ضرورت بروزرسانی استانداردهای تولید نقشه‌های الکترونیک دریایی

پرشین خودرو: مدیرکل حفاظت و ایمنی دریانوردی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به برگزاری اجلاس بیست و پنجم شورای سیاستگذاری کشورهای عضو پریمار در تهران با حضور ۱۵ کشور، گفت: این اجلاس به مدت دو روز در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش پرشین خودرو، علیرضا خجسته مدیرکل حفاظت و ایمنی دریانوردی سازمان بنادر و دریانوردی، در مورد اجلاس بیست و پنجم شورای سیاستگذاری کشورهای عضو پریمار (PAC ۲۵ ) که به میزبانی این سازمان و با حضور نمایندگان سازمان نقشه برداری، سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح، ستاد کل نیروهای مسلح و سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان اعضاء دبیرخانه کمیته ملی هیدروگرافی کشور، برگزار می‌شود، اظهار کرد: این اجلاس به مدت دو روز و در تهران برگزار می شود و نمایندگانی از ۱۵ کشور در آن حضور دارند. بروزرسانی استانداردهای تولید نقشه های الکترونیک دریایی و ارتقاء تکنولوژی تولید این نقشه‌ها از جمله مباحثی است که در مورد آن صحبت خواهد شد.


وی ادامه داد: موسسه پریمار یکی از موسساتی است که فعالیت مربوط به انتشار نقشه‌های الکترونیک دریایی در دنیا را انجام می‌دهد و از جمله موسات فنی است که با تغییر تکنولوژی در تولید نقشه‌ها و استانداردهای مربوطه به سازمان بین‌المللی هیدروگرافی مشاوره می‌دهد و علاوه بر این در بحث فروش و بازاریابی نیز حضور دارد.

 

نقشه دریا

 


مدیرکل حفاظت و ایمنی دریانوردی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه برخی کشورها نظیر ایران نقشه های الکترونیک دریایی تولید می کنند، اما نیاز به صحه گذاری و انتشار آن در سطح دنیا توسط یک موسسه بین‌المللی دارند، گفت: در این فرآیند نقشه های الکترونیک دریایی از طریق موسسه پریمار منتشر و در بازار عرضه می شود.

خجسته ادامه داد: در این اجلاس دو روزه مسائل مربوط به اجلاس قبلی مطرح می شود و علاوه بر این، مباحث فنی در مورد تولید نقشه‌های الکترونیک و موارد مربوط به قیمت نقشه‌های الکترونیک و سهم بندی قیمت‌ها پیشنهاد می‌شود.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی و به گفته وی ۱۵ کشور در اجلاس بیست و پنجم شورای سیاستگذاری کشورهای عضو پریمار (PAC ۲۵) حضور دارند و این اجلاس از امروز (۲۴ مهرماه) به مدت دو روز در هتل هما تهران برگزار می شود.

کد خبر 103705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha