کد خبر 100842
۷ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۴:۳۳
تفاوت نسل جدید و گذشته ب‌.ام‌.و z4+ تصویر

پرشین خودرو: نسل سوم ب‌.ام‌.و z4 پس از ده‌ها تصویر لو رفته سرانجام در هفته خودرویی مونتری در خط ساحلی پبل پبچ کالیفرنیا به نمایش درآمد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل ازعصرایران، z4 نشانه توسعه واقعی یک "رودستر" یا روباز واقعی است. با وجود یک طراحی دو قطبی، این خودرو بدون شک محصولی متفاوت از مدل قبل محسوب می‌شود. برای درک بهتر این تفاوت، اجازه دهید به قیاس نقطه به نقطه این دو مدل با هم بپردازیم.


نسل سوم از ب‌ام‌م z4


ب ام و

 

نسل دوم از ب‌ام‌م z4



بی ام و

 

به غیر از یک جلو پنجره کلیه‌ای و آرم هلال شکل ب‌ام‌و این دو نسل هیچ وجه اشتراک دیگری ندارند. در نسل جدید شاهد دریچه‌های هوای بزرگتر در زوایا و گوشه‌های نمای روبه‌رویی هستیم که با ورودی‌های چشم‌گیری طراحی شده‌اند. z4 کنونی اینک دماغه گردتری دارد که باعث جای‌گیری جلوپنجره در موقعیت پائین‌تری شده است. چین و خط‌های ظریف‌تری روی کاپوت نسل جدید در اصل جایگزین خطوط سخت، زاویه دار و برش‌دار نسل قبلی شده است.
 

بی ام و

 

بی ام و


طراحان ب‌ام‌و مجموعه جالبی را به پشت چرخ‌های جلو افزوده‌اند. قطعاتی که به زیبایی و اسپورت بودن بیشتر خودرو کمک شایانی کرده است. این قطعات کاربردی با بیرون کشیدن حرارت و هوای گرم به خنک شدن ترمزها کمک می‌کند.

در ظاهر نسل جدید حرکت، چین و قوس‌ها به سمت بالا رفته و توجه بازدید کننده را به باله‌های عقبی می‌برد، اما در مدل قبلی تمامی موج‌ها مسیری رو به پائین را دنبال می‌کرد که توجه را به سپرها معطوف می‌کرد.
 

بی ام و



اما هر دو نسل از ظاهر یک خودروی رودستر (روباز) سنتی با تمای جلویی بلند و بخش انتهایی کوتاه بهره می‌برند و هر دو از یک اسپویلر تقریبا مشابه در بخش عقبی بهره می‌برند.

با وجود ساختار مشابه، ظاهر دو خودرو کاملا متفاوت است. مدل قبلی z4 از خطوط صافی بهره می‌برد که نوعی مد قدیمی و نامشخص محسوب می‌شود و ارتباط خاصی به یک ب‌ام‌و کلاسیک ندارد. اما مدل جدید در عین استفاده از زوایای شکیل؛ پر چین و قوس ظاهر شده و ظاهری آینده‌نگرانه دارد.



بی ام و

 

بی ام و

 

در نمای انتهایی نیز ویژگی‌های متفاوتی در z4 جدید می‌بینیم. چراغ‌های باریک و طولانی با ظرافت کامل خودرو را تند و تیز نشان می‌‌دهد. یک فضای هندسی ذوزنقه‌ای در نسل جدید نیز جایگزین حالات گرد نمای عقب شده است.

نسل قبلی z4 در سال 2009 معرفی شده و در سال 2013 بازطراحی شد. بنابراین کابین خودرو در دهه اخیر تغییرات زیادی کرده است. در z4 های قبلی شاهد یک صفحه اطلاعات و سرگرمی کوچک هستیم که در بالای بخش داشبورد قرار دارد. اما در نسل جدید طراحی جدید هنرمندانه بوده و شاهد یک پشت آمپر دیجیتالی جدید و یک صفحه اطلاعات و سرگرمی بزرگ دو بخشی با قابلیت نمایش اطلاعات سیستم "هاواک" هستیم.



بی ام و


بی ام و

کد خبر 100842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha