بقای کرمان موتور و مدیران خودرو در گرو 20هزار میلیارد ریال اعتبار

پرشین خودرو: دو شرکت کرمان موتور و مدیران خودرو برای فعال ماندن، هر کدام به 10 هزار میلیارد ریال تسهیلات نیاز دارند.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، هادی شهسوارپور فرماندار بم، با اعلام این مطلب متذکر شد: از 6 واحد خودروسازی که طی سال های گذشته در منطقه بم فعال بودند 4 شرکت به تازگی غیر فعال شدند و فقط 2 شرکت اکنون فعال هستند که نگرانی هایی ایجاد کرده است.

به گفته وی، تولید و اشتغال خودروسازی منطقه ارگ جدید بم پس از برجام آغاز به رشد کرد و سال ۹۶ تعداد ۱۱۴ هزار دستگاه خودرو در این منطقه تولید شد و تحریم‌های مجدد رقم تولید را در سال ۹۷ به میزان ۸۰ هزار دستگاه رساند و امسال وضعیت بحرانی داریم!

شهسوارپور افزود: میزان اشتغال در خودروسازی از ۱۰ هزار و ۵۰۰ به ۶ هزار و ۷۲ نفر رسیده است.


دولت نمی‌گذارد صنایع خودروسازی کرمان تعطیل بماند

براساس این گزارش، محمد جواد فدائی استاندار کرمان، در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در بم، گفت: دولت و نظام نمی گذارند صنایع خودروسازی کرمان تعطیل بماند زیرا عقب افتادگی‌ها را در این حوزه با راهکارهای جدید جبران می‌کنیم.

به گفته وی، 2 تصمیم خوب با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت گرفته شد از جمله مقرر شد شرکت‌های بزرگ ایران خودرو و سایپا برای تامین قطعات خود با قطعه‌سازان بم قرارداد منعقد کنند که رونقی به فعالیت صنعتی این منطقه می‌دهد.

فدائی ادامه داد: تصمیم بعدی نداشتن سقف برای دریافت تسهیلات از محل تبصره ۱۸ بود و نیاز مالی واحدهای تولید و مشکلات نقدینگی استان را با این اعتبارات رفع می‌کنیم.

 

رضا رحمانی


این گزارش می افزاید: رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت روز گذشته با حضور در ارگ جدید بم از 9 شرکت تولید قطعات و خودروسازی در این منطقه بازدید کرد و گفت: برای بومی‌سازی قطعات خودرو همه باید پای کار بیایند زیرا این امر یکی از راهکارهای رونق تولید است.

وی اضافه کرد: در نشستی با شرکت‌های خودروسازی این منطقه، مشکلات آنان بررسی و در جهت به حداکثر رساندن ظرفیت تولید آنها تلاش می کنیم.

رحمانی اظهار داشت: مهمترین اقدام ما بومی سازی قطعات است و از ظرفیت منطقه ارگ جدید بم در این زمینه استفاده می شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: طرح نهضت ساخت داخل را امسال راه‌اندازی کردیم و در قالب یک لایه آن ۱۰ میلیارد دلار واردات را به ساخت داخل تبدیل می کنیم که از این میزان یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار مربوط به خودرو است و باید همه افراد در این زمینه بسیج شوند.

رحمانی درپایان خاطرنشان کرد: تولید برای وزارت صنعت مهم است و امکانات خوبی در منطقه ارگ جدید بم ایجاد شده و امکانات این منطقه برای کشور سرمایه و قابل توسعه است.

کد خبر 116834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha