کد خبر 124802
۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۴
لامبورگینی اسنزا SCV12 معرفی شد

محصول جدید لامبورگینی با نام Essenza SCV12، ابرخودرویی تولید محدود و مخصوص پیست خواهد بود که پیشرانه تنفس طبیعی با قدرت ۸۳۰ اسب‌بخار دارد.

به گزارش پرشین خودرو، تنها ۴۰ دستکاه اسنزا SCV12 ساخته خواهد شد. این خودرو، فاقد استاندارد‌های لازم برای تردد در جاده‌های شهری است؛ اما مجهز به قدرتمندترین پیشرانه تنفس طبیعی در تاریخ لامبورگینی است و مطابق با شرایط ایمنی خودروهای پروتوتایپ فدراسیون جهانی اتومبیل‌رانی خواهد بود.

فراتر از پیشرانه V12، اسنزا دارای نسل جدید اگزوزهای کاپریستو (Capristo) خواهد بود که تأثیر خاصی روی عملکرد فنی خودرو و کاهش فشار در عقب دارند. جعبه‌دنده مدرن ۶ سرعته از نوع X-trac نیز روی اسنزا نصب خواهد شد تا گشتاور روی محور عقب را کنترل کند. این خودرو تک‌دیفرانسیل با وزن خالص، ۱۳۸۰ کیلوگرم خواهد بود.


شاسی اسنزا SCV12، یک‌پارچه و تمام فیبرکربن است تا نسبت قدرت به وزن ۱/۶۶ اسب‌بخار بر کیلوگرم فراهم شود. در سرعت ۲۵۰ کیلومتربرساعت، نیروی عمود بر انتهای خودرو، ۱۲۰۰ کیلوگرم خواهد بود که نسبت به بسیاری از خودروهای کلاس GT3، بیشتر است. اسنزا SCV12 از رینگ‌های منیزیم ۱۹ اینچ در جلو و ۲۰ اینچ در عقب استفاده می‌کند که دارای تایرهای پیرلی و ترمزهای برمبو هستند.

 

لامبورگینی اسنزا SCV12



در نمای روبه‌رو، دو هواکش بزرگ برای هدایت هوای خنک به سمت پیشرانه وجود دارد، درحالی‌که مجزا از محل نصب رادیاتورهای طرفین سپر هستند. با این ترفند، هوای خنک و گرم، جدا می‌شوند. در قسمت‌های مختلف SCV12، حفره‌ها و اسپلیترهای متعددی برای بهبود آیرودینامیک و هدایت هوای موردنیاز پیشرانه وجود دارند. بال عقب هم، قابلیت تغییر زاویه و عملکرد دارد.

خریدار اسنزا SCV12، می‌‌تواند در برنامه آموزش رانندگی لامبورگینی نیز شرکت تا مهارت لازم برای استفاده از این محصول را کسب کند. همچنین، یک گاراژ اختصاصی در نزدیکی پیست لامبورگینی در سنت آگاتا به هرکدام از خودروهای خریداری شده اختصاص خواهد داشت تا مالک، از نظارت ۲۴ساعته اطمینان داشته باشد و البته مجبور به حمل اسنزا تا محل زندگی خود نباشد. قیمت نهایی و توانایی‌های فنی اسنزا SCV12 هنوز اعلام نشده است.

منبع: زومیت

کد خبر 124802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha