کد خبر 113292
۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۵
انجمن خبرگان حمل و نقل ریلی تشکیل می شود

پرشین خودرو: مدیرعامل راه‌آهن گفت: انجمن خبرگان حمل و نقل ریلی با همکاری قائم‌مقام راه‌آهن و دانشگاه علم و صنعت به عنوان یک تشکل حقوقی تشکیل می‌شود تا به ارتقا ایمنی در راه‌آهن بیانجامد.

به گزارش پرشین خودرو، سعید رسولی صبح امروز در همایش ایمنی در راه آهن با بیان اینکه امیدوارم دستاورد این همایش به ارتقا ایمنی در را‌ه‌آهن بیانجامد، اظهار داشت: اداره کل ایمنی راه‌آهن باید برنامه عملی مدونی تهیه کند تا سال بعد که همین همایش در سطح بین‌المللی اجرا می‌شود، بتوانیم از مواهب مقالات و مطالب ارزشمند آن بهره‌مند شویم.

وی ادامه داد: ایمنی برند راه‌آهن و راه‌آهن کلید واژه توسعه است، بنابراین ایمنی زیربنای توسعه است. 

 

راه آهن

 

مدیرعامل راه‌آهن ادامه داد: آمار تلفات و حوادث ریلی در کشور ما رقم بالایی نیست، اما همین تعداد هم زیاد است و باید با استفاده از دانش موجود و آموزش منابع انسانی این آمار کاهش یابد. 

وی ادامه داد: برای دستیابی به ایمنی و ارتقاء آن 6 استراتژی را می‌توان تعریف کرد که از آن جمله می‌توان به هوشمندسازی حمل و نقل، افزایش سهم حمل و نقل ریلی و کاهش سوانح رانندگی، ارتقاء سطح کیفی خدمات حمل و نقل همگانی، تمرکز بر نقش  عوامل انسانی در سوانح حمل و نقل و اتخاذ رویکرد پیشگیرانه و فعال در مدیریت ایمنی حمل و نقل اشاره کرد. 

رسولی اظهار داشت: کاهش سوانح ناشی از مشکلات فنی و خطای انسانی،‌ شناسایی خطا در سیستم و بهبود آمادگی حمل و نقل در برابر سوانح غیرمترقبه از دستاورد اجرای این موارد است. 

وی با اشاره به خسارات سیل اخیر اظهار داشت: حمل و نقل ریلی نشان داد که در برابر حوادث غیرمترقبه نظیر سیل، آسیب‌پذیری کمتری نسبت به دیگر مدل‌های حمل و نقل دارد. خسارات سیل در مدل ریل کوچک بود و این نشان از ثبات و پایداری ریلی دارد. 

مدیرعامل راه‌آهن ادامه داد: در این شرایط بود که ما توانستیم در نوروز 98 با وجود شرایط نامناسب جوی هدف اعلام شده در حوزه مسافری ریلی را به صورت کامل محقق کنیم. 

رسولی تاکید کرد: جان باختن 16 هزار نفر سالانه در سوانح رانندگی آمار زیبنده‌ای برای کشور ما نیست و این تلقی خسارت جنگ در جاده‌های ما را می‌دهد که باید ا ین تلفات کاهش بیابد. 

وی اضافه کرد: سرمایه‌های ارزشمندی در حوزه ریلی داریم که پیشنهاد داده‌ام با تشکیل انجمن خبرگان حمل و نقل ریلی از این ظرفیت استفاده شود، این تشکل می‌تواند ثبت شود و ظرفیت حقوقی بیابد که از قائم‌مقام راه‌آهن می‌خواهم مسئولیت آن را به عهده بگیرد و هرچه سریعتر این تشکل تشکیل شود و بخش ایمنی راه‌‌آهن در کنار دانشگاه علم و صنعت به کمک راه آهن بیاید.

منبع: فارس

کد خبر 113292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha