کد خبر 121025
۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۵
​خودروی حبابی رقیبی برای Ami سیتروئن

پرشین خودرو: بی دلیل نام این خودرو برقی را حباب نگذاشته اند، چون واقعا شبیه حباب است.

به گزارش پرشین خودرو، نام حقیقی آن ایسو ایستا Iso Isetta است و در قرن بیستم، تعداد زیادی از این دست خودرو به نمایش گذاشته شد اما این یكی به خودروی حبابی معروف شد و به نوعی بی شباهت با حباب هم نیست.


حالا خودروی حبابی، دوباره بازگشته و می خواهد شانس خود را امتحان كند اما این بار، تأكید آن روی برقی بودن آن است. و امید آن به رونق گرفتن در بازار سوئیس است كه حمل و نقل و مسافرت های ساكنان آن نسبتاً كوتاه است. در سال 2016 هم خبر آن منتشر شده بود و حال با عنوان میكرولینوی ورژن 2.0 عرضه شده است.

 

Iso Isetta


نمونه اولیه یا پروتوتایپ اولیه آن هم میكرولینو بود كه برای برقی شدن، بهبودهای مهمی در آن اتفاق افتاده است. مدیران این خودرو در سال 2016 گفته بودند كه اگر لازم باشد، ساختار اصلی آن هم از نو طراحی خواهد شد. در نمونه اولیه یا پروتوتایپ ساختار لوله ای tubular structure داشت. اما حالا ساختار آن فولاد پرس شده و آلومنیوم است تا به آن استحكام ببخشد و خاطر سرنشینان را از جهت ایمنی خودرو بالا ببرد.

اكسل عقب آن 50 درصد بزرگتر از نمونه اولیه است تا امكان نصب سیستم تعلیق مستقل فراهم شود. یك موتور مغناطیسی دائم هم برای افزایش 15 درصدی بازده به كار گرفته شده است. باتری نسل جدید هم نیاز به فضای بیشتری داشت برای همین كابین این خودرو نسبت به ورژن قبلی بزرگتر شده است. حالا با این باتری جدید با هر بار شارژ امكان پیمایش 124 مایل یا 200 كیلومتر فراهم است.

ستون فرمان و صندلی ها هم از نو طراحی شده اند، داشبورد هم كه كاملا دیجیتالی شده و یك صفحه نمایش نسبتا بزرگ اطلاعات مرتبط را به نمایش در می آورد. چون این شركت سوئیسی سازنده اسكوتر است، میله آلومینیمی روی داشبورد را از اسكوتر الهام گرفته است. روی این میله می توان تلفن همراه، بلندگوی بلوتوث یا ابزارهایی شبیه به آن قرار داد.

حالا كه تولید انبوه آن در حال آماده سازی است، قیمت آن نیز در حال روشن شدن است. كسانی كه از قبل پیش خرید كرده اند، هنگام تحویل 13,500 دلار برایشان آب می خورد.

به احتمال زیاد، این خودروی حبابی، رقیب سرسختی برای Ami سیتروئن خواهد بود. اولین خودروی حبابی سال 2021 وارد خیابان های سوئیس خواهد شد.

منبع: سایپا

کد خبر 121025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha