قوی ترین کامیون جهان چه نام دارد؟ با 10 کامیون قوی دنیا آشنا شوید

بی‌شک برجسته‌ترین ویژگی کامیون‌ها، قدرت آنهاست. در این مقاله قصد داریم بهترین کامیون های قوی دنیا را معرفی کنیم و همچنین با قوی ترین کامیون جهان آشنا شویم.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، تا به حال پشت فرمان یک کامیون یا روی صندلی کنار راننده نشسته‌اید؟ اگر تجربه کامیون‌سواری داشته باشید حتما می‌دانید که رانندگان کامیون وقتی پشت فرمان هستند و از شیشه جلو به بیرون نگاه می‌کنند چه حسی دارند.

تصور کنید سایر وسایل نقلیه پایین‌تر از شما در حال حرکت هستند و کوچک‌تر دیده می‌شوند. در این حالت حس برتری و غرور خاصی خواهید داشت. انگار جاده فقط برای شما و کامیونی که سوارش هستید ساخته شده و بقیه چاره‌ای ندارند جز اینکه احترام‌تان را رعایت کنند. اما موقع کامیون‌سواری یک حس بد نیز وجود دارد؛ اینکه سایر وسایل نقلیه سریع‌تر حرکت می‌کنند و به‌راحتی از شما جلو می‌زنند. پس اگر به سرعت اهمیت زیادی می‌دهید، احتمالا با کامیون رابطه خوبی نخواهید داشت.

خب، واقعیت آن است که وقتی در مورد کامیون‌ها صحبت می‌کنیم، سرعت آنها از اهمیت چندانی برخوردار نیست. ویژگی اصلی که ارزش یک کامیون را تعیین می‌کند، قدرت آن است. وقتی در مورد بهترین کامیون های جهان صحبت می‌کنیم، در واقع منظورمان بهترین کامیون های قوی دنیا هستند؛ مثل کامیون‌هایی که در این ویدیو معرفی شده‌اند.

 

در این مقاله به سراغ همین موضوع رفته‌ایم و می‌‌خواهیم ده کامیون قوی دنیا را به شما معرفی کنیم. پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این مقاله با «پرشین خودرو» همراه باشید تا با قوی ترین کامیون جهان هم آشنا شوید.
 


قوی ترین کامیون جهان

10. کامیون داف XF 530

برای رتبه دهم فهرست بهترین کامیون های قدرتمند جهان، یکی از مدل‌های کمپانی معروف DAF را انتخاب کرده‌ایم. کامیون‌های داف از قدیم در جاده‌های کشور خودمان هم تردد می‌کنند، اما شاید تصوری که اکثر ماها از کامیون داف داریم، یک مدل کلاسیک به رنگ نارنجی باشد که معمولا برای حمل شن و ماسه از آن استفاده می‌شود. راستش را بخواهید، مدل مذکور احتمالا فقط در کشور ما هنوز هم یافت می‌شود. کمپانی هلندی داف در حال حاضر مدل‌های جدید و مدرنی از کامیون‌های خود را عرضه کرده که بسیار هم قدرتمند هستند. مدل XF 530 یک کامیون چهارمحوره است که توانایی کشیدن 80 تن بار را دارد. این کامیون از یک موتور MX-13 با گیربکس 12 سرعته TraXon بهره می‌برد و گشتاور 2600 نیوتن متر در 1000 تا 1425 دور در دقیه دارد. با توجه به این ویژگی‌ها، می‌توانیم XF 530 را یکی از نامزدهای کسب عنوان بهترین کامیون پرقدرت جهان بنامیم.



بهترین کامیون های قوی دنیا

9. کامیون کنورث W990

یکی از ویژگی‌های اصلی کامیون کنورث W990 که در همان نگاه اول جلب توجه می‌کند، ظاهر کلاسیک آن است. اما این ظاهر کلاسیک نباید باعث شود که درباره قدرت این کامیون سوءتفاهمی به وجود آید. W990 همان‌قدر که از بیرون قدیمی به‌نظر می‌رسد، از درون مدرن و پرقدرت است. در واقع کارخانه کنورث در این کامیون ترکیبی از ویژگی‌های لوکس و کیفیت بالا را به کار گرفته است. موتور 12.9 لیتری از نوع PACCAR MX-13 این وسیله را به یکی از ده کامیون قوی دنیا مبدل می‌کند. 565 اسب بخار، قدرتی است که این موتور به چرخ‌های کامیون منتقل می‌کند تا بتواند بارهای فوق سنگین را در جاده‌ها بدون هیچ مشکلی جابه‌جا نماید.

 



بهترین کامیون های جهان

8. کامیون ایوکو S-WAY

در رتبه هشتم فهرست بهترین کامیون کشنده جهان، یکی از مدل‌های کمپانی ایتالیایی ایوکو قرار می‌گیرد. مدل S-Way از سال 2019 و به عنوان جانشین مدل Stralis وارد خط تولید شرکت ایوکو شده است. در کامیون ایوکو S-WAY که قطعات آن در کشور اسپانیا سرهم می‌شوند، موتور دیزلی Cursor 13 با حجم 12.9 لیتر باعث به‌وجود آمدن نیرویی معادل 570 اسب بخار می‌شود. گشتاور این موتور هم 2500 نیوتون متر در 1000 تا 1605 دور در دقیقه است.
 


10 کامیون قوی دنیا

7. کامیون اسکانیا R 580

مگر می‌شود فهرستی از بهترین کامیون کشنده جهان وجود داشته باشد اما در آن مدلی از کمپانی پرآوازه اسکانیا نبینیم؟ البته باید بگوییم که R 580 تنها نماینده اسکانیا در این فهرست نیست و در ادامه هم با مدل دیگری از همین شرکت آشنا خواهیم شد. اما کامیون اسکانیا R 580 قدرتی معادل 580 اسب بخار دارد. این میزان قدرت از یک موتور 16.4 لیتری ناشی می‌شود. گشتاور این موتور هم 2950 نیوتون متر در 1000 تا 1350 دور در دقیقه است که باعث می‌شود این کامیون از سرعت خوبی هم برخوردار باشد. بنابراین اگر در جاده‌ها و بزرگراه‌ها با یک غول آهنین بزرگ مواجه شدید که با سرعت بالا در حال حرکت است، احتمال بدهید که R 580 را زیارت کرده‌اید.

 



قوی ترین کامیون جهان

6. کامیون پیتربیلت 389

کامیون‌های پیتربیلت در آمریکا خیلی معروف هستند. کامیون‌های این شرکت معمولا اندازه‌های بزرگی دارند و مدل 389 را هم می‌توانیم بزرگترین کامیون جهان در رده کشنده‌های قدرتی بنامیم. کامیون پیتربیلت 389 یک موتور دیزلی 14.9 لیتری دارد که قدرتی معادل 590 اسب بخار را برایش به ارمغان می‌آورد. البته با ظاهر بزرگ این کامیون و وزن زیادش، باید هم چنین موتور قدرتمندی در داخل آن مشغول به کار باشد.
 


بهترین کامیون های قوی دنیا

5. کامیون مرسدس آکتروس 1863

در رتبه پنجم لیست 10 کامیون قوی دنیا می‌رسیم به یک مدل قدرتمند از کمپانی مرسدس بنز. کامیون‌های بنز در همه جاده‌های دنیا (از جمله جاده‌های ایران) از سال‌ها پیش در حال جابه‌جایی بارهای سنگین هستند. اما یکی از جدیدترین کامیون‌های این شرکت آلمانی که آکتروس 1863 نام دارد، قوی‌ترین مدلی است که برای حضور در این فهرست انتخابش کرده‌ایم. جالب است بدانید که این کامیون غول‌پیکر 625 اسب بخار قدرت دارد. البته در ادامه لیست به عدد‌های شگفت‌انگیزتری هم می‌رسیم (مخصوصا در رتبه اول که با قوی ترین کامیون جهان آشنا خواهیم شد.) موتور 6 سیلندر این کامیون با حجمی معادل 15.6 لیتر، گشتاور 3000 نیوتون متری در 1100 دور در دقیقه دارد.



بهترین کامیون های جهان

4. کامیون مان TGX 18.640

کمپانی مان (MAN) که به عنوان یکی از پیشروترین شرکت‌های جهان در ساخت کامیون‌ها و ماشین‌های سنگین شناخته می‌شود، در کشور آلمان و شهر مونیخ واقع شده است. کامیون‌های سری TG این شرکت از سال 2000 تا به امروز تولید می‌شوند و مدل‌های بسیار زیادی را دربر می‌گیرند. اما مدل TGX یکی از کامیون‌های خاص این کمپانی است که برای حمل و نقل کالاها در مسافت‌های طولانی کاربرد دارد. کامیون مان TGX 18.640 از یک موتور 6 سیلندر D38 با ظرفیت 15.5 لیتری بهره می‌برد که می‌تواند گشتاوری معادل 3000 نیوتون متر و نیرویی برابر با 640 اسب بخار ایجاد کند. بی‌تردید رتبه چهارم فهرست بهترین کامیون پرقدرت جهان برازنده مدل TGX است.



10 کامیون قوی دنیا

3. کامیون اسکانیا R 730

اما می‌رسیم به دومین کامیون اسکانیا و رتبه سوم در لیست بهترین کامیون های قوی دنیا. کامیون اسکانیا R 730 به واقع یکی از قوی‌ترین وسایل نقلیه باری به حساب می‌آید که تاکنون به دست بشر ساخته شده است. این کامیون به یک موتور ۸ سیلندر با ظرفیت 16.4 لیتر مجهز است که می‌تواند نیرویی برابر با 730 اسب بخار و گشتاور 3500 نیوتون متر ایجاد کند. اسکانیا R 730 شاید قوی ترین کامیون جهان نباشد، اما قدرتمندترین کامیون شرکت اسکانیا است و در حمل بارهای فوق سنگین به هیچ وجه کم نمی‌آورد.
 


بهترین کامیون های جهان

2. کامیون ولوو FH 16 750

رتبه‌های دوم و اول فهرست ده کامیون قوی دنیا به کمپانی ولوو تعلق دارند. ولوو یک شرکت سوئدی است که در سال 2016 به عنوان دومین کمپانی بزرگ سازنده‌ خودروهای سنگین در جهان معرفی شد. البته افرادی که با این شرکت آشنایی بیشتری دارند می‌دانند که ولوو در زمینه تولید خودروهای سبک و سواری هم در سال‌های اخیر فعالیت چشمگیر و موفقی داشته است. اما اجازه بدهید کمی درباره کامیون‌های مدل FH صحبت کنیم. ولوو تولید این کامیون‌ها را از سال 1993 آغاز کرد. کامیون‌های FH یکی از پرمتقاضی‌ترین مدل‌های ولوو هستند که همیشه با استقبال خوبی از سوی مشتری‌ها مواجه شده‌اند.

کامیون ولوو FH 16 750 یکی از زیباترین کامیون‌هایی است که در این فهرست می‌بینید. این وسیله با نیروی 750 اسب بخار، توانایی حمل بارهای بسیار سنگین را دارد. موتور 6 سیلندر با ظرفیت 16.1 لیتری و گشتاور 3550 در 1050 تا 1400 دور در دقیقه باعث شده است که ولوو FH 16 750 به یکی از بهترین کامیون های قدرتمند جهان تبدیل شود.



قوی ترین کامیون جهان

1. قوی ترین کامیون جهان: ولوو آیرون نایت (Iron Knight)

بالاخره نوبت معرفی قوی ترین کامیون جهان شد. کامیون آیرون نایت را می‌توانیم یک شاهکار تمام عیار از کمپانی ولوو بنامیم. این کامیون 4.5 تن وزن دارد اما تنها در 4.6 ثانیه از سرعت 0 به 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد! واقعا باورکردنی نیست. آیرون نایت نه‌تنها در زمینه سرعت بی‌رقیب است، بلکه از نظر قدرت نیز باعث شگفتی شما خواهد شد. حجم موتور این کامیون 12.8 لیتر است. این موتور 6 سیلندر از نوع D13 بوده و گشتاور 6000 نیوتون متر دارد و نیرویی معادل 2400 اسب بخار را تولید می‌کند. توجه داشته باشید که قدرت کامیون رتبه دوم این فهرست 750 اسب بخار بود. یعنی آیرون نایت حتی از کامیون FH 16 750 هم بیش از سه برابر قوی‌تر است! بدون هیچ چون و چرایی، لقب پادشاه جاده‌ها به آیرون نایت تعلق می‌گیرد.

در این فهرست با 10 کامیون قوی دنیا آشنا شدیم و همچین قوی ترین کامیون جهان یعنی Iron Knight را شناختیم. این کامیون‌ها در زمینه حمل و نقل جاده‌ای و ترانزیت کالاها نقش بسیار پررنگی ایفا می‌کنند و جزو کلیدی‌ترین وسایل نقلیه در حوزه تجارت و مبادلات اقتصادی هستند. به همین خاطر هم هست که شرکت‌های بزرگ هر سال سعی می‌کنند تا مدل‌های قوی‌تری از کامیون‌ها را با توانایی حمل بار بیشتر معرفی و تولید کنند.

در پایان این مقاله از شما همراهان همیشگی پرشین خودرو می‌خواهیم که نظرات خود را درباره بهترین کامیون های قوی دنیا با ما در میان بگذارید. همچنین اگر در مورد قوی ترین کامیون جهان نکته‌ای به ذهن‌تان رسید حتما در کامنت‌ها مطرح کنید تا با هم درباره آن صحبت کنیم.

 

نویسنده: عارف حسین پور

کد خبر 127827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 49
  • نظرات در صف انتشار: 28
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • . ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
    18 5
    انقدر اطلاعات غلط به مردم ندید..‌.شوالیه ی آهنی ولوو در حد یک تیزره و هنوز تولید نشده....قوی ترین کامیون جهانم در حال حاضرs770اسکانیا هستش
  • محمدرضا ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
    18 2
    سلام دستتون درد نکنه بابت اطلاعات خوبی که در اختیار گذاشتین. بیزحمت در مورد کامیون ماک و سری جدید تولیدات این کمپانی ارائه بدین
  • علی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    9 3
    زنده باد شوالیه اهنی ولوو(volvo iron knight) ممنون اطلاعاتتون خوب بود...👍👍
  • محسن ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۳
    12 4
    واقعا از زحمات شما سپاسگزاریم اما ای کاش اینجا اروپابود
  • ناصرکاظمی راد ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
    11 1
    ولوو یعنی جیب خریدار خالی کن .چه از خرید چه از لوازم .. موتورشم کمنزه اف هاش ولوو نیس
  • حسن ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    14 1
    هنوز محموله های ترافیکی با ماک و اینترناش جابجا میشن
  • پوریا ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    25 8
    قوی ترین کامیون جهان ماک هست
  • میلاد رحمانی ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
    13 17
    هیچ کامیونی به fh نمی رسه چه از لحاظ قدرت چه از تیپ و قیافه s770 به گرد پای fh نمی رسه اینو بدون شرکت ولوو جوری ماشین ساخته که میتونه از داخل آب رد بشه اسکانیا چی فقط یه جاده صاف بده بهش بره ولوو سوارا پرچم بالا ...
  • azad ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
    10 0
    پس پیتر بیلت آمریکا کجاست؟
  • آراز ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
    15 13
    هیچ کامیونی اندازه اسکانیا قدرت ندارد
  • محمد زمانی ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    15 8
    بی چون و چرا در حال حاظر ولوو سلطان جاده هاسک
  • علی ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    14 1
    ولوو و اسکانیا از همه لحاظ در یک سطح هستند اما فقط ریتاردر اسکانیا به کل ولوو میارزه
  • اکسور ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
    19 8
    اکتروس و ماک بهترین کشنده های روز دنیا هستند نه یکی مثل اسکانیا که یک شرکت تازه به دوران رسیده است که نمیدونن چی ساختن
  • سید صادق راننده اف هاش ۵۴۰ زرندیه ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    11 2
    بهترین ماشین هایی که از قدیم بودند بنز و ولوو هستش و بهترین ماشین های الان اسکانیا و ولوو و بنز هستش کسانی هم که میگن ماک بهترین ماشینه اشتباه میگن ماک ماشین خوبیه ولی دیگه قدیمیه شده و هر روز چرخش رو باید باز کنی خوبه ولی دیگه ماشین های امروزی اسکانیا و بنز و ولوو هستش بقیه ماشین ها هم خوبن مثلا اویکو خوبه ولی ترمز درست حسابی نداره و ماشین های چینی هم زیاد بدرد بخور نیست مثل فاو و هوو و فوتون و ... درست حسابی ماشین هایی نیستن بقیه هم یعنی داف و مان خوبن
  • حسن ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
    11 4
    هیچ ماشینی سلطان نمیشه fh فقط بنداز به جاده بعد میفهمی چیه مثل هواپیمای خیلی خوبه
  • امیررضا ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
    11 1
    از نظر من ماک جدیدشم درآمده کی میگه قدیمی ولی ولوو ی چیز دیگست البته ولوو اسکانیا ماک بنز اف هاش اینا همه عالیه هستن اصلا کامیون هست اندازه ولوو می تونه تن ببره تو جاده ک بیشتر از ۱۱۰ نباید بری
  • محمد ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
    21 3
    عشقم ولوو
  • پیس پیس ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    23 4
    همه اینا به گرد پای نیسان آبی هم نمی‌رسه خخخخ
  • سید سراج احمدی ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    12 4
    سلام عزیزان بهترین تریلی جهان شماره ۱ ولوو VNL860 هستش قویترین کامیون جهان هستش حالا ماک آنتم هم خوبه ولی به ولوو VNL نمیرسه
  • بهروز ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    8 6
    کسی داف سوار بشه دیگه هیچ ماشینی رو پسند نمیکنه
  • فیروز ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
    8 3
    بنز از قدیم بهترین بوده ولی متاسفانه بنز روز در این موجود نیست بنز چندین بار بهترین خودرو جهان شده همیشه اولین تکنولوژی را میاره
  • مجید ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    6 7
    ولوو fh500 بهترین کشنده تو دنیا هستش فقط کافیه سوارش بشی دیگه پیاده نمیشی
  • عشقم ماک ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
    6 1
    همه ی عالم می‌دونه شرکت آمریکایی ماک یکی از قوی ترین کامیون هارو درست می‌کنه و اینکه میگن اسکانیا و.... خوبه اشتباهه خوب هست اما به گرد پای ماک های جدید نمی‌رسه کسایی که میگن هر روز باید چرخش عوض کرد اون برای ماک های قدیمی هست. نه این ماک ها که آمریکایی ها ۹۰ تن بار میکنن توش وبه راحتی میبره ماک به دلیل تحریم نمیاد به کشور ما پس سوارش نشدید که نخورید من مستندش دیدم ۹۰ تن بار کرد توش شامل چوب والوار
  • ممد ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
    5 1
    میگه fh ماشین خفنی ... تا وقتی ماشین دیگه ای سوار نشدی قرص و محکم نظر نده صنعت خودرو سازی آمریکا حرفی برا گفتن نزاشته
  • مهدی ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    28 5
    کامیون وطنی کاویان. خود تکنولوژی. بقیه برندها رو مثل اسکانیا، ولو، کنورث، بنز، و... رو به مرزهای انهدام رهنمود کرده.
  • امین ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
    6 3
    ب نظر من اف اچ 750 قوی ترین کامیون جهانه
  • 00 ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
    21 1
    لطفا اطلاعات کافی ندارید نظر ندین چون شرکت امریکایی ماک اخرین و قویترین کامیونی که ساخته ماک انتم است که 505 اسب بخار قدرت داره ولی ولوو 750 اسب بخار یعنی قویترین کشنده ماک فقط 5 اسب بخار از افهاش 500 خودمون قویتره البته این سایت بروز نیست وگرنه شرکت اسکانیا 770 اسب بخار رو هم ساخته که در حال حاضر قویترین کامیونه جهانه
  • مهدی ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    21 1
    سایتش دروغ چون اسکانیا ۷۷۰قوی ترین کامیون جهان آیرون نایت چرت ترین ماشینی که دیدم
  • آقای هیچکس(عمیرو ایذه ای سابق) ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
    8 3
    من به جرات میتونم بگم ک صنعت خودرو سازی المان ۲۰ سال از کل دنیا جلو تر هست ،شرکت دایملر که از زیرمجموعه های مرسدس بنز هست البته شایعه شده از هم جدا شدند ،اکتروس ۶۳۰ اسبی خودش رو در شرایطی عرضه کرده که ضمانت داده به مشتری و گفته اگر تا ده سال مشکلی برای این ماشین پیش بیاد رایگان درستش میکنیم ،و موتور این خودرو کاملا پلمپ هست فقط برای اب و روغن جا داره و هیچ دسترسی ای به موتور وجود نداره این یعنی اعتماد صد درصدی ،در ضمن شرکت بنز ضمانت ماندگاری و استحکام رو هم به مشتری هاش داده و در صورتی ک هر مشکلی تا ده سال برای قطعات کامیون پیش بیاد مسئولیت رو به گردن میگیره ،شما زمانی ک کنار اکتروس هستید ام پی ۵ ،هیچ صدایی اعم از صدای موتور گیربکس دف اتاق و کلا هیچ صدایی به گوشتون نمیرسه و در مقایسه با ولوو که یکی از پر س و صدا ترین هاست حرفی برای گفتن باقی نگذاشته
  • امین ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    23 6
    کامیون به گشتاور و دیفرانسیل و گیربکس قوی هستش که هر سه فاکتور در ماک خلاصه شده آلیسون قوی ترین و بهترین گیربکس ها رو میسازه تحقیق کنید موتور آمریکایی گیج کننده است توان روی کاغذ بنظر کمه ولی گشتاور بالا با شاتون بلند و دف و گیربکس قوی نمونش شورلت نوا قدرت موتور ۱۱۰ اسب به اندازه موتور tu5البته روی کاغذ ولی گشتاور ۲۶۰ نیوتن خودتون دیگه باید تا ته خط برید ماک مصرف کم سوخت مقاومت بالا فناوری بالا و تجربه بقیه فقط عروسکی بیش نیستند
  • SCANlA ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    13 1
    اقای عشقم ماک ماک قدیمی خوب الان جدیداش خیلی چرتن فقط الان اسکانیا خوبه
  • شاه راننده‌گان ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
    24 11
    کامیون فقط ماک وبس بقیه به گرد لاستیکشم نمیرسن
  • علیرضا ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
    6 1
    اسکانیا ۷۷۰ قویترین کشنده جهان هست اطلاعات تون رو بروز کنید
  • Mahdi ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    8 1
    قوی ترین تریلی ولوو FH750 هست چون ببار 750 تن بار رو جا به جا کرد.
  • ابوالفضل کلوندی ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    3 4
    یادتان رفت از ماک حرف بزنید ماک از همه ی اینایی که شما گفتید قوی تره
  • علی شفیق ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    2 9
    سلام بزرگوار از ماک و خصوصاً اینترناش اصلاً صحبت نکردید، چرا؟ اگر از راننده‌های باسابقه بپرسید اکثر حرف از ماک و اینترناش به میان می‌آورند بعنوان مثال ماک با ۵۰ تن بار ودر سینه‌کشی جاده با شیب ۷۵درجه با دنده ۲و۱ به راه می‌افتد
  • محمد ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    17 1
    فقط ولوو بقیه ماشین ها به درد هیچی نمی خورند
  • Axor ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
    11 3
    کامیون سازی یعنی آلمان و آمریکا. بهترین های فقط مرسدس وماک تمام
  • ایلیا حسن پور ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
    19 1
    واقعاً ممنونم بابت این اطلاعات خوبی که برای ما گذاشتید از نظر من همه‌ی ماشین های جهان خوب هستن ولی شرکت ولوو در سوئد بهترین شرکت هست که تا اکنون به شکل خوبی ماشین های فوق‌العاده ای ارائه کرده
  • هادی ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
    6 4
    متاسفم براتون. همه امکاناتشونو مرسدس بنز تامین میکنه حتی کلمه اسب بخار برا المانی هاست. بعدشم بهترین گریبکس ساز zf المانه نه امریکا. ماشینهای امریکای رو هم اروپایی ها میسازن نه سرخپوستا. فولکس واگن مادر سازنده اسکانیاست. زمانی که بنز ۵۱۰ میساخته اینا تو ۲۵۰ گیر کردن الان زمانه اقتصادی بودنه یه موتور ۴۴۰ هم جوابگوست نیازی به بیشترش نیست
  • مهران ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    5 1
    بهترین کشنده دنیا ساخت سایپا نامطمئن کامیون پراید تیبا قراره یروزی ساخته شه ولی هنوز سر بودجه دعواس تو ایران خودرو
  • علی ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
    7 0
    عشق فقط ولوو بقیه رو باید انداخت دور
  • احمد ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    14 0
    عشق ولوو
  • AMIR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
    7 1
    درود یک مدل دیگه ولوو هم هست که ببن دو مورد اخر شاید باشه و پس از خرید کمپانی ماک بدست ولو ساخته شده که 900 اسب بخار قدرت داره . با تشکر از مقاله خوبت
  • ابراهیم ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    1 2
    دیگه باید از سوخت فسیلی دست کشید رفت سمت الکترونیک..و جالبی کار هم اینه که زمینه و فناوری ساخت کامیونهای برقی در دسترسه و فقط بخاطر سیاستها و لابی گری برخی از شرکتها و کشورهای نفت خیز و شرکتهای نفتیشون این اجازه رو نمیدن..وگرنه یه کمپانی آلمانی با یه کمپانی ژاپنی که تو فن آوریهای مدرن الکترونیکی کار میکنن کامیونایی ساختن که راحت میتونن هزار اسب قدرت و سه هزار و هشتصد نیوتن گشتاور تولید کنن..با پونصد اسب هم راحت میشه تا صد تن بار رو جابجا کرد...و موتور الکتریکی برای گشتاور احتیاجی به دور گرفتن نداره...در ضمن موتور هاز الکتریکی بدون صدا قابل اطمینان.نگهداری و تعمیر ارزون و تقریبا بسیار بسیار کم خراب میشن...و سیستم ترمزشون باطری رو شارژ مجدد میکنه...حتی روی چادر ترانزیت تریلر باطری خورشیدی منعطف نصب کرده بودن..تو سرازیریهای پر شیب احتیاجی به ریتارد و اینتارد نداره و بخاطر ساختار شارژر موتور تقریبا احتیاجی به کالیپرهاز ترمز ندارن ولی برای اطمینان سه نوع ترمز مکانیکی استفاده کرده بودن..به گفته سازنده آلمانی تو سه سال هزینه سوخت گازوییل رو پس انداز کنید میتونید یکی از این کامینها بخرید...
  • یوسف ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    5 1
    البته بزرگوار بایدتوجه داشت که این کامیون ایرونی نایت فقط برای شکستن رکورد سرعت ساخته شده بقیه کامیون‌های نامبرده برای حمل و نقل کالا ساخته شده‌اند حال اینکه این اولی در لیست شما بیشتر جنبه شکستن سرعت فلسفه وجودیش بوده والبته احتمالا تولید انبوه هم نشده.دوم اینکه از نظر بنده که عضو کوچکی از رانندگان عزیز هستم کامیون‌های آمریکایی برای کشورما با این جاده‌های داغون که داره به نظر من لازم هستن کامیون‌هایی مثل پیتربیلت.کنوورس.ماک.اینترناش.پاکار.و....
  • بهزاد ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
    4 0
    پیشرفته ترین وراحت ترین کدومه ؟
  • نوروزی ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
    2 10
    مام موندیم۶۰ سال پیش بنز
  • محمدرضا بوشهر ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
    3 7
    سلام کوچک شما هستم بقول دوستمون یه کامیون 460هم کافیه وازنظراقتصادی بهتره اسکانیا قشنگه ولی ظریفه ولوو قویه ولی پرخرجه آکتروس سالارها ولی گرونه بنظرم داف ماشین خوب وسگ انجین وکم مصرفیه موتورهواپیما میسازه