عرضه خودرو آریا و توقف تیبا از سال 1401 / فرایند اصلاح کیفیت در گروه سایپا از ابتدای سال آینده آغاز می شود

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: در سال 1401 خودرو تیبا از زنجیره تولید این گروه حذف می شود و فقط به میزان ثبت نام و تعهدات شرکت، این خودرو تولید خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو ، محمد علی تیموری که در همایش زنجیره خودروسازی در افق 1401 سخن می گفت با اعلام این خبر افزود : در حال حاضر به ازای تولید هر خودرو تیبا 77 میلیون و 499 هزار تومان زیان برای شرکت ایجاد می کند بنابراین تلاش ما برای این است که از سال آینده تولید انبوه خودرو تیبا در گروه سایپا متوقف کنیم.

وی در ادامه از تولید و عرضه خودرو آریا از سال 1401 خبر داد و تاکید کرد : برای تولید خودرو آریا زنجیره تامین را برای تولید این خودرو به کار خواهیم گرفت.

مدیرعامل سایپا همچنین با اشاره به اینکه برای تولید کیفیت باید فرآیندها اصلاح شوند ، به موضوع اصلاح فرایند کیفیت در گروه سایپا از ابتدای سال آینده پرداخت و بیان کرد : تغییر و اصلاح فرآیند ها مسلما سخت و پیچیده است اما با آموزش می‌توان به سهولت این اصلاحات و تغییرات را انجام داد.

تیموری با بیان اینکه از اولین روز حضورم در سایپا تولید اقتصادی را محور برنامه هایم قرار دادم ،افزود : در سایپا یک میلیون سهام‌دار خرد وجود دارد که بسیار مهم هستند در حالی که این‌ افراد در سال‌های اخیر هیچ عایدی از سهامشان کسب نکردند از این رو با تولید اقتصادی و تمرکز بر رشد کیفیت، کاهش قیمت و تحویل به موقع این امر محقق شده و موجب بقای محصول خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه خودرو بایستی از کالای سیاسی به کالای اقتصادی تبدیل شود ، اظهار داشت : امیدواریم در سال آینده با توجه سیاست‌گذاری وزارت صمت شرایط کنونی تغییر کند همچنین دارایی ها و سهام درون گروهی خودروسازان باید عرضه و درآمد آن در چرخه تولید هزینه شود اقدامی که می تواند صنعت خودرو به ریل خود باز گرداند .

مدیرعامل سایپا در ادامه به اهمیت زنجیره تامین در تولید خودروسازان پرداخت و با اشاره به اینکه خودروسازی بدون توجه به زنجیره تامین در دنیا موفق نیست ، تصریح کرد : همواره اعتقاد به زنجیره تامین داشتم و سعی کردم تمام توان و انرژی را برای این بخش بگذارم و امیدوارم با توجه به اهمیت سازندگان ، زنجیره تامین در زمینه خودروهای جدید، از قسمت طراحی حضور داشته باشد.

تیموری در ادامه با اشاره به سوالات زیادی که همواره در خصوص اینکه چرا در صنایع موشکی موفق هستیم اما در خودروسازی خیر؟ خاطر نشان کرد : اولین تفاوت در صنایع نظامی و موشکی وجود انسان های متعهد، متخصص و ایثارگر هستند که جانشان را می دهند و این روحیه را باید درصنعت خودروسازی هم تقویت کنیم و انسان هایی را انتخاب کنیم که این روحیه را داشته باشند و جانشان را برای تولید بدهند.

وی تفاوت فضای کسب و کار در صنعت خودروسازی با صنایع موشکی است دومین مورد ذکر کرد و افزود : فضای کسب و کار صنعت خودرو آرام‌ نیست اما در صنایع نظامی محیط آرام و صددرصد تمرکز بر تولید است.

مدیرعامل گروه سایپا امنیت را سومین نکته در تفاوت این دو صنعت عنوان کرد و گفت : در صنایع موشکی کالایی که امنیت مردم را تامین می‌کند می‌تواند اقتصادی نباشد اما در خودروساز باید کالایی تولید کند که مردم حق انتخاب آن را دارند. بنابراین وظیفه داریم انسان های متعهد، متخصص و ایثارگر پرورش دهیم تا ضمن ایجاد احساس آرامش در صنعت خودرو بتوانند تولیدات اقتصادی را عرضه کنند که ضمن قیمت مناسب، کیفیت خوب به موقع تحویل مشتریان شود.

کد خبر 137358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha