بعد از تصادف چه باید کرد؟

تماس با پلیس ۱۱۰ و عکس‌برداری از صحنه تصادف از جمله موارد لازم بعد از وقوع تصادف است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از فارس، سرهنگ دوم رابعه جوانبخت کارشناس تصادفات پلیس راهور پایتخت در برنامه تلویزیونی «شهر امن» به موضوع وقوع تصادفات اشاره و اظهار داشت: پس از تصادف ضمن حفظ خونسردی حتما با پلیس 110 تماس بگیرید.

وی گفت: توصیه همیشگی پلیس راهور به رانندگان این است که بعد از تصادف خونسردی خود را حفظ کرده تا بتوانید صحنه را مدیریت کنید؛ توصیه دوم این است که حتما با شماره 110 تماس بگیرید؛ به خصوص در تصادفات جرحی و خسارتی شدید؛ تا در اسرع وقت هماهنگی‌های لازم انجام شود.

وی گفت: در حال حاضر اکثر افراد از گوشی‌های دوربین دار استفاده می کنند؛ بنابراین توصیه می کنیم از صحنه تصادف، از پلاک‌های مقصر و غیر مقصر و دیگر موارد عکس تهیه کنید چراکه این مستند سازی در بررسی علل و تشخیص و پیگیری‌های بعدی مثمر ثمر است.

 

تصادف



سرهنگ جوانبخت تصریح کرد: اگر تصادف خسارتی در محلی باعث ایجاد ترافیک و سد معبر شد می‌توانید پس از عکس برداری، خودرو را به منتهی الیه سمت راست هدایت کرده و از تصادفات بعدی جلوگیری کنید.

وی گفت : در حال حاضر بیمه تا سقف 11 میلیون تومان به خسارت دیدگان ناشی از تصادفات رانندگی خدمات ارائه می دهد؛ این بدان معناست که اگر شما تصادفی کرده و دچار خسارت شده و خسارت شما کمتر از این مبلغ است و طرفین تصادف مقصر و غیر مقصر بودن خود را قبول داشته و مشکلی وجود نداشت خیلی راحت می توانید با جابجایی مدارک خود مانند گواهینامه و کارت ماشین و بیمه نامه که برای پلیس معتبر است به بیمه مراجعه کرده و بدون دریافت کروکی از پلیس، خسارت خود را دریافت کنید.

جوانبخت افزود: نکته طلایی اینجاست که قبل از تعمیر خودرو و تغییر صورت ظاهری خودرو بعد از تصادف، برای دریافت خسارت به بیمه مراجعه کنید چراکه اگر این تغییرات ایجاد شود دیگر خسارتی به شما پرداخت نخواهد شد.

کد خبر 130752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha