بازگشت غرورآفرین کارما با خودروی رِورو GT +عکس

پرشین خودرو: شرکت خودروسازی کارما در نمایشگاه شانگهای چین، یک نسخه جدید از کارما رِورو با لقب جدید GT و بهبودهای بسیار خوب فنی معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، شرکت خودروسازی کارما در نمایشگاه بین المللی شانگهای امسال یک غرفه شلوغ دارد و از چندین خودروی کاملا جدید رونمایی کرده است، هرچند دو مورد از خودروهای معرفی شده توسط این شرکت طرح اولیه کانسپت بوده و دیگری هم یک نسخه تغییر یافته از خودروی معروف فیسکر، یعنی "کارما رِورو Revero" به شمار می آید که امروز سعی داریم مروری کوتاه بر روی ویژگی های آن داشته باشیم و آیا می تواند بار دیگر برند خود را در عرصه های بین المللی معتبر کند یا خیر.

 

کارما

کارما


خودروی توسعه یافته برمبنای کارما پیش از این تحت عنوان "رِورو Revero" معرفی شده بود و حالا نسخه GT آن به طور رسمی در نمایشگاه بین المللی شانگهای چین معرفی شده است. هرچند نسخه استاندارد این خودرو در سال 2016 میلادی معرفی شده است، اما در حال حاضر نسخه GT مهندسی شرکت خودروسازی "بی ام و" را درون خود هضم کرده و از پیشرانه بنزینی 3 سیلندر این شرکت بجای موتور 2 لیتری شرکت جنرال موتورز در بخش فنی خود استفاده کرده است.

 

کارما

کارما


البته کارما به اصل خود پایبند بوده و هیچگونه نیروی محرک از پیشرانه سه سیلندر 1.5 لیتری بی ام و دریافت نمی کند و بلکه این پیشرانه بنزینی توربوشارژر را به عنوان ژنراتور برای شارژ مجدد باتری های اتومبیل بکار می گیرد که خب نیاز به مصرف سوخت فسیلی خواهد داشت و با اهداف وسایل نقلیه تمام الکتریکی در تضاد است.

 

کارما

کارما

 

به طور کلی اگر پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژر سه سیلندر "بی ام و" را به عنوان ژنراتور فاکتور بگیریم، به سیستم محرک اصلی اتومبیل خواهیم رسید که متشکل از دو موتور الکتریکی جداگانه بوده و به طور مشترک می توانند خروجی قدرت 535 اسب بخاری و گشتاور 746 نیوتن متری تولید کنند که برای رسیدن به شتاب صفر تا 96 کیلومتر برساعت حدودا 4 ثانیه کافی خواهد بود که نسبت به نسخه استاندارد خود حدود 0.9 ثانیه عملکرد بهتری داشته است. هرچند شرکت خودروسازی فیسکر یک نسخه GTS هم در راه دارد که شتاب صفر تا 96 کیلومتر برساعت اتومبیل را به 3.9 ثانیه کاهش می دهد.


برای تغذیه موتورهای الکتریکی اتومبیل از باتری های 28 کیلووات ساعت مایع استفاده شده است که امکان حرکت تا حداکثر 100 کیلومتر را فراهم می کند و با کمک گرفتن از پیشرانه درون سوز برای حمایت از موتور الکتریکی و شارژ مجدد باتری های اتومبیل، می توان حدود 450 کیلومتر مسافت بیشتری در حالت ترکیبی از اتومبیل استفاده کرد. علاوه بر این تغییرات زیاد فیسکر بر روی این اتومبیل باعث شده تا وزن اتومبیل از 2452 کیلوگرم در نسخه استاندارد به 2290 کیلوگرم در مدل GT کاهش پیدا کند که دلیل اصلی آن می تواند بسته باتری بهبود یافته و همچنین پیشرانه کوچک تر 1.5 لیتری بی ام و باشد.

کد خبر 113090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha