معرفی و آزمایش اولین ایربگ پیش فعال در اتومبیل برای ضربات جانبی + ویدیو

اولین ایربگ های جانبی برای دفع ضربات پیش از برخورد در این ناحیه، از سوی شرکت ZF معرفی و مورد آزمایش قرار گرفت، هرچند هنوز راه زیادی برای تجاری سازی آن باید رفت.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، یکی از ابتکارهای جالبی که در خصوص ایمنی خودرو و حوزه ایربگ‌های ایمنی صورت گرفت، مربوط به طراحی و ساخت ایربگ‌های ایمنی برای سانروف اتومبیل می‌شود که از سوی شرکت زیرمجموعه هیوندای معرفی شد و جزییات آن را در پرشین خودرو مورد بررسی قرار دادیم، اما حالا در اقدامی جدید، شرکت ZF که به طراحی و خلق ایده های نو بر روی وسایل نقلیه فکر می کند، ایربگ های بیرونی خود را در سال 2018 میلادی برای برخوردهای جانبی معرفی کرد و حالا به طور عملی در روزهای گذشته مورد آزمایش قرار گرفته است و می تواند بین 30 تا40 درصد آسیب های وارده به سرنشینان داخل کابین از این قسمت را کاهش دهد.

ایده شرکت آلمانی ZF بسیار ساده و در عین حال بسیار پیچیده است. سادگی آن به خاطر ایده پردازی و تفکر برای راه اندازی آن خواهد بود، زیرا برای چندین سال است که شرکت های بزرگ خودروسازی برای افزایش ایمنی محصولات خود به فکر طراحی و نصب ایربگ های جانبی در قسمت های بیرونی اتومبیل خود هستند که در این خصوص می توان به ایربگ های قسمت جلوی اتومبیل برای کاهش ضربات وارده به عابرین پیاده اشاره داشت، اما ایده ایربگ های دفع کننده ضربات جانبی برای چندین دهه است که فکر شرکت های خودروسازی و تولید کننده تجهیزات ایمنی را به خود مشغول کرده است، تا اینکه بلاخره شرکت ZF هرچند در مراحل اولیه قرار دارد، اما موفق به طراحی و آزمایش ایربگ های جانبی برای دفع ضربات از این ناحیه شده است.

برخلاف ایربگ های مرسوم که بعد از تشخیص ضربه باز شده و از سرنشینان داخل کابین محافظت می کند، ایربگ های بیرونی شرکت ZF مجهز به سنسور تشخیص خطر بوده و در صورت نزدیک شدن اجسام با سرعت زیاد به اتومبیل و قبل از برخورد به قسمت جانبی، خطر برخورد را تشخیص داده و ایربگ های تعبیه شده در قسمت زیرین درب های اتومبیل را باز می کند تا موجب جذب ضربان سنگین شود.

شرکت ZF در رابطه با سیستم ایمنی جدید خود می گوید که پس از تشخیص خطر توسط سنسورها، ایربگ ها در عرض تنها 150 میلی ثانیه باز شده و از برخورد مستقیم به بدنه اتومبیل جلوگیری می کند. این نوع کیسه هوا حدود 5 تا 8 برابر بزرگ تر از یک کیسه های ایمنی در داخل کابین برای رانندگان است و همین موضوع سختی کار را بسیار بیشتر می کند، اما امیدوار به توسعه دقیق تر و تجاری سازی آن در سال های آینده هستیم.



 








کد خبر 114458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha