قطعه سازی یک صنعت پیشرو است/توانمندی کروز در زمینه ی کیفیت، عمق ساخت داخل و کمیت

رییس مرکز ساخت داخل، صنایع ماشین سازی و تجهیزات وزارت صمت در بازدی از شرکت کروز گفت: عملکرد بالا در تولید و ساخت ماشین آلات هایتک در خود مجموعه، نشان دهنده اعتقاد و باور کروز به ساخت داخل است.

به گزارش پرشین خودرو، سید محمد مهدی هادوی رییس مرکز ساخت داخل، صنایع ماشین سازی و تجهیزات وزارت صمت با اشاره به افزایش عمق ساخت داخل به عنوان یکی از بحث های جدی در کشور گفت: هرچه تولید داخل را افزایش دهیم، اشتغالزایی، اعتماد به نفس و موارد مربوط به رشد و رونق اقتصادی بسیار پررنگ تر می شود.

هادوی اظهار کرد: مجموعه کروز عملکرد بالایی در تولید داخل داشته است و حتی ماشین آلات هایتک که نیاز به خرید خارجی دارد، در کروز ساخته می شود و این نشان دهنده اعتقاد و باور مجموعه به ساخت داخل است.


وی ادامه داد: از طرف دیگر مدیریت صحیح، نیروی انسانی توانمند و تحقق خودکفایی برای تامین قطعات خودرو که یکی از صنایع پیشرفته و تحول آفرین کشور است، نشان می دهد شرکت کروز می تواند این صنعت را حمایت و پشتیبانی کند.

 

کروز



هادوی در خصوص برنامه های وزارت صمت برای برون رفت از مشکلات قطعه سازان تصریح کرد: مجری قانون تصویب شده ی "حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی" که بسیاری از آیین نامه های آن به قطعه سازی باز می گردد، وزارت صمت است و ضمن تاکید به حمایت از تولید داخل، یکی از مهمترین آن ها تعیین عمق ساخت داخل کالاهای تولیدی کشور است، یعنی باید بیابیم عمق ساخت داخل محصولی به نام خودرو به چه میزان است.

وی افزود: همه ی این ها به قطعه سازی بازمی گردد که چه میزان از قطعات مربوط به خودرو به عنوان محصولی پیچیده با چه ارزش افزوده ای ساخت داخل شده است.

رییس مرکز ساخت داخل، صنایع ماشین سازی و تجهیزات وزارت صمت گفت: قطعه سازی یک صنعت پیشرو است، چرا که با راه افتادن چرخ قطعه سازی می توان قطعات پیشرفته با قیمت مناسب و کیفیت بالا تولید کرد.

هادوی با اشاره به اینکه در مقایسه فعالیت کروز نسبت به سال گذشته با وجود مشکلاتی از جمله کرونا، نه تنها توقفی در تولید پیش نیامده بلکه رشد و پیشرفت هم اتفاق افتاده است، گفت: به گونه ای که امسال حدود 2000 نفر را جذب کرده است و این نشان می دهد طبق نامگذاری سال، جهش تولید در کروز اتفاق افتاده و مایه افتخار کشور است که شرکت های توانمندی در زمینه ی کیفیت، عمق ساخت و کمیت فعالیت می کنند.

کد خبر 128302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha