کد خبر 102192
۳۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۹
ثابت ماندن آمار تصادفات جاده ای در سه سال اخیر

پرشین خودرو: رئیس کمیته حمل و نقل مجلس گفت: یکی از دلایل بروز تصادفات جاده ای در میان خودروهای سنگین، زمان و ساعت تردد این وسایل نقلیه است که قطعا باید مورد بازنگری قرار گیرد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از خانه ملت، شادمهر کاظم‌زاده  از ورود کمیته حمل و نقل کمیسیون عمران مجلس به بررسی پرونده افزایش تصادفات جاده ای در ماه های اخیر خبر داد و گفت: نشست کمیته حمل و نقل این کمیسیون روز سه شنبه هفته جاری با هدف بررسی حوادث اخیر جاده ای به ویژه تصادف محور کاشان-نطنز با حضور مسئولان وزارت راه و شهرسازی، راهداری و حمل و نقل جاده ای و پلیس راه برگزار می شود.

نماینده دهلران، آبدانان و دره شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در هفته گذشته شاهد، بروز حادثه تصادفات اتوبوس با یک دستگاه نفتکش بودیم که در اثر این حادثه، تعدادی از هموطنانمان جان خود را از دست دادند، اما این مسئله تنها به حادثه هفته گذشته ختم نمی شود.

افزایش بروز تصادفات جاده ای در ماه‌های اخیر

وی ادامه داد: متأسفانه در ماه های اخیر شاهد افزایش بروز تصادفات جاده ای هستیم و حادثه محور کاشان-نطنز چندمین حادثه در ماه‌های گذشته است، بنابر این باید راه کاری اندیشیده شود تا در آینده کمتر، شاهد بروز چندین حوادثی باشیم.

کاهش آمار تصادفات از از 28 هزار به حدود 16 هزار نفر/ ثابت ماندن آمارها در سه سال اخیر

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: بر اساس گزارش ها از سال 84 به بعد شاهد کاهش میزان تصادفات جاده ای بوده ایم، به طوری که طبق آمارها، تعداد تلفات جاده ای، از 28 هزار نفر به حدود 16 هزار نفر رسیده است، اما نکته قابل توجه این است که در سه سال اخیر این آمار ثابت مانده و کاهش پیدا نکرده است.

 

تصادفات

 


کاظم زاده افزود: ثابت ماندن آمارهای تصادف در سه اخیر اخیر نمایانگر این است که ما در بحث کاهش تصادفات جاده ای، نیازمند استراتژی و برنامه جدید هستیم.

وی با بیان اینکه یکی از دلایل بروز تصادفات جاده ای در میان خودروهای سنگین، زمان و ساعت تردد این وسایل نقلیه است، تصریح کرد: به طور حتم باید برنامه ریزی دقیقی برای اصلاح ساعت تردد خودروهای سنگین در جاده ها صورت گیرد، همچنین میزان سرعت مجاز خودروهای سنگین و اتوبوس ها یکی دیگر از مواردی است که باید مورد بازنگری قرار گیرد.

رئیس کمیته حمل و نقل مجلس ادامه داد: از دیگر دلایل افزایش تصادفات می توان به افزایش حجم بار ترافیکی، افزایش سرعت غیرمجاز و عدم رعایت فاصله بین خودرو اشاره کرد که متأسفانه در حادثه اخیر محور کاشان-نطنز خواب آلودگی و عدم توجه به جلو موجب شد که اتوبوس با نفت کش تصادف کند.

کد خبر 102192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha