ضرورت ارائه راهکار مناسب در تمدید گواهینامه سالمندان

پرشین خودرو: عضو هیأت علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با بیان اینکه جمعیت سالمندی کشور در حال افزایش است، اظهار کرد: این مساله اهمیت توجه و تلاش همه‌جانبه در عرصه‌های مختلف بهداشت، درمان و اقتصاد در حوزه سالمندی را دوچندان می‌کند.

به گزارش پرشین خودرو، دکتر یدالله ابوالفتحی ممتاز دکترای تخصصی سالمندان، با انتقاد نسبت به استفاده از واژه سونامی برای نشان دادن اهمیت مساله رشد جمعیت سالمندی در کشور، عنوان کرد: بکار بردن این واژه به هیچ عنوان برای افراد سالمند خوشایند نیست. افرادی که از واژه سونامی استفاده می‌کنند زمانی که خودشان به سن سالمندی برسند متوجه می‌شوند که چقدر این واژه نامطلوب است.

این عضو هیأت علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با تاکید بر اهمیت فرهنگسازی مناسب در زمینه تکریم سالمندان، خاطرنشان کرد: متأسفانه در برخی رسانه‌های جمعی گاهاً برنامه‌هایی با هدف تکریم سالمندان تهیه می‌شود که به دلیل ناآشنا بودن دست‌اندرکاران تولید برنامه با اصول پایه‌ای تکریم سالمند، گاهاً نتیجه آن معکوس است، بنابراین باید با استفاده از متخصصان حوزه سالمندی و با کسب مشاوره از آنان در این راستا اقدام شود.

این دکترای تخصصی سالمندان به یکی دیگر از جنبه‌های نیازمند توسعه زیرساخت یعنی رانندگی برای سالمندان پرداخت و گفت: ارائه مجوز رانندگی به سالمند بدون در نظر گرفتن شرایط جسمی و روانی او، منجر به بروز حوادث ناگوار رانندگی برای خود او و بیشتر برای سایر وسایل نقلیه‌ای که در مجاورت او رانندگی می‌کنند، می‌شود. از طرف دیگر عدم ارائه مجوز رانندگی به سالمند نیز منجر به خروج یک عضو تقریباً فعال جامعه از چرخه سازندگی و احتمال بروز افسردگی و آسیب‌های اجتماعی خواهد شد، بنابراین برای پیشگیری از بروز این مشکلات و در راستای توانبخشی سالمندان باید راهکارهایی در تمدید گواهینامه سالمندان در نظر گرفت که یکی از آنها استفاده از فناوری شبیه‌سازی رانندگی است.

منبع: ایسنا

کد خبر 115006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha