خودروهای ناقص «برانکو» در کارخانه «فورد» تلنبار شد!

کمبود نیمه هادی ها همچنان در تولید و عرضه خودرو وقفه ایجاد می کند، اما فورد به جای توقف تولید، خودروهای ناقص را به پارکینگ می فرستد تا بعد از رسیدن قطعه و تکمیل کاری، تحویل مشتری شود.

به گزارش پرشین خودرو، همین حالا هم برخی از این خودروها چند ماهی است که در کف پارکینگ منتظر قطعه برای تکمیل کاری هستند. صاحبان این خودروها هم نگران هستند که در این آب و هوای زمستانی، خودروهای آنها زیر برف و باران مانده اند. برخی هم به شوخی می گویند فورد برانکوی آنها ممکن است زمانی به دستشان برسد که دیگر پلاک ها هم جدید شده اند. برخی هم شکیبایی خود را از دست داده و با فورد ارتباط برقرار کرده اند، اما فورد هم از پاسخگویی مستأصل شده است. برخی از مشتریان این نوع پاسخگویی را شانه خالی کردن از مسئولیت می بینند.

در فضای اینترنتی، فوروم هایی مثل bronco6g شکل می گیرد که در آن مردم از انباشته شدن خودروهای فورد برانکو ناقص تکمیل کاری نشده صحبت می کنند. در همین شبکه های اجتماعی عکس ها و فیلم های کوتاه از فورد برانکوهایی منتشر شده که زیر برف و باران منتظر رسیدن قطعه،‌ ریزتراشه و نیمه هادی ها هستند. عکس هایی از تکمیل کاری این خودروها هم منتشر شده طوری که کارگران درب موتورها را بالا زده و در حال تکمیل کاری اند. این ها جزو آن دسته از مواردی است که صاحبان آن شانس آورده اند و قطعه ناقصی خودرو رسیده و در حال تکمیل کاری است. به محض رسیدن قطعات الکترونیکی و ریزتراشه ها، این خودروها راهی نمایندگی ها یا درب منازل مشتریان می شوند.

پارکینگ فورد در آیس مانتن به دماسنج یا گلوگاه تولید فورد شهرت پیدا کرده و با یک نگاه به آن می توان تشخیص داد کمبود تراشه در چه وضعیتی است. تابستان سال گذشته، این پارکینگ گوش تا گوش پر از خودروهای ناقص منتظر تکمیل کاری بود. اواخر سال 2021 به تدریج این پارکینگ رو به خالی شدن رفت. حالا در این زمستان سرد، دوباره در حال انباشته شدن است.

فورد هم در یک بیانیه خبری، بر این واقعیت صحه گذاشته و قول داده است ظرف سه ماه تکلیف این خودروهای نیازمند تکمیل کاری را روشن کند.

 

فورد برانکو



سعید دیپ سخنگوی فورد در پاسخ ایمیلی به اتومتیو نیوز گفته است: «کمبود ریزتراشه همچنان کارخانه های آمریکای شمالی فورد را تحت تأثیر قرار داده است که همه صنعت خودرو با آن درگیر است. کارکنان فورد پشت صحنه تمام کوشش خود را به خرج می دهند ابتدا خودروهایی که تقاضای بالایی دارند با حفظ کیفیت تکمیل کاری کنند. هدف فورد این است که ظرف 90 روز خودروهای منتظر تکمیل کاری را تعیین تکلیف کند.»

تیم هاویک رئیس شورای نمایندگی های فروش و خدمات پس از فروش فورد می گوید ادامه تولید خودروهای ناقص منتظر تکمیل کاری راهبرد بهتری از توقف خط تولید است.

برای مشتریان روشن نبودن راهبرد تخصیص فورد به مراتب بیشتر از تأخیرهای ناشی از کمبود تراشه آزاردهنده است.

تایلر شانزمیر یکی از مشتریان فورد برانکو به اتومتیونیوز گفته است که او خودرواش را در ژوئیه 2020 پیش خرید کرده و هنوز هم به خودروی خود نرسیده است. جالب این است که با پرس و جو متوجه شده است که خودروی وی در ژانویه امسال تولید شده اما هنوز منتظر تکمیل کاری است. در حالی که برخی از مشتریان خوش شانس تر از وی بوده و ظرف کمتر از سه ماه به خودروی خود رسیده اند.

فورد تنها خودروسازی نیست که با این مشکل دست و پنجه نرم می کند و معضل کمبود تراشه به این زودی هم حل نخواهد شد. اما چون در حال حاضر فورد برانکو یکی از پرتقاضاترین خودروهای سال است، فورد اما با همه تلاشی که به خرج می دهد، نمی تواند این معضل را حل کند. فورد برانکو یکی از نقدشونده ترین خودروهای بازار هم هست، یعنی به محض آن که خودرو از پارکینگ کارخانه بیرون می آید، مشتری دارد. چون این تقاضا همچنان بالا است، قیمت بازار با قیمت کارخانه فاصله عجیبی پیدا کرده است.

منبع: autoevolution.com

کد خبر 137197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha