رونمایی از پلتفرم برق و الکترونیک دناپلاس توربو در آینده نزدیک

با حمایت ویژه و تاکید مدیرعامل ایران‌ خودرو و تلاش و کوشش همکاران در شرایط سخت فعلی، پلتفرم برق و الکترونیک محصول دنا پلاس توربو طراحی و در آینده نزدیک نمونه تولید شده آن رونمایی خواهد شد.

به گزارش پرشین خودرو، داود خسروی مدیرعامل شرکت دانش بنیان جتکو، با اعلام این خبر افزود: این شرکت در یک سال اخیر با تمرکز بالایی در حوزه طراحی و توسعه پلتفرم های برقی فعال بوده و در حوزه سخت افزار و نرم افزار موفق به طراحی و نمونه سازی و توسعه پلتفرم برق و الکترونیک منطبق با استانداردهای روز دنیا شده است.

وی ادامه داد: تیم توسعه برق و الکترونیک شرکت جتکو در چهار گروه تخصصی با همکاری شبکه‌ای از نخبگان و شرکت های دانش بنیان در حال طراحی، هوشمندسازی و توسعه پلتفرم برق و الکترونیک برای محصولات ایران‌خودرو است.

خسروی با بیان این که پلتفرم برق و الکترونیک ایران‌خودرو با اتکا به استانداردهای روز جهانی در شرکت جتکو در حال توسعه و نمونه سازی است، اظهار کرد: این پلتفرم بستری برای افزایش ایمنی و کیفیت در خودروهای فعلی و آینده گروه صنعتی ایران‌خودرو خواهد بود. طراحی نود مرکزی BCM، طراحی دستورالعمل و پیام‌های شبکه و نیز شبکه توان و دسته سیم، دستاوردهای اصلی در این پروژه است.

مدیرعامل جتکو تصریح کرد: این پروژه در شرکت جتکو با استفاده از شیوه‌نامه‌ها و روش هایی مانند AUTOSAR که در خودروسازهای مطرح جهان مورد استفاده است، طراحی شده است. رویکرد طراحی مبتنی بر مدل و استفاده از استاندارد ایمنی عملکردی ISO۲۶۲۶۲ از اصول مورد استفاده در طراحی این پلتفرم است.

خسروی تاکید کرد: با مشخصات ارایه شده در این محصول، قابلیت استفاده آن در تمامی خودروهای فعلی و دست کم پنج سال آینده ایران‌خودرو وجود خواهد داشت.

وی توسعه بازار و امکان صادرات محصول و نیز سهولت تشکیل شبکه همکاران در طراحی و تامین شاخص‌های الکترونیک را از مزایای این طرح جدید برشمرد و گفت: این محصول قادر خواهد بود با ضبط ارزش افزوده نرم‌افزار واحدهای کنترلی، بهبود و روان‌سازی مونتاژ و کاهش حجم دسته‌سیم و نودهای مازاد در شبکه، در راستای ارتقای کیفیت ایفای نقش کند.

مدیرعامل جتکو گفت: گروه صنعتی ایران‌خودرو با دست‌یابی به این فناوری، امکان اجرای هرگونه توسعه و ارتقا در حداقل زمان و هزینه را در اختیار خواهد داشت و همچنین با ایجاد زیرساخت و دانش طراحی، پوشش ویژگی‌های رفاهی و هوشمند در خودروهای مختلف این شرکت تسهیل خواهد شد.

تمامی فرآیندهای طراحی و توسعه این پلتفرم در گروه صنعتی ایران‌خودرو در مجموعه شرکت جتکو به صورت بومی ایجاد شده و زیرساخت‌های نرم افزاری و دانش آن قابل گسترش به سایر نودهای الکترونیکی محصولات ایران‌خودرو است.

کد خبر 135255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha