درست مصرف نکنیم واردکننده بنزین می شویم

دبیرکل انجمن کارفرمایی صنعت پالایش نفت گفت: در حال حاضر بیش از ۱۰۰ میلیون لیتر بنزین در کشور تولید می شود که از این میزان ۹۰ میلیون لیتر آن مصرف می شود و این در شرایطی است که اگر برنامه‌ریزی صورت نگیرد، تا ۱۰ سال آینده واردکننده خواهیم بود.

به گزارش پرشین خودرو، ناصر عاشوری قلعه رودخانی امروز در نشستی خبری با بیان اینکه اگر شرایط تحریم ادامه داشته باشد و مدیریت مصرف صورت بگیرد، لطمه ای به تولید وارد نخواهد شد اما اگر روال مصرف به شکل فعلی ادامه یابد، قطعا در آینده دچار مشکل خواهیم شد، اظهار کرد: اگر بخواهیم دنبال پالایشگاه‌سازی برویم، در صورتی که ارز و ریال آن هم فراهم باشد، شش سال زمان لازم است تا یک پالایشگاه ساخته شود، بنابراین به صرفه است که مصرف خودروها اصلاح و سوخت CNG تقویت شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر تولیدات ما به صورت سه شیفت در حال انجام است، به طوری که از نیمه دوم سال ۱۳۹۷، کشور به لحاظ واردات بنزین و گازوئیل بی‌نیاز شده و این رویه ادامه خواهد داشت؛ بنابراین در حال حاضر مشکلی به لحاظ تامین سوخت کشور نداریم.

دبیرکل انجمن کارفرمایی صنعت پالایش نفت با بیان اینکه به دولت جدید پیشنهاد می کنیم که ساز و کارهایی را اتخاذ کند تا نیازمند واردات نشویم. از جمله این سازو کار ها می تواند تولید خودروی داخلی کم‌مصرف باشد. همچنین باید سبد سوخت به سمت استفاده از CNG تقویت و فرهنگ مصرف مدیریت شود تا مسابقه بین تولید و مصرف کشور پایان یابد.

کد خبر 133704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha