دلایلی که معادلات قیمتی در بازار خودرو را بر هم زد

پرشین خودرو: رفع ممنوعیت واردات و توسعه برندسازی می تواند به عنوان راهکاری برای خروج از وضعیت کنونی تولید و بازار خودرو کشور باشد.

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، در گفت وگو با خبرنگار پرشین خودرو، با اعلام این مطلب ، بخشی از علت نابسامانی قیمت در بازار خودرو را شرایط خاص اقتصادی در کشور عنوان کرد و گفت : شوک های ناشی از نوسانات ارزی و کاهش ارزش پول ملی معادلات قیمتی در بازار خودرو را برهم زده و علی رغم جریان هرساله در بازار ، ورود به سال جدید قیمت خودرو را صعودی کرده است.

رامین نورقلی پور، با انتقاد از قیمت های فعلی خودرو در بازار بر لزوم نظارت دولت بر بازار و راهکاری برای حذف دلالان از بازار خودرو تاکید کرد.

وی بخشی از چالش پیش روی خودروسازان را عدم اختصاص ارز دولتی و کاهش ارزش پول ملی اعلام کرد و به خبرنگار پرشین خودرو گفت : وجود برخی مشکلات و موانع در تولید و تامین قطعات خاص ، شرایط تولید خودروسازان را هزینه بر و زیان ده کرده است .

 



نورقلی پور خاطر نشان کرد : بخشی از علت شرایط حاکم بر صنعت خودرو مربوط به تصمیم گیران و تصمیم سازانی است که در حوزه سیاست گذاری صنعتی و اقتصادی در کشور تصمیمات اصلی را اتخاذ می کنند.

نماینده کردکوی و ترکمن در مجلس دهم همچنین به برخی دلایل ثانویه موثر بر تولید خودروسازان اشاره کرد و اظهار داشت : امروز مسائل و مشکلاتی در بازار و اقتصاد بیمار کشور وجود دارد که همگی بر وضعیت کنونی تولید و عرضه در صنعت خودرو دامن زده و موجب تاخیر در انجام تعهدات شرکتها و رشد قیمت در بازار خودرو شده است.

نورقلی پور در ادامه به ضرورت امروز صنعت خودرو در خصوص افزایش داخلی سازی و سرمایه گذاری در حوزه تحقیق و توسعه پرداخت و یاد آور شد : متاسفانه نوسانات اقتصادی در سالهای اخیر مانع از توجه جدی و سرمایه گذاری در حوزه تحقیق و توسعه در صنعت خودرو شده است هر چند صنعت خودروسازی در سال‌های اخیر پیشرفت‌هایی داشت اما همچنان به معنای واقعی خودروساز نیست و وضع موجود خودروسازان این موضوع را ثابت می کند.

عضو کمیسیون صنایع مجلس در پایان انحصار در بازار داخلی را مانع جدی توسعه در این صنعت عنوان کرد و گفت : رفع ممنوعیت واردات و توسعه برندسازی می تواند به عنوان راهکاری برای خروج از وضعیت کنونی تولید و بازار خودرو کشور باشد.

کد خبر 113321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha