خودروسازان اجازه تصمیم گیری آزادنه ندارند!

پرشین خودرو: به دلیل تصدی‌ گری دولت و دخالت وزارت صنعت، معدن و تجارت در امور خودروسازان بزرگ که کرسی‌ های ریاستی، مدیریتی و هیات مدیره آنها را در اختیار دارد، اجازه تصمیم‌ گیری آزادانه و عمل در فضای رقابتی به خودروسازان داده نمی‌ شود.

به گزارش پرشین خودرو، فرهاد احتشام زاد رئیس کمیسیون واردات اتاق ایران، با بیان این مطلب گفت: تا زمانی که خودروسازان داخلی به ویژه 2 خودروساز بزرگ که بیش از 90 درصد سهم بازار را در اختیار دارند خصوصی نشوند، نمی‌توان انتظار وقوع معجزه را در این بخش داشت.


وی اظهار داشت: خودروسازان داخلی به دلیل وابستگی خود به دولت، توانایی و انعطاف‌پذیری بالایی ندارند و عمده محصولاتی که تولید می‌کنند نیز کیفیت لازم را ندارد.

 

واردات خودرو


احتشام زاد اضافه کرد: اکنون با شرایط بازار انحصاری برای خودروسازان داخلی مواجه هستیم به شکلی که مردم انتخاب دیگری جز خرید خودروهای داخلی ندارند.

یادآور می شود که بازار خودرو ایران در انحصار خودروسازان داخلی است به طوریکه سایپا و ایران خودرو حدود 87 درصد بازار را در اختیار دارند و سهم خودروسازان بخش خصوصی که بیشتر به مونتاژ برندهای خارجی می‌ پردازند، حدود هشت درصد برآورد می‌شود؛ پنج درصد باقیمانده سهم خودروهای وارداتی است.

کد خبر 104319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha