هر آنچه باید درباره سامورایی جدید تویوتا بدانید + عکس

پرشین خودرو: پس از وقفه ای 17 ساله، تویوتا بار دیگر تصمیم به زنده کردن مدل افسانه ای سوپرا کرد تا طرفداران این خودروی اسپرت 2 درب را خوشحال کند.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، طرفداران خودروهای ژاپنی در سبد علایق خود یک سوپرا دارند چرا که این خودروی ساده و دلنشین، قابلیت های جذابی را در اختیار صاحبانش قرار می‌دهد. اما در سال های اخیر بر خلاف هوندا و نیسان که از مدل های افسانه ای خود یعنی NSX و GTR دست برنداشته و آنان را در نسل های جدید تولید کرده اند، تویوتا میدان را به مدت 17 سال به رقبای خود واگذار کرده بود که در چند ماه گذشته افراد مختلفی عکس های مشابهی از یک خودروی پوشیده شده در صفحات مجازی منتشر کرده و ادعا کردند که این خودرو همان سوپرای افسانه‌ایست که قرار است به خط تولید بازگردد.

 

تویوتا سوپرا



تویوتا پس از مدت کوتاهی به تمامی شایعات پایان داد و با انتشارعکسی به طور رسمی اعلام کرد که مدل سوپرا در سال 2018 رونمایی و در سال 2019 به طور رسمی وارد جاده ها خواهد شد، از طرفی اما سوالی که پیش می آمد، مشخصات فنی این خودرو بود زیرا تویوتا هیچ گونه اطلاعاتی از مشخصات فنی این خودرو ارائه نداده بود تا اینکه یکی از خبرگزاری های نزدیک به تویوتا اعلام کرد این خودرو روحی غیر از سامورایی خواهد داشت، خبری بسیار ناگوار برای طرفداران سوپرا.

 

تویوتا سوپرا



با توجه به اطلاعاتی که دپارتمان فنی تویوتا در اختیار طرفداران و جامعه خودرو سواران قرار داد، مشخص کرد که زیر پوست ژاپنی این خودرو، بوی نفس های آلمانی از جنس بی.ام.و Z4 به مشام می‌رسد، چرا که دو خودروی تویوتا سوپرای جدید و بی.ام.و Z4 هر دو از یک پلتفرم مشابه استفاده می‌کنند و با اینکه این دو خودرو از یک پلتفرم یکسان استفاده می‌کنند، ولی در ظاهر چیزی به اسم تشابه به چشم نمی‌خورد. به گفته تویوتا، طراحی سوپرای نسل پنجم یک "طراحی متراکم" با زبان خاص دارد که شامل کاپوت کشیده، سقف حبابی و صندوق کوچک است.

 

تویوتا سوپرا



منظور از واژه "طراحی متراکم"، فاصله محوری کوتاه با ارتفاعی کم و عریض است که در زیر گلگیر‌هایش رینگ های عظیم الجثه ای قرار گرفته است تا فضای خالی بین گلگیر را پر کند، اروپایی ها قرار است این خودرو را با رینگ های مشکی/استیل 19 اینچی به صورت استاندارد تحویل بگیرند.

چراغ های جلوی سوپرای جدید به شکل بسیار خوبی طراحی و استایل داده شده است، برخلاف قسمت سپر خودرو که دارای گریل ها و طراحی ساده تری هستند تا موتور را تغذیه و ترمز ها را خنک کنند.

 

تویوتا سوپرا



چیزی که تویوتا بر آن اصرار می‌ورزد، ردپای این خودرو می‌باشد که به "نسبت طلایی" تویوتا مشهور است.

 

تویوتا سوپرا



منظور از نسبت طلایی یا " Golden Ratio "، نسبت فاصله محوری خودرو با پهنای تایرهای اتومبیل خواهد بود که اندازه قابل قبول آن 1.50 تا 1.60 بوده و در سوپرای نسل 5 این عدد 1.55 در نظر گرفته شده است!ف یعنی دقیقا میانگین و این به معنای بهترین نسبت فاصله ی محور با پهنای تایر است.

مهندس ارشد تویوتا ، اقای تتسویا تادا در این باره میگوید: ما تمام تلاشمان این بود که خودرویی را طراحی کنیم که در نگاه اول قابل شناسایی باشد و در این باره مذاکرات بسیاری با طراح این خودرو داشتیم و نتیجه ای که بدست آمد چیزی است که شاهد آن هستید.

ایشان خاطر نشان کرد که "در طراحی این خودرو از سوپرای نسل قبل نیز استفاده شده است که طرفداران سوپرا به راحتی این نشانه‌ها را می‌توانند در جای جای این خودرو مشاهده کنند. برای مثال گلگیرهای عقب که از نظر ما جذاب‌ترین قسمت از بدنه می‌باشد، از سوپرای نسل قبلی قرض گرفته شده است.

از ظاهر خودرو که بگذریم، نوبت به مشخصات فنی این خودرو می‌رسد. بر اساس اطلاعاتی که تویوتا در اختیارمان گذاشته، موتور اصلی سوپرای نسل پنج یک موتور 6 سیلندر خطی با حجم 3 لیتر توربو خواهد بود که توان 335 اسب بخار و 500 نیوتن‌متر گشتاور دارد. این اعداد برای شما آشناست؟ اگر آشنا نیست باید بگویم که این موتور همان موتور سری 1 و سری 2 بی.ام.و و البته پیشرانه ای خواهد بود که بر روی برادر ناتنی تویوتا سوپرا یعنی "بی ام و Z4" مورد استفاده قرار گرفته است. حال در این خودرو تمام قدرت آن توسط جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک به چرخ های عقب منتقل می‌شود و تا به الان خبری از جعبه دنده دستی برای این خودرو نیست و احتمال اینکه عرضه شود نیز درحد ناچیز خواهد بود.

شتاب اعلام شده این خودرو برای 0 تا 100 کیلومتر 4.3 ثانیه است و همانند تویوتا GT86، دارای سیستم کنترل کشش و تنظیمات پیست خواهد بود.

 

تویوتا سوپرا



سوپرایی که برای اروپا عرضه خواهد شد دارای سیستم دیفرانسیل فعال نیز هست تا لغزش به حداقل برسد و با توجه به سابقه تویوتا، این خودرو نیز بیش از یک موتور خواهد داشت همانطور که در نمایشگاه دیترویت، تویوتا به موتور 4 سیلندر خطی توربوشارژ نیز اشاره کرد که قرار است بر روی این خودرو قابل سفارش باشد، هرچند فعلا این آپشن در ژاپن قابل سفارش است.

تویوتا مدل سوپرا را در مدل های مختلفی مِن جمله مدل GR(دارای موتور 6 سیلندر توربو که برای اروپا طراحی شده) ، RZ(مختص بازار ژاپن است و دارای موتور 6 سیلندر خطی توربو مانند GR است) ، مدل SZ-R (موتور 4 سیلندر با توان 255 اسب بخار دارد) و مدل SZ (مدل پایه بوده و توان 194 اسب بخار دارد) عرضه خواهد شد که از نظر پرفورمنس مدل پایه شتابی6.5 ثانیه و مدل قویتر آن 5.2 ثانیه است و در قویترین نسخه، شتاب این خودرو به مرز 4.3 ثانیه خواهد رسید.مشخصات تویوتا حاکی بر آن است که مدل SZ-R 70 کیلوگرم و مدل SZ حدود110 کیلوگرم از بالاترین مدل سوپرا یعنی RZ سبکتر هستند که باعث می‌شوند این خودرو هم وزن تویوتا GT86 باشد.

 

تویوتا سوپرا



همانطور که در بالا اشاره شد این خودرو فقط با جعبه دنده اتوماتیک عرضه خواهد شد اما با این حال در بعضی خبرهای ژاپنی ادعا شده که یک جعبه دنده 6 سرعته دستی نیز برای سوپرا ساخته شده ولی فعلا این آپشن به نوعی در هوا معلق است و تصمیمی بری نصب آن گرفته نشده است، ولی خبرها نشان از آن می‌دهند که در صورت موافقت تویوتا با نصب این جعبه دنده، شاهد حضور آن فقط در اتاق های فرمان راست خواهیم بود. این می‌تواند خبر خوبی برای ژاپنی ها و انگلیسی ها باشد و به نوعی خبر بد برای باقی جهان!


نوبت به داخل خودرو میرسد!


وقتی وارد کابین این خودروی ژاپنی با روح آلمانی می‌شویم، با ظاهری مربوط به محصولات تویوتا مواجه هستیم که اصلا هوای بی.ام.و را ندارد و شما را کاملا متقاعد می‌کند که این خودرو یک مهندسی کاملا ژاپنیست. تفاوت اصلی خودروی پایه با مدل GR در مقدار چرم استفاده شده در آن است.

از امکانات خودرو می‌توان به تنظیم جداگانه کولر ، مانیتور 8.8 اینچی، ورود و استارت بدون کلید و صندلی های آلکانترا که به صورت استاندارد بر روی این خودرو نصب است، اشاره داشت. اما در بالاترین مدل آن می‌توانید صندلی های تمام چرمی، سیستم صوتی آپدیت شده JBL، شارژر بی سیم گوشی و نمایش دهنده روی شیشه جلو برای راننده را داشته باشید.

به گفته شرکت خودروسازی تویوتا از 900 سفارشی که از تویوتا سوپرا شده، حدود 300 دستگاه به انگلستان خواهد رفت . قیمت اعلامی تویوتا برای سوپرا نسل حدید 52 هزار و 695 پوند در مدل پایه و حدود 59 هزار و 945 پوند برای مدل اختصاصی آن خواهد بود که از پاییز امسال تحویل آنان به مشتریان اغاز می شود.

کد خبر 114251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha