌های جایگزین استفاده می‌کنند تولید کرده و میزان نیروی انسانی خود را در بخش تولید خودروهای برقی و هیبریدی افزایش دهد.

در حال حاضر مورگان تنها یک خودروی برقی با عنوان EV3 را در خط تولید خود دارد که این مدل در سال جاری میلادی به بازار عرضه خواهد شد. عرضه خودروی مذکور به بازار در حالی صورت می‌گیرد که طبق ادعای مورگان، این شرکت برای طراحی پیشرانه این خودرو 10 سال زمان صرف کرده است. در حال حاضر، برخی خودروهای شرکت مورگان به‌صورت گازسوز تولید شده و به بازار عرضه می‌شوند. این در حالی است که برخی از این خودروهای گازسوز شرکت مورگان از پیشرانه‌های تولیدی شرکت‌های دیگر نظیر مزدا، فورد و BMW استفاده می‌کنند.

هیوندای قیمت مدل 2017 النترا که پرفروش‌ترین محصول شرکت هیوندای به شمار می‌رود را 17 هزار و 985 دلار اعلام کرد که این رقم 100 دلار کمتر از قیمت مدل 2016 این خودرو است. شرکت هیوندای نه‌تنها قیمت پایه سدان محبوب و پرفروش خود را ارزان‌تر از مدل 2016 آن به بازار عرضه کرده است، بلکه قیمت تیپ‌های دیگر النترا که به همراه آپشن‌های متنوع‌تر عرضه می‌شوند را نیز ارزان‌تر از مدل قبلی این خودرو روانه بازار کرده است. به‌عنوان مثال مدل SE النترا 2017 به همراه آپشن‌های محبوب آن درمقایسه با مدل 2016 این خودرو 200 دلار ارزان‌تر به فروش می‌رسد، این در حالی است که به تیپ SE النترا 2017 یک صفحه نمایش هفت اینچی، دوربین دنده‌عقب و قابلیت پاسخگویی به تلفن در خودرو اضافه شده است که مدل 2016 این خودرو فاقد آن است.

لازم به ذکر است که هیوندای برای نسل ششم سدان محبوب خود، مجموعه‌ای از ویژگی‌های ایمنی فعال را در نظر گرفته است که انتظار می‌رود این موضوع النترا 2017 را به یکی از ایمن‌ترین خودروهای جهان از دید موسسه بیمه بزرگراه‌ها بدل ساخته و پنج ستاره ایمنی از سوی اداره ملی امنیت ترافیک بزرگراه‌ها در آمریکا دریافت کرده است که هر دوی این موسسات از جمله موسسات معتبر به‌شمار می‌رود. گفتنی است که هیوندای پیش از این با استفاده از تکنولوژی‌های نوین موفق به دریافت بالاترین استانداردهای ایمنی برای خودروی جنسیس سدان خود شده بود، بنابراین انتظار می‌رفت که این شرکت از تکنولوژی‌های مذکور در مدل النترا خود نیز استفاده کند.

اعمال تغییرات مثبت از طریق اضافه کردن ویژگی‌های ایمنی به النترا 2017 به همراه کاهش قیمت این خودرو، سبب خواهد شد تا افرادی که به دنبال یک خودروی سدان کم‌مصرف خانوادگی هستند به سوی النترا جذب شوند. گفتنی است دو مدل Echo و Sport نیز در سال جاری به بازار عرضه خواهند شد.

 

منبع: فرصت امروز

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

کد خبر 52597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha