همکاری فرانسه و ژاپن برای تقویت اتحاد رنو و نیسان

پرشین خودرو: در پی رایزنی هایی که دیپلمات های کشور های ژاپن و فرانسه داشته اند، تصمیم بر این گرفته شد تا همکاری های این دو کشور برای تقویت اتحاد دو کارخانه رنو و نیسان بیشتر از قبل و اختلاف نظرشان حل شود.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، بر اساس گزارش های بلومبرگ، بیانیه ای مشترک توسط دو دولت ژاپن با حضور وزیر اقتصاد و تجارت ژاپن جناب آقای "هیروشیگه ستو" و وزیر اقتصاد فرانسه آقای "برونو له مایر"، به نتیجه رسیده که طبق آن دو دولت موظف به حمایت از این دو کارخانه برای جلوگیری از پیشروی اختلاف نظر آنان خواهند بود.

این دو وزیر بار دیگر حمایت های خود را از دو کارخانه رنو و نیسان اعلام داشتند و خواستار کاهش تنش ها و اختلاف نظرهایی شدند که بر جدایی این دو غول خودروسازی از همدیگر دامن زده و برای تحکیم ارتباط و همکاری آنان پا فشاری کردند.

اتحاد رنو و نیسان در پی دستگیری کارلوس گوسن دچار بی ثباتی شدیدی شد و در این هنگام، اتحادیه FCA یا همان فیات کرایسلر با پیشنهاد هنگفتی وارد این مجادله بزرگ بین فرانسه و ژاپن شد، ولی این پیشنهاد در همان ابتدا رد و مرجوع شد چرا که رنو در تصاحب امتیاز نیسان موفق نبود و همچنین دولت ژاپن در همایت از نیسان به این اتحاد پیوسته بود.

نیسان درخواست کرده است كه رنو 43.4 درصد از سهام خود را در بازار خودروسازی ژاپنی كاهش دهد تا بتواند از ادغام FCA حمایت كند. به عبارتی دیگر، بزرگترین سهامدار رنو یعنی دولت فرانسه، جدیدا ابراز داشت که درباره این اتحاد دستش باز است و در صورت داشتن پیشنهادهایی بهتر حاضر است تا 15 درصد از سهامش را به مزایده بگذارد، با این حال رییس سازمان سهامداران فرانسه آقای مارتین ویال از اهمیت بالای همکاری بین تولیدکنندگان خودرو خبر داد و تاکید بر ادامه این همکاری ها داشت.

اوایل این هفته ، دولت فرانسه و ژاپن از ادامه همکاری های دو کشور در صنعت خودروسازی، باطری سازی و نیز خودروهای الکتریکی خبر دادند و خاطر نشان کردند که برای برقراری صلح و اتحاد میان کارخانه های خودروسازی دو کشور تمام تلاش خود را خواهند کرد.
 

کد خبر 116373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha