کد خبر 123416
۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۲
همکاری فورد و فولكس نهایی شد!

جوینت ونچر [سرمایه گذاری مشترك] فورد و فولكس نهایی شد. آن چه باید بدانید به طور خلاصه این است، وانت، ون تجاری و خودروی برقی با سرمایه گذاری مشترك با حفظ ویژگی های برند.

به گزارش پرشین خودرو، دو سال است كه از خبر احتمال تكوین و توسعه محصول مشترك بین خودروساز آمریكایی فورد و خودروساز آلمانی فولكس واگن می گذرد، یك سال گذشت و آنها فقط از گسترش شراكت خبر دادند اما محصولی حاصل نشد، حالا بعد از دو سال تازه می گویند روی جزئیات این كار مشترك به توافق نهایی رسیده اند. بر اساس این توافق، فورد مهندسی و ساخت یك وانت اندازه متوسط و یك ون تجاری با ظرفیت حمل بار یك تنی برای این كار مشترك در نظر گرفته و فولكس واگن هم یك ون شهری كوچكتر برای كار مشترك می سازد. هر دو كمپانی هم روی خودروهای برقی و خودران [بدون نیاز به راننده] شریك می شوند. در خبرهای قبلی هم گفته بودند كه روی خودروهای تجاری تمركز كرده اند و این موضوع جدیدی نبود، اما حالا به حرف هایشان شراكت در تولید خودروهای برقی و خودران را اضافه كرده اند.


شركت خودروسازی فورد در حال حاضر روی نسل بعدی رنجر Ranger كار می كند كه پلتفرم آن برای نسل جدید آمارك Amarok فولكس واگن مناسب است و سال 2022 به بازار عرضه می شوند. اینها تنها خودروهایی نیستند كه قرار است با همكاری مشترك به روز شوند، دو خودروساز اوایل سال 2021 هم ون های تجاری كه وعده كرده اند را رونمایی می كنند. ون كوچكتر كه مسئولیت فولكس واگن است، روی پلتفرم Caddy طراحی می شود در حالی كه ون سنگین تر كه یك تن بار می تواند حمل كند روی پلتفرم فورد ترانزیت طراحی مجدد خواهد شد.


برای خودروی برقی در بازار اروپا، فورد روی پلتفرم جدید گروه خودروسازی فولكس تحت عنوان MEB حساب باز كرده و این پلتفرم یكی از پرهزینه ترین پلتفرم هایی است كه فولكس روی آن سرمایه گذاری كرده و به بیانی روی آینده آن شرط بندی كرده است.

 

همکاری فورد و فولکس

اگر این شراكت به درستی اجرا شود در طول زمان چرخه مفید عمر این شراكت، 8 میلیون ون و وانت از پیوند مشترك فورد و فولكس حاصل خواهد شد. به این عدد سالانه 600 هزار دستگاه خودروی برقی فورد را هم اضافه كنید. هفته گذشته فولكس واگن قراردادی به ارزش 2.6 میلیارد دلار با شركت Argo AI به امضا رساند كه هر دو كمپانی فورد و فولكس به آن احتیاج دارند. حاصل این قرار داد، اجرای برنامه های توسعه تجاری سیستم های خودران [بدون نیاز به راننده] در اروپا و ایالات متحده است.

با این كه بین دو كمپانی سرمایه گذاری مشترك اتفاق افتاده، اما این پیوند به معنی تصاحب مالكیت بین دو شركت نیست و هیچكدام صاحب بخشی از سهام دیگری نمی شود. در بیانیه منتشر شده در رسانه ها نیز به این موضوع تأكید شده كه با وجود سرمایه گذاری و تولید مشترك این دو كمپانی رقیب باقی می مانند. به بیان دیگر با این كه هر دو شركت در تولید رنجر و آمارك نسل جدید به هم كمك كرده اند، در بازار رنجر و آمارك رقیب هم خواهند شد! یعنی دو خودروساز در بهره وری، اثربخشی، كاهش هزینه و جلوگیری از هدر رفتن نقدینگی به هم كمك می كنند اما برای ارتقای برندشان با هم به رقابت ادامه می دهند.

منبع: سایپا

کد خبر 123416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha