نمایندگان به جای هجمه به وزیر، برای رفع مشکلات صنعت خودرو راهکار بدهند / قوانین و خواسته‌های قانون‌گذاران دارای تناقض است

یک کارشناس صنعت خودرو، گفت: نمایندگان مجلس به جای همجه و‌ تهدید وزیر، برای حل مشکلات صنعت خودرو راهکار در سطح خودشان ارایه دهند.

به گزارش پرشین خودرو، امیرحسن کاکایی، با بیان این‌که قوانین و خواسته‌های قانون‌گذاران دارای تناقض است، گفت: وزیر صمت تا کنون اقدامات مثبتی در صنعت خودرو در حوزه افزایش تولید، صادرات، استفاده از ظرفیت های دانش بنیان و‌‌‌... انجام داده است اما برخی نمایندگان در تلاش برای ایجاد مانع برای به ثمر رسیدن برنامه‌های وی هستند.

استاد دانشگاه علم و صنعت، با اشاره به این که مشکلات صنعت خودرو بیشتر ساختاری است تا فنی تاکید کرد: این مشکلات چهل ساله است و مربوط به دوران وزارت فاطمی امین نیست.

کاکایی بیان کرد: برخی از نمایندگان مجلس با فشار بر صنعت خودرو به دنبال اغراض شخصی خود و‌ درخواست‌های خارج از عرف هستند.

وی افزود: وقتی قرار است صنعت خودرو‌ در مسیر درست حرکت کند، عده‌ای به خاطر به خطر افتادن منافع خود بر سر راه آن سنگ اندازی می کنند.

کاکایی، اضافه کرد: نمایندگان مجلس به جای حمایت از تولید دانش بنیان، آزادسازی واردات را چاره حل مشکلات صنعت خودرو می دانند.

این استاد دانشگاه علم و صنعت تاکید کرد: خودروسازان کشور برای کاهش وابستگی به خارج از کشور، نهضت داخلی سازی قطعات های تک را در دستور کار قرار داده اند و برای توسعه این مسیر باید مجلس و وزارت اقتصاد حمایت کنند.

وی با اشاره به این که کیفیت خودرو یک شبه و با فرمان و دستور حل نمی شود افزود: صنعت خودرو نتیجه عملکرد ۴۰ تا ۵۰ صنعت دیگر است.

کاکایی افزود: صنعت خودروی روسیه با تحریم ها دو هفته ای تعطیل شد این در حالی است که صنعت خودروی کشور با استراتژی منطقی نه تنها تعطیل نشد بلکه با افرایش تولید و عرضه محصولات جدید به مسیر خود ادامه داد.

وی با اشاره به شفاف بودن صورت‌های مالی خودروسازان افزود: گزارش صورت های مالی خودروسازان به صورت شفاف بر روی کدال منتشر می شود و قابل دسترس برای عامه مردم است. همچنین صورت‌های مالی برای خواص و نهادهای نظارتی همیشه در دسترس است.

کاکایی با محکوم کردن اقدام برخی از نمایندگان مجلس علیه وزیر صمت گفت: تهدید وزیر صمت، تهدید صنعت خودرو و تولید ملی است.

وی در پایان تاکید کرد: نمایندگان مجلس به جای تهدید و هجمه علیه صنعت خودرو، به وظایف قانونی خود عمل کنند که نکرده اند.

کد خبر 137811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اااا ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    0 0
    چرا فحش میدی یه راهکار ایران خودرو را تعطیل کنید تا مردم بیش از این عزادار نشن ظلم بس است