روش‌های 3 گانه فروش خودرو به مشتریان

معاون امور صنایع وزارت صنعت، یا تاکید بر ضرورت توزیع خودرو میان مصرف کنندگان واقعی خودرو، جلوگیری از ایجاد فضایی برای تبدیل خودرو از یک کالای مصرفی با دوام به یک کالای سرمایه ای و اصلاح روند جاری در نحوه ثبت نام خودرو، روش‌های 3 گانه فروش خودرو به مشتریان را تشریح کرد.

به گزارش پرشین خودرو، مهدی صادقی نیارکی گفت: یکی از سیاستهای محوری کمیته خودرو و ستاد تنظیم بازار عدالت در توزیع خودرو است و روش‌های مختلفی برای تحقق این موضوع داریم تا در قالب یک پلتفرم مشخص خودرو را به دست مصرف کننده واقعی برسانیم.

وی بیان کرد: مردم وارد فضای کاذب هیجانی و احساسی به وجود آمده در بازار خودرو نشوند و با استفاده از همین روش ها، پس از اصلاح قیمت ها وارد فرآیند خرید شوند.

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به روش های در نظرگرفته شده برای فروش خودرو افزود: فروش فوق العاده، پیش فروش و مشارکت در تولید سه روش در نظر گرفته شده برای رساندن خودرو به دست مصرف کننده واقعی بدون حضور واسطه ها و دلالان است.

صادقی نیارکی گفت: البته اصل ایفای تعهدات نیز در این زمینه مدنظر قرار خواهد گرفت، بر این اساس که 60 درصد تولید دو خودروساز به انجام تعهدات و 40 درصد باقیمانده در قالب اطلاعیه ها و یک پلتفرم مشخص به صورت پیش فروش و یا فروش فوق العاده واگذار خواهد شد.

وی زمان تحویل خودرو به متقاضی در فروش فوق العاده را حداکثر سه ماه عنوان کرد و گفت: سایت ثبت نام به مدت یک هفته باز خواهد شد و متقاضیانی که در سه سال گذشته در هیچ گروه خودروسازی برای دریافت خودرو ثبت نام نکرده اند، می توانند در سایت با داشتن مابقی شرایط ( اعم از سن و گواهینامه و ...) ثبت نام کنند.

 

فروش خودرو

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: بلافاصله پس از اتمام مهلت یک هفته ای اگر تعداد ثبت نام کنندگان به میزان تعداد خودروها باشد، خودروسازان خودرو را بدون سود مشارکت و در بازه سه ماهه تحویل دهند.

صادقی نیارکی افزود: اگر تعداد متقاضیان بیشتر از خودروها باشد، قرعه کشی با حضور مراجع ذیصلاح نظارتی و در محل شرکتهای خودروساز برگزار می شود و پول مشتریانی که در قرعه کشی موفق نبودند به حساب آنها عودت داده می شود.

وی در خصوص پیش فروش نیز گفت: با کسر تعهدات و معوقات خودروسازان با صدور اطلاعیه و در چارچوب پلتفرم های ارایه شده می توانند اقدام به پیش فروش کنند که سود مشارکت در این روش نیز وجود نخواهد داشت.

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: روش های مشارکت در تولید، جهت واگذاری خودرو به مصرف کننده واقعی نیز متعاقبا اعلام خواهد شد و این روش های فروش به صورت دوره ای تکرار خواهند شد.

صادقی نیارکی در پایان گفت: خودرو یک کالای مصرفی با دوام است و با انجام این روش ها کسانی که می‌خواهند این کالا را به یک کالای سرمایه ای تبدیل کنند و دلالان و واسطه ها از بازار خودرو طرد خواهند شد.
 

کد خبر 122640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha