70درصد واحدهای قطعه سازی در شهرک های صنعتی مستقر شدند

پرشین خودرو: معاون وزیر صنعت از استقرار حدود 70 درصد واحدهای قطعه سازی خودرو در شهرک های صنعتی خبر داد.

محسن صالحی نیا در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو با اعلام این مطلب، اظهار داشت: هم اکنون از حدود 1300 واحد قطعه سازی در کشور نزدیک به 800 تا 900 واحد تولیدی قطعات خودرو در شهرک های صنعتی مستقر هستند.

وی گفت: در حال حاضر عمده قطعه سازان خودرو در شرکتهای صنعتی واقع در استان تهران، قزوین، خراسان رضوی، سمنان، آذربایجان شرقی و اصفهان مستقر هستند.

معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در ادامه با افزایش سهم قطعه سازان خودرو در شهر ک های صنعتی اشاره کرد و اظهار داشت: انگیزه بیشتری برای ایجاد واحدهای قطعه سازی در شهرک های صنعتی ایجاد شده و بسیاری از واحدهای تولیدی سعی دارند زنجیره تأمین قطعاتشان را از این واحدها انتخاب کنند.

 

قطعات خودرو



صالحی نیا تصریح کرد: طی ماههای اخیر تعداد واحدهای فعال در زمینه تولید قطعه و مجموعه سازی در شهرک‌های صنعتی افزایش یافته است.

وی در پایان ضمن تاکید براینکه باید اغلب واحدهای تولیدی قطعه در زنجیره تامین خودروسازان قرار گیرند، افزود: با تأکید دولت بر تقویت داخلی سازی و از سویی روشهای حمایتی وزارت صنعت در مورد ممنوعیت واردات برخی کالاها و توجه بیشتر شرکت های تولیدکننده به کاهش قیمت تمام شده تولیدشان از محل داخلی سازی قطعات، پیش بینی می شود این جریان به خوبی در زنجیره تامین خودروسازان شکل بگیرد.

کد خبر 116014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha