کد خبر 126469
۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲
احداث ۱۷ کیلومتر مسیر دوچرخه تا پایان سال

شهردار منطقه ۱۷ از احداث ۱۷ کیلومتر مسیر دوچرخه سواری پیوسته و ایمن در این منطقه تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش پرشین خودرو، محمود کلهری، در تشریح اقدامات منطقه ۱۷ شهرداری تهران برای توسعه دوچرخه سواری گفت: قطعا امروز در دنیا استفاده از دوچرخه به عنوان بهترین و پاک ترین مدل حمل و نقلی به شدت مورد توجه قرار گرفته و بسیاری کلانشهرهای دنیا توسعه دوچرخه سواری را در دستور کار خود قرار داده اند.


وی افزود: در کلانشهر تهران نیز از ابتدای دوره فعالیت آقای حناچی به عنوان شهردار تهران موضوع استفاده از دوچرخه و دوچرخه سواری به عنوان یک اولویت در دستور کار قرار گرفت و کمپین سه شنبه های بدون خودرو شروع به فعالیت کرد و به صورت مستمر نیز پیگیری می شود.


وی ادامه داد: در منطقه ۱۷ شهرداری تهران نیز اقدامات خوبی اجرا شده و با استفاده از ظرفیت سایر نهادها و سازمان های مردم نهاد همزمان با اینکه شهروندان را به استفاده از دوچرخه و گسترش فرهنگ دوچرخه سواری دعوت می کنیم و تلاش می کنیم شهروندان به این کمپین بپیوندند، زیرساخت های لازم نیز در سطح منطقه فراهم می شود.

 

مسیر دوچرخه



وی تاکید کرد: تلاش می کینم با احداث مسیرهای امن و پیوسته که با بهره گیری از ایده های خلاق ساخته می شوند همچون ساخت مسیر دوچرخه امن با اختلاف سطح از معابر گام عملی جدی و موثری در این حوزه برداریم.

شهردار منطقه ۱۷ در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به هدفگذاری ساخت ۵۰ کیلومتر مسیر دوچرخه سواری تا پایان سال ۱۴۰۰ در منطقه ۱۷ شهرداری تهران گفت: مقرر شده در سال جاری ۱۷ کیلومتر مسیر امن و پیوسته دوچرخه در سطح منطقه احداث کنیم. این مسیرها خاص و ویژه هستند به شکلی که پیوستگی و امنیت به عنوان دو مولفه اصلی در این حوزه مورد توجه قرار گرفته اند.

وی افزود: ۵۰ کیلومتر در مجموع هدفگذاری اصلی در منطقه ۱۷ قلمداد می شود که در صورت تحقق این مهم می توانیم اعلام کنیم مسیر دوچرخه سواری در منطقه کامل شده است. امیدواریم این ۵۰ کیلومتر تا پایان سال ۱۴۰۰ تکمیل شود.
 

منبع: ایسنا

کد خبر 126469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha