کد خبر 132261
۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۲
معرفی دوچرخه 850 دلاری فولکس واگن

گروه خودروسازی فولکس واگن علاقه مند است که وفاداری به برند را از زمان خرید دوچرخه برای فرزندان شروع کند.

به گزارش پرشین خودرو، گروه خودروسازی فولکس واگن را همه به صنعت خودرواش می شناسند اما احتمالا می دانید که این گروه دستی هم در دوچرخه سازی دارد و آخرین محصول آن در دوچرخه سازی با برند GTI، دوچرخه ای مخصوص کوهستان است و برای مسیرهای ناهموار و دشوار مناسب است.

این دوچرخه که 850 دلار قیمت دارد نسبتاً سبک هم هست و فقط 15.1 کیلوگرم (33 پوند) وزن دارد. البته با نگاهی گذرا به عکس این دوچرخه هم معلوم است که دیگر صندلی آن از نوع plaid seat نیست؛ از دیسک و لنت ترمز قرمزرنگ هم خبری نیست و دکمه تغییر دنده آن هم شبیه به توپ گلف نیست.

در دوچرخه هایی با این دامنه قیمت، ترمزهای دیسکی با کابل یا سیم کار می کنند در حالی که این دوچرخه ی جدید فولکس واگن، از ترمزهای دیسکی هیدرولیک بهره می برد.

 

t,g;s



حالا که لنت ها و دیسک های ترمز این دوچرخه قرمز نیست در عوض رینگ چرخ های 29 اینچی آن به رنگ قرمز یاقوتی است و تایرهای آن هم از نوع WTB Ranger انتخاب شده اند که نیازی به تیوب ندارد و در نتیجه در مسیرهای کوهستانی کمتر احتمال پنجر شدن دارند. البته برای دوچرخه دوستان و دوچرخه بازان، امکان تغییرات دستی در برخی از این موارد به صورت سلیقه ای وجود دارد.

برای تغییر دنده هم از سامانه شیمانوی Shimano 27سرعته بهره گرفته شده است. با این که در صنعت دوچرخه سازی «رکاب تک حلقه ای» single chainring up front به یک استاندارد تبدیل شده اما ظاهراً فولکس واگن در این جا به فکر کاهش هزینه بوده است و به سبک قدیمی اکتفا کرده و رکاب دو حلقه ای به کار برده است. [از محاسن رکاب تک حلقه ای سبک تر شدن دوچرخه و کاهش میزان دررفتگی زنجیر است.]

فریم [بدنه] آلومینیمی فقط به چرخ جلو اجازه داشتن سامانه تعلیق می دهد اما شاید همین هم برای مسیرهای کوهستانی کافی باشد. سامانه تعلیق جلوی این دوچرخه تا 120 میلیمتر امکان جذب ضربه ها را دارد و در این سامانه امکان قفل شدگی لحظه ای برای جلوگیری از کمپرس شدن سامانه تعلیق به کار رفته است.

شاید در ذهن فولکس این بوده که خانواده ها ابتدا برای فرزندان خود این GTI‌ را خریداری کنند تا بعدها هم وقتی بزرگ شدند به همان GTI‌ وفادار مانده و خودروهای فولکس را خریداری کنند. از ظواهر امر هم به نظر می رسد که فروش آنلاین این دوچرخه به زودی شروع می شود.


منبع: سایپانیوز

کد خبر 132261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha