کد خبر 123312
۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۹
خودروی برقی چینی، ارزان‌ترین خودرو جهان

ارمغانی برای كسانی كه دنبال خودروی ارزان قیمت هستند. ارزان ترین خودروی دنیا، یك خودروی برقی است و با یك جعبه از چین می آید. البته اگر بتوان روی آن نام خودرو گذاشت.

به گزارش پرشین خودرو، شاید نتوان نام خودرو روی آن گذاشت اما حتما میتوان آن را آخر ارزانی تلقی كرد و وقتی به آن نگاه می كنید آن قدرها هم هولناك نیست.

خرید هر چیز از وبسایت علی بابا و علی اكسپرس، همیشه به قمار شباهت دارد، یا بازنده اید یا برنده، چون واقعاً معلوم نیست آن چه كه در جعبه به دست شما می رسد همان چیزی است كه انتظارش را دارید و اصلا معلوم نیست چه زمانی به دست شما می رسد. حالا تصور كنید كه شما یك خودروی برقی را با قیمت 1000 دلار در این وبسایت ها سفارش داده اید. برای آقای جیسن تورچینسكی Jason Torchinsky خودرونویس وبسایت خبری جالوپنیك، كه یك وبسایت تخصصی خودرو است، دور از انتظار بود اما افتضاح نبود. چون واقعاً كار می كرد. 

در حقیقت سازنده ارزان ترین خودروی دنیا یك شركت چینی به نام چانگلی Changli است و قیمت كارخانه بدون باتری 930 دلار است و اگر با باتری سفارش دهید قیمت آن 1200 دلار می شود. البته هزینه حمل و نقل آن به آمریكا از قیمت خود خودرو بالاتر بود. به بیانی تا رسیدن خودرو به درب منزل این خبرنگار خودرویی، 3000 دلار آب خورده است. البته با همین هزینه هم می توان گفت كه بدترین معامله در دنیا نبوده است.

جیسن هم به بررسی این خودرو پرداخته و متوجه شده كه این به اصطلاح ارزان ترین خودروی دنیا، یك اتاقك كوچك روی چهار چرخ است كه واقعاً با نیروی باتری راه می رود. شاید باور نكنید اما روی این خودرو یك دوربین عقب هم كار گذاشته اند كه از عقب كسی را زیر نگیرد.

خوب البته نباید انتظار داشت خودروی 1200 دلاری، خودروی بی نقصی باشد و قطعاً از لحاظ استانداردهای مهندسی، جای سؤال دارد. با این حال معضلات بزرگتری دارد. اول آن كه سرعت آن بی نهایت پایین است چون فقط 1.1 اسب بخار توان دارد. دوم آن كه از لحاظ شكل و قیافه بسیار معیوب به نظر می رسد چون، باریك، بلند با چرخ هایی بسیار كوچك است. سوم، به احتمال زیاد در رویداد هایی مثل تصادف هیچ كس دوست ندارد در درون چنین خودرویی حضور داشته باشد، مخصوصاً اگر با یك خودروی شاسی بلند یا كامیون تصادف كند. اما قاعدتا نیازی به پاس كردن استانداردهای ایمنی ندارد.

منبع: سایپا

کد خبر 123312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha