دقایقی با تیگو 8 پرو؛ شاسی بلندی با آپشن های جذاب وطراحی لوکس

مدیران خودرو قصد عرضه تیگو 8 پرو به بازار در هفته های آینده را دارد، خودرویی لوکس با امکانات و آپشن های کاربردی که تنها در برخی خودروهای وارداتی لوکس وجود دارد و البته این خودرو آغازگر عرضه محصولات مدیران خودرو با لوگوی جدید این شرکت است.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، با ورود شاهین و تارا به بازار خودرو با سطوح آپشنی بالاتر از روال معمول خودروهای داخلی، خریداران خودروهای تولید داخل نیز می توانند سطوحی از رانندگی با استفاده از سیستم های کمک رانندگی را تجربه کنند.

 

گزارش تصویری تست درایو تیگو8 پرو را اینجا ببینید



سامانه های ESC،TCS ، HSA که تازگی روی برخی خودروهای تولید داخل نصب شده است اما تمام ماجرا نیست چرا که مدیران خودرو با عرضه تیگو8 پرو با سطح خودران LB2 توانسته است این بازار را دگرگون کند.

مدیران خودرو با شریک تجاری خود که در تمام مدت تحریم ها همچنان مشغول فعالیت بود این روزها دور جدید از فعالیت خود را آغاز کرده است.

این شرکت در سال جاری اقدام به معرفی و عرضه 3 محصول جدید کرده است که تیگو8 پرو آخرین نمونه آن است.

 

تیگو8 پرو



خودرویی مدرن، لوکس با طیف متنوعی از امکانات ایمنی، رفاهی و سیستم های کمک راننده.

در این گزارش می توانید دقایقی از وقت گذرانی با تیگو8 پرو را در پیست اتومبیلرانی آزادی بخوانید و ببینید.

تیگو8 پرو که در بازار چین با نام پلاس عرضه شده در آستانه ورود به بازار ایران است.

شریک تجاری مدیران خودرو همواره در سال های گذذشته صاحب یک زبان طراحی بوده و پایبندی خود را به المان های آن حفظ کرده است و خودروهایی را که روزی متهم به کپی کاری از کره و ژاپن بود را امروز تبدیل به خودرویی با کیفیت تر با امضای اختصاصی خود کرده است.

زبان طراحی اختصاصی چری که به سبک Life in Motion شناخته می شود حال وارد نسل سوم شده است.

چری همواره در سال های اخیر از شرکت های پیشرو در زمینه سرمایه گذاری در حوزه طراحی خودرو بوده است و هرازگاهی نیز اخباری از استخدام طراحان نامدار اروپایی با تجربه فعالیت در برندهای برتر در این شرکت منتشر شده است که می توان ردپای آن را در طراحی خودروهای جدید شرکت از جمله تیگو8 پرو مشاهده کرد.

 

تیگو8 پرو



البته درک این موضوع تخصص آنچنانی نیاز ندارد چرا که تنها با تماشای طراحی ظاهری نخستین تیگو در ایران و تیگو8پرو به عنوان جدیدترین تیگو در بازار خودرو، رشد و پیشرفت چری در بعد طراحی، فنی و کیفیت این خودروها قابل لمس است.

تنها نگاه به سیر تکامل سری تیگو در ایران از تیگو5 تا تیگو8 پرو مهر تاییدی است بر تکامل هر چه بیشتر این خودرو به سوی لوکس شدن و فراهم کردن تجربه ای لوکس برای خریداران.

چری تیگو8 پرو با یک پیشرانه 1.6TGDI از نسل سوم خانواده اکتکو عرضه می شود که با توان 197 اسب بخاری و گشتاور 290 نیوتن متری می تواند خودروی 1.5 تنی را در زمانی کمتر از 9 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برساند.

پیشرانه 1.6TGDI تیگو8 پرو دارای پنج فناوری سیستم احتراق iHEC (هوشمند)، سیستم مدیریت حرارتی با گرمایش سریع، فناوری شارژ سریع با سرعت بالا، فناوری کاهش اصطکاک و فناوری سبک است که از مهمترین ویژگی های این موتور محسوب می شود.

 

پیشرانه تیگو8پرو



در کل این پیشرانه نسل سومی از اکتکو نسبت به نسل دوم کاهش وزن 21 کیلوگرمی داشته است که در پایین نگه داشتن وزن این شاسی بلند موثر بوده است.

نکته مهمی که در خصوص پیشرانه تیگو8 پرو وجود دارد این است که این پیشرانه در سال 2019 موفق شد در میان 10 پیشرانه برتر بازار خودروی چین قرار بگیرد که دستاورد بزرگی برای چری محسوب می شود.

تیگو8پرو به یک گیربکس DCT 7 سرعته دوکلاچه تجهیز شده است که نیرو را به چرخ های جلو منتقل می کند.

تیگو8 پرو در طراحی ظاهری هر چند اندک شباهت هایی با اکسید برند لوکس چری را به دهن متبادر می کند اما توانسه است المان های سری تیگو را همچنان حفظ کند و با ارتقای آن تجربه یک محصول جدید و لوکس را برای مشتری فراهم کند.

در جلوی تیگو8 پرو چراغ های جدید کوچک با فناوری AFS که قابلیت حرکت 15 درجه ای و هماهنگ با چرخش فرمان را برای راننده فراهم می کند با دی لایت و جلوپنجره بزرگ طرح ماتریس بزرگ از نکاتی است که جلب توجه می کند.

 

تیگو8 پرو



پروژکتور خطی در کنار ورودی هوا و قسمت پایینی نقره ای رنگ به ظاهر اسپرت تیگو8پرو کمک زیادی کرده است.

در زمانی که از قسمت جلو یا پشت به تیگو8 پرو نگاه می کنید قسمت بالایی خودرو از خط شیشه های جانبی به بالا نسبت به بخش پایینی باریک تر به نظر می رسد که بخشی از امضای چری در طراحی تیگو است.

 

تیگو8 پرو



در نمای جانبی تیگو8 پرو سعی شده است تا با استفاده از خطوط افقی با حجم های منفی و استفاده از زه کرومی رنگ ظاهر اسپرتی برای خودرو به وجود آورد.

 

چری تیگو8 پرو



در نمای پشت با یک چراغ چند ظلعی روبرو می شوید که با خطوط افقی و حجم منفی ظاهری برجسته پیدا کرده است.

در میان دو چراغ عقب نیز با نشان خودرو که با حروف بزرگ و با فاصله طراحی شده است مواجه هستیم.

 

تییگو8 پرو



خط های افقی جانبی تا پشت خودرو امتداد پیدا کرده است و با یک خط افقی در پایین درب صندوق تیگو8 پرو و سپر خودرو ظاهری عظلانی ایجاد کرده است.

روی سپر عقب تیگو8پرو نیز شاهد دو خروجی اگزوز کرومی هستیم که متاسفانه باید گفت تنها حالت تزئینی دارد و اگروز اصلی سمت راست خودرو قرار دارد.

در مجموع می توان گفت تیگو8 پرو با استفاده هماهنگ از خطوط افقی و حجم های منفی و استفده از المان های مختلف توانسته است تا ظاهری اسپرت و نسبتا خشن برای تیگو8پرو به وجوآورد.

اما همه جذابیت های تیگو8 پرو در ظاهر و پیشرانه نهفته نیست چرا که قسمت بزرگی از این جذابیت ها در بخش امکانات رفاهی و کابین 7 نفره لوکس این خودرو با سیستم صوتی شرکت سونی است.

 

سیستم صوتی چری تیگو8 پرو



در ابتدای ورود به کابین تیگو8 پرو، طراحی لوکس، استفاده از صندلی های چرمی خردلی رنگ، سقف شیشه ای عریض و نمایشگر های تمام لمسی است که توجه شما را به خود جلب می کند.

 

چری تیگو8 پرو



صندلی های خودرو توسط یک شرکت خارجی طراحی و ساخته شده است و به همین دلیل نشیمن بسیار راحت و مناسبی را فراهم می کند که با توجه به 7 نفره بودن و فضای بزرگ تیگو8 پرو می تواند امتیاز مثبتی محسوب شود.

صندلی های بخش عقبی می تواند جمع شود تا فضای صندوق عقب را افزایش دهد همچنین برای سرنشینان عقب خروجی های تهویه قرار داده شده است که در قسمت وسط امکان تنطیم اختصاصی دما از طریق مونیتور لمسی کوچک نیز به لطف سیستم تهویه مطبوع چهارگانه خودرو فراهم شده است.

 

تیگو8 پرو

 

 

تیگو8 پرو



صندلی های جلو نیز همچون خودروهایی در این رده امکان تنطیم برقی با حافظه را برای راننده و سرنشین جلو ایجاد می کند.

 

تیگو8 پرو



سقف خودرو نیز از نوع پانارومیک است که بیشترین فضای ممکن را شیشه پوشانده است و در لوکس شدن خودرو نقش زیادی ایفا کرده است.

 

سقف پانورامیک تیگو8 پرو



ایمنی سرنیشان نیز با 6 ایربگدر 10 نقطه تامین می شود و اما جذابترین بخش کابین یعنی کنسول تمام لمسی.

فرمان دی کات با دکمه های کنترلی روی فرمان هر چند زیباست اما پیش افتاده ترین بخش کابین است چراکه در کنسول خودرو از یک نمایشگر دوگانه 12.3 اینچی استفاده شده است که در مجموع همه اطلاعات خودرو را در فضای 24.6 اینچی نمایش می دهد.این نمایشگر از فرآیند ادغام اتصال نوری استفاده می کند و با وضوح تصویر 1920 در 720 از قابلیت چند لمسی نیز پشتیبانی می کند.

 

کابین چری تیگو8



در تیگو8 پرو سعی شده است تا از کنترلر های فیزیکی در کمترین حالت ممکن استفاده شود و همین امر یک کنسول دیجیتال را فراهم کرده که معمولا مرسدس بنز در خودروهای جدید خود استفاده می کند.

در قیمت میانی نیز یک مانیتور 8 اینچی وظیف کنترل سیستم تهویه مطبوع را انجام می دهد در همان قسمت و اطراف سر دنده زیبای تیگو8 پرو، کنترلرهای لمسی دیگری وجود دارد که می توان مود رانندگی و فعال کردن برخی از امکانات را از طریق آن انجام داد و در کنار آن سیستم استارت خودرو با طراحی جدید قرار گرفته است.

 

تیگو 8 پرو



به طور مثال در همین قسمت میانی یک شارژر وای فای و کول باکس با دمای 16 درجه وجود دارد همچنین می توان سیستم کنترل خودرو در خطوط جاده را از این قسمت فعال یا غیرفعال کرد.

در تیگو8 پرو برخی از سیستم های کمک رانندگی نظیر رادار تصادف از عقب، تصادف از جلو، رادار نقطه کور، هشدار باز شدن درب و حرکت در بین خطوط وجود دارد که سطح رانندگی با این خودرو را به سطح LB2 می رساند.

تجربه رانندگی کوتاه با تیگو8 پرو

در پیست آزادی و مدت زمان اندکی که در اختیار ما قرار داشت و با توجه به اینکه تست یک خودروی شاسی بلند در پیست ریسک بالایی دارد از تست پر فشار خودرو خودداری کردیم اما در همان زمان اندک و سرعت 80 تا 100 کیلومتری در پیچ ها می شد به چسبندگی و فرمان پذیری مناسب خودرو پی برد.

در زمان شروع حرکت، توربوشارژر در مدت کوتاهی و با کمترین زمان تاخیر وارد مدار شد که شتاب بالا و محسوسی را فراهم می کند.

 

تیگو8 پرو



هر چند زمان اندکی به تست خودرو پرداختیم (دو دور در پیست اتومبیلرانی آزادی) اما کابین بی سرو صدا و طیف متنوعی از امکانات و لوکس بودن کابین از چشمگیرترین تجارب رانندگی با تیگو8 پرو بود.

تیگو 8 پرو در ایران رقبای نسبتا زیادی دارد که از اروپایی ها می توان به رنو کولئوس و از رقبای ژاپنی و کره ای نیز به میتسوبیشی اوتلندر، نیسان ایکس تریل، تویوتا راو4 و هیوندای سانتافه اشاره کرد.

کد خبر 134693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • خالد بیت صافی ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
    1 0
    سلام و درود ... به نظر بنده که ماشین شاسی بلند را تجربه کردم تیگو8 نسبت به فیدلیتی و دیگنیتی هم شکیلتره و هم بهتره