هیچ نگرانی از بابت بازار تقاضا نداریم / با تغییر سیاست های تولید، سیاست فروش سایپا هم تغییر می کند

قائم مقام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در امور فروش و خدمات پس از فروش گفت: با تغییر سیاست های تولید از سوی دولت، در سیاست های فروش سایپا نیز تغییراتی را خواهیم داد.

مجید باقری در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو، با بیان این مطلب و با اشاره به اینکه در حال حاضر هیچ نگرانی بابت بازار تقاضا در خودروهای تولیدی گروه خودروسازی سایپا وجود ندارد، تصریح کرد: با اتفاقات اخیر هیچ بحران و خللی در بازار تقاضای سایپا رخ نداده است چرا که بر اساس مطالعات صورت گرفته، نیاز بازار خودرو کشور را می دانیم.

وی ادامه داد: اینکه در آینده، بازار تقاضای خودرو با چه شرایطی مواجه خواهد شد، گروه خودروسازی سایپا در تلاش است با محصولات جدید در تمامی سگمنت های قیمتی، در بازار خودرو نقش آفرینی کند تا همه بازارهای هدف را داشته باشد.

باقری با توجه به برخی اظهارات در خصوص تاثیر افت تقاضا در حذف شروط پیش فروش خودروسازان گفت: به هیچ وجه تقاضا در طرح های فروش سایپا فروکش نکرده است چنانچه در جدیدترین طرح فروش فوق العاده سایپا شاهد حضور حدود 300 هزار متقاضی برای 18 هزار خودرو بودیم همچنین در طرح قبلی فروش نیز نزدیک به 400 هزار نفر شرکت کردند به همین منظور با توجه به حجم بالای تقاضا، کماکان فروش ما از طریق قرعه کشی انجام می شود.

 

مجید باقری
 

قائم مقام فروش و خدمات پس از فروش سایپا همچنین با اشاره به تاثیر برنامه های دولت در خصوص افزایش تولید خودرو در بازار تقاضای خودروسازان اظهار داشت: این اعداد و ارقام تولید، نگرانی را برای بازار تقاضای سایپا ایجاد نمی کند اما در آینده با تغییر سیاست های تولید در سیاست های فروش سایپا نیز تغییراتی خواهیم داد که مشکلات احتمالی در بازار فروش از بین برود.

باقری در ادامه با توجه به حجم بالای خودروهای فرسوده و از سویی لغو قانون الزام خودروسازان در طرح اسقاط خودروها عنوان کرد: مشارکت ما در طرح نوسازی خودروهای فرسوده موکول به سیاست نهادهای فرابخشی است با این حال تاکنون هیچ سیاستی در حوزه نوسازی و اسقاط خودروهای فرسوده به ما ابلاغ نشده است.

وی همچنین به مشارکت سایپا در طرح های گذشته نوسازی فرسوده ها اشاره کرد و افزود: گروه سایپا در دوره ای در طرح نوسازی خودروهای فرسوده وارد شده است اما همچنان هزینه گواهی های اسقاطی که از مسیر ورود به این طرح باید دریافت می کردیم به سایپا پرداخت نشده است!

باقری تاکید کرد: در صورت طراحی سازوکار جدید برای مشارکت خودروسازان در طرح نوسازی خودروهای فرسوده مسلما گروه خودروسازی سایپا نیز در این طرح ها مشارکت خواهد کرد.


بهبود زیرساخت ها برای دستیابی به اهداف صادراتی سایپا


قائم مقام فروش و خدمات پس از فروش سایپا در ادامه با توجه به اهداف صادراتی سایپا در سال جاری از برنامه ریزی برای صادرات شاهین خبر داد و اظهار داشت: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته در گروه سایپا به طور قطع سهمیه ای را برای صادرات محصول شاهین به بازارهای هدف در نظر خواهیم گرفت گر چه این امر مستلزم بهبود زیرساخت های صادراتی است.

باقری با اشاره به تاثیر نبود زیرساخت های صادراتی در اهداف صادراتی خودروسازان برای سال جاری تصریح کرد: متاسفانه نبود زیرساخت ها، از ابتدای سال در برنامه صادرات بسیاری از محصولات سایپا تاثیر گذاشته و موجب افت صادرات در این بخش شده است با این حال با برنامه صادراتی سایپا، شاهین نیز از گردونه اهداف صادراتی ما خارج نخواهد بود.

وی در پایان با تاکید بر اینکه برای دستیابی به اهداف و میزان مشخص صادراتی در محصولی مانند شاهین راه درازی وجود دارد، یادآور شد: بهبود اهداف صادراتی مستلزم نیازسنجی بازارهای هدف و برگزاری کلینیک هایی برای معرفی و قابلیت های محصول در حوزه های صادراتی است بنابراین تا دستیابی به میزان مشخصی از صادرات خودرو شاهین، راه درازی در پیش است.
 

کد خبر 134118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha