افزایش قیمت خودرو، در عمل افزایش حداقلی است

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدت و تجارت گفت: با توجه به اعمال شاخص های تورم بخشی و افزایش نرخ دستمزد، تغییر قیمت خودرو درب کارخانه با انجام کار کارشناسی و اعلام نظر شورای رقابت انجام می شود که در عمل افزایش قیمت حداقلی است.

به گزارش پرشین خودرو، مهدی صادقی نیارکی، با بیان این مطلب در پاسخ به سوالی در خصوص صنعت خودرو تصریح کرد: در چهار ماه گذشته بیش از ۱۸ درصد افزایش تولید در شرکت های بزرگ خودروسازی کشور محقق شده است و بیش از ۲۰۰ هزار دستگاه، معادل افزایش ۳۰ درصدی نسبت به سال گذشته تحویل خودرو به متقاضیان داشته ایم.

معاون امور صنایع وزارت صمت گفت: در همین راستا و نسبت به مدت مشابه سال قبل تکمیل خودروهای ناقص بیش از ۵۰ درصد رشد داشته و حدود ۴۴ درصد رشد تحویل تعهدات معوق انجام شده است که می تواند به تنظیم بازار خودرو کمک کند.

صادقی نیارکی افزود: با توجه به تغییر قیمت نهاده های تولید در صنعت خودرو و این که آخرین قیمت گذاری انجام شده در این حوزه مربوط به سال ۹۷ بوده، طبیعتاً با توجه به اعمال شاخص های تورم بخشی و افزایش نرخ دستمزد تغییر قیمت خودرو درب کارخانه با انجام کار کارشناسی و اعلام نظر شورای رقابت انجام می شود که در عمل افزایش قیمت حداقلی است.

وی تصریح کرد: صنعت خودرو به عنوان یک صنعت پیشران دارای اهمیت فراوانی برای توسعه صنایع پایین دستی خود دارد؛ حدود ۳۰ رشته صنعتی ذیل صنعت خودرو در حال فعالیت هستند، زیان این صنعت می‌تواند روی شبکه تامین و قطعه سازی تاثیر گذار باشد؛ لذا حتما باید قیمت خودرو کاملا منطقی و با رعایت اصول قیمت گذاری و بر اساس ضوابط تعیین شده انجام شود.

 

مهدی صادقی نیارکی


معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: رعایت همه ضوابط و افزایش حداقلی قیمت خودرو مورد نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت است و با توجه به اهمیت حفظ تولید در زنجیره تأمین و لجستیک صنعت خودرو و اینکه بیش از ۴۰۰ هزار نفر به صورت مستقیم در این صنعت فعال هستند اهمیت صنعت خودرو را نشان میدهد.

صادقی نیارکی گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت به طور جدی دنبال واقعی سازی قیمت خودرو بر اساس مستندات و دلایل از جمله تورم بخشی که از سوی بانک مرکزی ایران اعلام می شود و اقلام اصلی مصرفی این صنعت مانند ورق فولادی و پتروشیمی که در بورس عرضه می شود و نهاد های وارداتی که تحت تاثیر تغییر قیمت ارز هستند؛ می باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت به هیچ عنوان دنبال افزایش قیمت غیرمنطقی خودرو نیست و افزایش قیمت کاذب در سطح بازار آزاد خودرو را نیز به رسمیت نمی شناسد و اولویت برنامه های وزارت صمت در این صنعت، افزایش تولید، افزایش عرضه و مدیریت تقاضا در سطح بازار است.

کد خبر 124600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha