لغو دریافت 9 درصد مالیات ارزش افزوده در مناطق آزاد محصور

مدیرعامل شرکت ارس خودرودیزل(آمیکو) از لغو دریافت 9 درصد مالیات ارزش افزوده از فعالان مناطق آزاد خبر داد و گفت: لغو دریافت مالیات ارزش افزوده در تمام مناطق اجرا نشده و شرط و شروطی برای لغو آن در نظر گرفته شده است.

شهرام فداکار، در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو، با اعلام این خبر اظهار داشت: خوشبختانه این تغییر اقدام مهمی در حفظ مزایای فعالیت های تجاری در مناطق آزاد محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: هر چند لغو این بند با شرط و شروطی انجام شده است اما باید گفت یکی از بزرگترین موانع پیش روی حفظ مزیت های اقتصادی برای فعالان مناطق آزاد برداشته شده است.

مدیرعامل آمیکو اظهار داشت: بند شش تبصره ش قانون بودجه سال 1401 از قانون بودجه برداشته شده است که طی آن مناطق آزادی که سه شرط اصلی را داشته باشند از پرداخت مالیات 9 درصدی ارزش افزوده معاف است.

وی سه پیش نیاز مناطق آزاد برای مشمول لغو مالیات ارزش افزوده شدن را تشریح کرد و گفت: نخستین شرط محصور بودن مناطق آزاد بود، دومین شرط برای معافیت از پرداخت این مالیات، داشتن تراز تجاری مثبت و سومین مورد نیز قرار داشتن در الگوی جمعیتی است.

فداکار با ابراز خوشحالی از به ثمر نشستن تلاش ها برای لغو این مصوبه، خاطرنشان کرد: لغو 9 درصد مالیات ارزش افزوده نه تنها مزایای فعالیت در مناطق تجاری را حفظ می‌کند بلکه از افزایش قیمت تمام شده محصولات تولیدی در این مناطق نیز جلوگیری خواهد کرد.

کد خبر 137354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha