کاهش سهام رنو در نیسان برای اتحاد با فیات کرایسلر!

پرشین خودرو: رنو می تواند سهم خود در نیسان را برای تلاش مجدد مذاکرات ادغام با فیات کرایسلر کاهش دهد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، با استناد به ایمیلی که اخیرا وال استریت ژورنال دریافت کرده و باتوجه به فرد ارسال کننده، می توان به این موضوع اشاره داشت که کمپانی خودروسازی رنو می تواند 43.4 درصد از سهام خود در نیسان را به عنوان راهی برای برقراری مجدد اتحاد جهانی خود با کمپانی خودروسازی "فیات کرایسلر" کاهش دهد، درحالی که نه کمپانی خودروسازی نیسان و نه کمپانی خودروسازی رنو در رابطه با این خبر اظهار نظر نکرده اند، هرچند اگر رنو تصمیم به کاهش سهام خود در نیسان داشته باشد، به تصویب دولت فرانسه هم نیاز خواهد داشت، زیرا 15 درصد از سهام شرکت را در اختیار دارد.

رابطه دو کمپانی خودروسازی نیسان و رنو مدتهاست که درگیر بحث و جدال شده است و این موضوع زمانی جدی شد که رهبر اتحاد "رنو، نیسان و میتسوبیشی" یعنی "کارلوس گوسن" به اتهام تخلف مالی دستگیر شد. حال اعتقاد بر این است که تلاش رنو برای پیوستن به کمپانی خودروسازی فیات کرایسلر باعث شده تا اتحاد این دو خودروساز بزرگ جهانی تضعیف شود و نیسان از تشکیل اتحاد جدید حمایت نکند. قبل از اینکه دولت فرانسه بتواند نیسان را متقاعد به همکاری کند، کمپانی خودروسازی فیات کرایسلر پیشنهاد همکاری و ادغام خود را ارسال کرده بود.

 

رنو



گفته می شود که بحث و گفتگو برای تغییر ساختار اتحاد رنو- نیسان اندکی پس از فروپاشی این توافق آغاز شد و مذاکرات بسیار محدودی میان مدیران، اعضای هیئت مدیره و همچنین وکلای آنان شکل گرفته است. کسانی که از مذاکرات جدید رنو آگاه هستند، ادعا می کنند که مذاکرات هنوز در مراحل اولیه خود است، اما ایمیل مورخه 12 جوییه حاکی از آن است که توافق بین رنو و نیسان در اوایل ماه سپتامبر منجر به یک تفاهم نامه اولیه خواهد شد.

پیش از این مدیر اجرایی کمپانی خودروسازی فیات کرایسلر هم اعلام کرده بود که ادغام فیات کرایسلر و همچنین کمپانی خودروسازی رنو می تواند به هر دو شرکت کمک کند و این مسئله فرصتی عالی برای ما خواهد بود و معتقد هستیم که این یک فرصت بسیار خوب برای شرکت خودروسازی رنو نیز خواهد بود.

کد خبر 115642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha