کد خبر 125355
۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۸
رم TRX؛ قدرتمندترین وانت استاندارد دنیا

خودروسازی دوج زیرمجموعه گروه فیات-کرایسلر با نصب پیشرانه سوپرشارژ ۷۰۲ اسب‌بخار هل‌کت و تجهیزات آف‌رود روی وانت رم TRX، محصولی قدرتمندتر از فورد F-150 رپتور ساخته است.

به گزارش پرشین خودرو، مردم کشورهای امریکا، کانادا و مکزیک، علاقه بسیار زیادی به وانت‌های دوکابین دارند. طی سال‌های اخیر، پیکاپ فورد F-150 عنوان پرفروش‌ترین خودرو امریکا را دراختیار داشته است؛ درحالی‌که مدل‌های مختلف دوج رم و شورولت سیلورادو برای رقابت با آن تلاش می‌کرده‌اند.


حدود چهار سال پیش، مدل مفهومی از دوج رم با کد TRX رونمایی شد و مورد تحسین قرا گرفت. شرکت دوج با پیشرانه‌های سوپرشارژ V8 هل‌کت، شهرت و سابقه‌ی بالایی در امریکا دارد، پس نصب این نوع قوای محرک روی یک وانت پیکاپ، ایده‌ای جذاب و منطقی محسوب می‌شود. مدل نهایی از رم TRX، دارای تجهیزات فنی مکانیکی و الکترونیکی متنوعی است که آن را بسیار متفاوت از نسخه‌ی استاندارد نشان می‌دهد. محصول جدید دوج، نه‌تنها توانایی‌های بسیار خوبی برای عبور از مسیرهای سخت خارج جاده دارد؛ بلکه یکی از سریع‌ترین وسایل نقلیه جهان در کلاس وانت‌ها است.


رم TRX مدل ۲۰۲۱، مجهز به پیشرانه هل‌کت ۶/۲ لیتری است تا قدرت ۷۰۲ اسب‌بخار و گشتاور ۸۸۱ نیوتن‌متر فراهم کند. جعبه‌دنده بسیار سریع ساخت ZF آلمان، کمک می‌کند تا این وانت در زمان ۴/۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت و ۱۰.۵ ثانیه بعد از شروع حرکت به سرعت ۱۶۰ کیلومتربرساعت برسد. میانگین مصرف سوخت رم TRX، به عدد ۱۵/۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر می‌رسد؛ درحالی‌که با سرعت ثابت جاده، ۱۳ لیتر بنزین در ۱۰۰ کیلومتر مصرف می‌کند.

 

رم TRX



قدرتمندترین وانت دوج، می‌تواند تریلری با وزن ۳/۷ را یدک بکشد و در قسمت عقب هم ۶۰۰ کیلوگرم بار حمل کند. این آمار بهتر از فورد F-150 رپتور با یدکی کشی ۳/۶ تن و حمل بار ۵۴۴ کیلوگرم است. رم TRX با فناوری دنده عقب هوشمند عرضه‌ می‌شود که حرکت معکوس با تریلر را ضمن محاسبه خودکار اندازه و ابعاد، بدون نیاز به دخالت راننده انجام می‌دهد. در وانت‌های فورد، راننده برای استفاده از سیستم دنده عقب خودکار، باید ابعاد تریلر را در کامپیوتر خودرو ثبت کند.

رم TRX مدل ۲۰۲۱ با آستانه قیمت ۷۰ هزار دلار فروخته می‌شود. در ابتدای تولید، ۷۰۲ نسخه با آپشن‌های کامل به‌عنوان مدل‌های ویژه و تولید محدود، عرضه خواهند شد که ۹۰ هزار دلار قیمت دارند. فورد F-150 رپتور با پیشرانه ۴۵۰ اسب‌بخار، آستانه قیمت ۵۳ تا ۵۶ هزار دلار دارد. هنسی ونوم ۷۷۵ و هنسی مکسیموس که به‌ترتیب براساس F-150 رپتور و جیپ رانگلر تولید می‌شوند، معدود وانت‌های جهان با قدرت بالاتر از رم TRX، هستند و البته بیش از ۱۰۰ هزار دلار قیمت دارند. با این شرایط، رم TRX قدرتمندترین وانت دنیا با استاندارد کارخانه است.

منبع: زومیت
 

کد خبر 125355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha