نقش مهم کارگاه‌های لنج سازی کنارک در اشتغال و توسعه

پرشین خودرو: مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان گفت: کارگاه های سنتی لنج سازی کنارک نقش مهمی در اشتغال و توسعه و پایداری جمعیت در طول سواحل این استان دارند.

به گزارش پرشین خودرو،  بهروز آقایی اظهار داشت: سازمان بنادر و دریانوردی از صنعت تولید داخلی شناور حمایت می‌کند زیرا از اولویت‌های توسعه و ایجاد اشتغال است.

وی بیان کرد: برای رونق تولید تمامی دستگاه‌های مرتبط می‌بایست از صنعت ساخت و تولید داخلی شناور که موجب اشتغال زایی و توزیع متوازن جمعیت در سواحل استان می‌شود حمایت کنند.

مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: برخی از کارگاه‌ها مشکلات و موانعی برای فعالیت دارند که باید مشکلات تولیدکننده‌ها با حضور مسئولان بررسی شود تا این صنعت که موجب تولید و اشتغال و توزیع متوازن جمعیت در سواحل استان است بتواند به حیات خود ادامه دهد.

 

لنج سازی


وی بر تولید شناور در آب‌های ساحلی سیستان و بلوچستان تاکید کرد و افزود: نباید صنعت تولید شناور از این استان خارج و به استان‌های همجوار برود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان بر برنامه ریزی برای حمایت از این صنعت، ماندگاری و پایداری اقتصادی در استان تاکید کرد و افزود: ساخت شناور به کاهش قیمت منجر می‌شود.

آقایی ادامه داد: ساختارها، الزامات و استانداردهای لازم برای ساخت شناور باید با دقت توسط تولیدکنندگان رعایت شود تا مشکلات بعدی پیش نیاید.

شناورسازی های متعددی شامل نصیر، نعمان، منصور و شرکت تعاونی شناورسازی کارآفرینان در کنارک از دیرباز تاکنون مشغول فعالیت و ساخت و ساز شناور هستند که جلوه خاصی به رونق تولید در صنعت ماهی گیری داده‌اند.

منبع: ایرنا

کد خبر 114580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha