وضعیت بازار با نابرابری عرضه و تقاضا بدتر می‌شود

نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس واردات خودروی خارجی را در گرو تصمیم مجمع تشخیص مصلحت نظام دانست و در مورد سامان دهی بازار خودروی داخلی پیشنهاد کرد که عرضه و تقاضای بازار خودرو برابر شود.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، سید جواد حسینی کیا در مورد سامان دهی بازار خودرو گفت: مجلس یازدهم دنبال سامان دهی بازار خودرو با نگاه کیفیت محور است. نظارت بر بازار عرضه و تقاضا مرحله بعد از اصلاح کیفیت است. متأسفانه این روند زمان‌بری است و تا سرانجام طول خواهد کشید.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به برابر نبودن عرضه و تقاضای خودرو در کشور اظهار کرد: چاره مجلس در این وضعیت افزایش واردات خودروی خارجی بود. ما پیشنهاد کردیم که در ازای صادرات خودرو، قطعات خودرو یا سایر صنایع نیروی متحرکه و یا هر ارزی که منبعش مشخص باشد، واردات خوردو صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه واردات خودرو در گرو تأیید مجمع تشخیص مصلحت نظام است، گفت: اگر این مجمع همراهی کند، میزان محدودی واردات خودرو صورت خواهد گرفت و در نتیجه وضعیت بازار خودرو از این وضعیت بحرانی بیرون خواهد آمد. من نمی‌دانم این مجمع چه قدر همکاری خواهد کرد. دوشنبه گذشته با مجمع تشخیص جلسه داشتیم قرار بر این شد که چند جلسه دیگر برگزار کنیم تا ببینیم که آیا توانایی اقناع یکدیگر را داریم یا خیر.

این عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در پایان گفت: اگر عرضه و تقاضا برابر نشود، بازار خودرو از وضعیت کنونی هم بدتر خواهد شد. ما در وهله اول باید عرضه و تقاضا را برابر کنیم و در از طرف دیگر نقدینگی بازار خودرو را به سمت تولید و اشتغال ببریم.

کد خبر 136377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha