هایپرکار جدید آمریکایی ها، با ادعای شکستن رکورد می آید

پرشین خودرو: هایپرکار جدید Czinger 21C با قدرت حیرت انگیز 1232 اسب بخاری، با ادعای شکستن رکورد "کونیگ زگ رگرا" خود را معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، چندی پیش، یک خودروی هایپرکار کاملا جدید از سوی شرکت نوپای آمریکایی با نام Czinger 21C معرفی شد و این معرفی با یک ادعای بسیار بزرگ همراه بود و آن هم شکستن رکورد "صفر تا 400 تا صفر" کیلومتر برساعت خودروی کونیگ زگ رگرا بود که در آینده باید ببینیم آیا می تواند به این ادعای بزرگ خود جامع عمل بپوشاند یا خیر.

 

هایپر کار


طبق اطلاعاتی که از سوی شرکت سازنده منتشر شده است، این خودرو قادر به ثبت زمان تنها 29 ثانیه در رکوردشکنی "صفر تا 400 تا صفر" کیلومتر برساعت خواهد بود، این درحالیست که پیش از این خودروی کونیگ زگ رگرا با ثبت زمان 31.49 ثانیه برای انجام چنین کاری، موفق به ثبت نام خود به عنوان رکوردار این بخش شده است، هرچند تا زمانی که این رکوردشکنی رسمی نشود، نمی توان رکورددار این بخش را هایپرکار جدید Czinger 21C معرفی کرد.

 

هایپر کار

 


شرکت سازنده مدعی است که شتاب صفر تا صد این خودرو تنها 1.9 ثانیه خواهد بود و همچنین از حالت سکون تا سرعت 300 کیلومتر برساعت و سپس توقف کامل، تنها به زمان 15 ثانیه نیاز خواهد داشت. این خودرو همچنین می تواند سقف سرعت 432 کیلومتر برساعتی داشته باشد که نتیجه ارسال نیروی 1232 اسب بخاری موتور به چرخ ها خواهد بود. لازم به ذکر است که این خودرو مجهز به یک سیستم محرک هیبریدی بوده و از یک پیشرانه هشت سیلندر توربوشارژر 2.88 لیتری تخت در کنار موتورهای الکتریکی بر روی محور جلو استفاده می کند. در ادامه این خودرو تنها وزن خشک 1250 کیلوگرمی دارد که نسبت "قدرت به وزن" آن نزدیک به یکدیگر بوده و همچنین پیشرانه محرک آن تا حداکثر 11 هزار دور بر دقیقه تحمل کاری خواهد داشت.

 

هایپر کار


جالب است بدانید که شرکت سازنده قبل از اینکه بتواند هایپرکار فعلی خود را به ثمر برساند و در بازار عرضه کند، برای دومین خودروی هایپرکار خود یک برنامه ریزی کوتاه مدت ارائه کرده است. در واقع یک نسخه جانبی از هایپرکار فعلی این شرکت خواهد بود که با وزن کمتر و همچنین آیرودینامیک بهتر آماده عرضه به مشتریان خواهد شد، هرچند برای سقف سرعت آن رقم کمتری پیش بینی شده است.


در تکمیل صحبت های پایانی، باید گفت که مراحل طراحی و ساخت این خودرو در شهر لس آنجلس آمریکا و توسط شرکت جویای نام Czinger انجام شده است و انتخاب نام 21C برای آن، بیانگر قرن بیست و یکم خواهد بود که اولین نمایش عمومی خود را در نمایشگاه بین المللی ژنو 2020 تجربه خواهد کرد.

کد خبر 120678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha