اختصاص پنج میلیارد ریال برای بهسازی ایستگاه راه آهن بافق

پرشین خودرو: مدیرکل راه آهن یزد گفت: در سال 1397، مبلغ پنج میلیارد ریال بودجه برای بهسازی ایستگاه خط آهن بافق در این استان در نظر گرفته شد که صرف بهینه سازی، افزایش کیفیت و امکانات خواهد شد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایرنا، سید مصطفی داوودی روز دوشنبه  در بافق افزود: این شهر در مسیر پنج راه ریلی کشور قرار دارد و یکی از مهمترین مناطق حوزه راه آهن کشور و استان است.
وی افزود: به لحاظ موقعیت جغرافیایی که ایستگاه یادشده دارد، سال گذشته هم 2 میلیارد ریال برای این منظور هزینه شد.
مدیرکل راه آهن استان خاطر نشان کرد: همچنین در سال 97 مجوز استخدام 15 سوزنبان اخذ شد که این نیروها باید ساکن این شهرستان باشند.

 

راه آهن

 

وی ادامه داد: برای استخدام نیرو با تجمیع شرکتی نیز 55 مجوز اخذ شده است.
این مسوول با اشاره به اینکه راه آهن یزد بالاترین عملکرد را در کشور دارد، یادآور شد: با وجود اینکه هفت درصد امکانات را در اختیار داریم، سال گذشته 36 درصد حجم کارکرد راه آهن در یزد انجام شد.
مدیرکل راه آهن یزد اضافه کرد: در سال 96 در مجموع 17 میلیون تن بارگیری در حوزه راه‌ آهن استان انجام شد و در سه معیار ارزیابی، 2 رتبه اول در ایمنی و بهره وری و رتبه دوم در تعالی را کسب کرده ایم .
به گفته داوودی، راه‌آهن یزد رتبه سه ستاره تعالی در جشنواره سال 96 را نیز به خود اختصاص داد.
شهر بافق در مسیر راه آهن بافق - تهران، کرمان ، بندرعباس، زاهدان و بافق - مشهد قرار دارد و در طول شبانه روز علاوه بر حرکت چندین واگن حامل بار و مواد معدنی، بیش از 10 رام قطار مسافربری هم در این مسیر تردد می کند.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری بافق در فاصله 110 کیلومتری جنوب شرقی یزد قرار دارد.

کد خبر 100063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha