کد خبر 114592
۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۲
۱۷ فرودگاه کشور آماده انتقال زائران حج امسال

پرشین خودرو: حج تمتع امسال از ۱۷ فرودگاه کشور پروازهایی برای انتقال زائران به مقصد مدینه و جده و برعکس انجام خواهد شد.

به گزارش پرشین خودرو، کاپیتان حسن قاسمی افزود: علاوه بر فرودگاه بین المللی امام خمینی که بیشترین عملیات حج امسال از آن فرودگاه و از ترمینال تازه تاسیس سلام انجام خواهد شد، فرودگاه‌های اهواز، یزد، رشت، بیرجند، اصفهان، بندرعباس، بوشهر، گرگان، ساری، کرمان، تبریز، مشهد، زاهدان، ارومیه، کرمانشاه و شیراز نیز درگیر عملیات حج امسال خواهند بود.

مدیر عملیات حج ۹۸ افزود: با توجه به اینکه ترمینال‌های فرودگاه‌های جده و مدینه نیز در ایام حج، ترافیک هوایی بسیاری را خواهند داشت، تخلیه و بارگیری حجاج، قطعا با تاخیر‌هایی روبرو خواهد بود و حجاج باید با آگاهی از این مساله، با صبر و متانت بیشتری برخورد کنند.

وی افزود: البته ایران ایر تلاش کرده با داشتن هواپیمای ذخیره و رزرو، این تاخیر را به حداقل برساند.

 

پرواز

 


قاسمی تصریح کرد: مشکلی برای سوخت گیری هواپیما‌های ایرانی در فرودگاه‌های عربستان وجود ندارد چراکه وقتی، فرودگاه‌های سعودی به ما مجوز پرواز می‌دهند، موظف به تامین سوخت هواپیما‌های ایرانی هم هستند.


وی افزود: ما از دو طریق سازمان حج و زیارت کشورمان و سازمان هواپیمایی کشوری که تنها راه ارتباط ما با دولت عربستان و وزارت حج عربستان و هواپیمایی این کشور هستند اعتراضات خود را منعکس کرده ایم، اما هنوز این دستگاه‌ها مشغول مذاکره با عربستان هستند و نتیجه‌ای حاصل نشده است.


مدیر عملیات حج ۹۸ شرکت ایران ایر در خصوص میزان بار مجاز همراه حجاج نیز گفت: بر اساس مقررات هوانوردی در پرواز‌های خارجی، بار مجاز همراه مسافر ۳۰ کیلوگرم است که این میزان به ۴۰ کیلوگرم در عملیات حج افزایش داده می‌شود و از زائران بیت الله الحرام درخواست می‌کنیم بیش از میزان مجاز که در دو بسته ۲۰ کیلوگرمی است، بار به همراه نداشته باشند.


وی افزود: همچنین هر حاجی مجاز است تا ۵ کیلوگرم بار همراه مسافر را از میان کالا‌های مجاز، به کابین هواپیما ببرد.


وی با اشاره به اینکه بیشترین زائر از فرودگاه امام خمینی به عربستان منتقل خواهند شد افزود: ۳۰ هزار زائر از استان تهران و استان‌های مجاور به حج امسال مشرف می‌شوند.


قاسمی افزود: جا دارد از همکاری خوب سایر خطوط هواپیمایی کشورمان که در عین رقیب بودن با ما، با درک درست از شرایط سیاسی و اقتصادی کشور، بخشی از تعهدات بین المللی ایران ایر را در این ایام پذیرا شدند تا ناوگان این شرکت بتواند عملیات حج ۹۸ را به طور کامل متعهد شود تشکر کنیم که جلوه زیبایی از وحدت و همدلی ملت بزرگ ایران بود.

منبع: خبرگزاری صداو سیما

کد خبر 114592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha