تویوتا: تولید امسال شاید به 9 میلیون خودرو هم نرسد

شرکت تویوتا پیش‌ بینی کرده است که تولیدش در سال جاری میلادی کاهش یابد و شاید به 9 میلیون دستگاه هم نرسد.

به گزارش پرشین خودرو، تویوتا با افزایش تولید خود در سال 2021، مقام بزرگترین خودروساز جهان را حفظ کرد. خودروساز ژاپنی تویوتا در سال گذشته میلادی، 10 میلیون و 496 هزار دستگاه خودرو تولید کرد که افزون بر 10 درصد از سال 2020 بیشتر بود.

گروه فولکس‌ واگن، دومین خودروساز بزرگ جهان، سال گذشته هشت میلیون و 882 هزار دستگاه خودرو تولید کرد که 4.5 درصد نسبت به سال 2020 کمتر بود.

کمیابی تراشه‌ های کامپیوتری عامل اصلی کاهش تولید در فولکس‌واگن بود که باعث شد این کارخانه مجبور شود خطوط تولید خود را متوقف کرده یا سرعت ساخت ماشین را کاهش دهد.

تویوتا با داشتن ذخیره کافی از تراشه‌های کامپیوتری توانست عنوان پرفروش‌ترین خودروساز آمریکا را از جنرال‌ موتورز هم بگیرد. در 90 سال گذشته این اولین بار است که جنرال‌ موتورز بزرگترین خودروساز در آمریکا نیست.

تویوتا در سال 2020 با فاصله‌ای کم و تولید حدود 220 هزار دستگاه بیشتر از فولکس‌ واگن، بزرگترین خودروساز جهان شده بود. کارخانه ژاپنی با تواضع به کسب دوباره این مقام واکنش نشان داد.

یک سخنگوی تویوتا گفت: "اول شدن هیچوقت هدف ما نبود و ما کسب این آمار فروش را نتیجه تصمیم تک‌ تک مشتریانی می‌دانیم که از ما حمایت کردند. هدف شرکت ما این است که در کیفیت و ایمنی بهترین باشیم."

با ادامه بحران کمیابی تراشه‌های کامپیوتری، تویوتا پیش‌بینی کرده که تولیدش در سال جاری میلادی کاهش یابد و شاید به 9 میلیون دستگاه هم نرسد.

کد خبر 136839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha