گازسوز کردن بیش از ۸۳ هزار خودرو در سال ۹۹

مدیر طرح CNG شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: تاکنون ۸۳ هزار و ۸۰۳ خودرو در این طرح به صورت رایگان گازسوز شده‌اند و ۱۸ هزار و ۱۶۷ خودرو نیز نوبت گرفته‌اند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمدحسین باقری با اعلام خبر تبدیل رایگان ۸۳ هزار و ۸۰۲ خودروی عمومی، گفت: طرح تبدیل خودرو‌های مسافربر اینترنتی و آژانس‌ها نیز از هفته‌های گذشته آغاز شده است.

او با بیان اینکه مسافربر‌های اینترنتی و آژانس‌ها برای استفاده از تسهیلات بلاعوض دولتی به منظور گازسوزکردن خودرو‌ها باید منتظر پیامکی از سوی وزارت کشور باشند، ادامه داد: از آنجا که شناسایی خودرو‌های مسافربر اینترنتی و آژانس‌ها از سوی وزارت کشور انجام می‌شود، بنابراین پیامک دعوت به تبدیل این دسته از خودرو‌ها از سوی وزارت کشور ارسال می‌شود.

باقری ادامه داد: ثبت‌نام این دسته از خودرو‌ها آغاز شده و قرار است دولت حدود ۷۵ تا ۸۰ درصد از منابع مالی مورد نیاز برای گازسوزکردن مسافربر‌های اینترنتی و آژانس‌ها را در قالب وام بلاعوض تامین کند. مالکان خودرو نیز تنها ۲۰ تا ۲۵ درصد هزینه را پرداخت می‌کنند و این خودروها بر اساس پیمایش، اولویت‌بندی شده‌اند.

 

گازسوز



او ضمن بیان این که پرداخت از سوی مالک خودرو زمانی انجام می‌شود که پیمانکار مرتبط انتخاب شده و در انتظار انتخاب کارگاه باشد، ادامه داد: لیست خودرو‌های مسافربر شخصی و آژانس‌های مورد تایید وزارت کشور، بر روی سایت ثبت‌نام قرار دارد و خودرو‌هایی مشمول این طرح می‌شوند که پلاک آن‌ها در لیست وزارت کشور موجود باشد.

مدیر طرح CNG شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: در زمینه هوشمندسازی جایگاه‌های CNG نیز اقدامات لازم انجام شده و متقاضیان می‌توانند از ۱۵ فروردین سال آینده اسناد مناقصه را بارگذاری کنند و پس از آن نیز برندگان اعلام خواهند شد.

او با اشاره به اینکه تعداد خودرو‌های ثبت‌نامی برای تبدیل رایگان در سامانه ۲۶۴ هزار و ۴۲۳ خودرو بوده است، گفت: از این تعداد، ۱۱۶ هزار و ۶۶ خودرو واجد شرایط استفاده از طرح تبدیل رایگان خودرو‌های عمومی بوده‌اند.

باقری در پایان گفت: تاکنون ۸۳ هزار و ۸۰۳ خودرو در این طرح به صورت رایگان گازسوز شده‌اند و ۱۸ هزار و ۱۶۷ خودرو نیز نوبت گرفته‌اند.

کد خبر 130697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha