عرضه 3 محصول جدید در دستورکار مدیران خودرو / پیشنهاد مدیران خودرو به دولت برای ورود به چرخه تامین خودرو و باتری برقی

رئیس هیات مدیره صنایع خودروسازی مدیران با اعلام اینکه تولید و عرضه آریزو5 برقی، تیگو8 پلاگین هیبرید و اکسید در دستورکار این شرکت قرار دارد گفت: برای سرمایه گذاری و ورود خودروسازی مدیران خودرو به زنجیره تامین و چرخه ساخت خودرو و باتری‌های لیتیوم یونی با استفاده از ظرفیت منابع طبیعی ایران پیشنهادی به دولت ارائه شده است و منتظر پاسخ دولت به این پیشنهاد هستیم.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، بهرام شریعت در تشریح پیشنهاد به دولت برای فراهم سازی زمینه ورود بخش خصوصی خودروسازی ایران به زنجیره تامین و ساخت خودرو برقی و باتری‌های لیتیوم یونی افزود: ورود به این بخش نیاز به سرمایه گذاری یک میلیارد و صد میلیون دلاری دارد که مدیران خودرو با همکاری شریک خارجی خود به دنبال انجام این کار است و در همین راستا به دولت جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد دادیم با در اختیار قرار دادن معادن مس و لیتیوم، زمینه این سرمایه گذاری را فراهم کند.

وی گفت: اگر دولت با این پیشنهاد موافقت کند می‌توانیم برای اولین بار به تولید و حتی صادرات خودروی برقی و باتری لیتیوم یونی در داخل کشور بی‌اندیشیم.

وی با اشاره به برنامه‌های توسعه‌ای مدیران خودرو در جهت افزایش تیراژ و عمق داخلی سازی محصولات این شرکت اظهار داشت: امروز مدیران خودرو ظرفیت تولید 160 هزار دستگاه محصول را در دو کارخانه منطقه تجاری بم دارد اما در پی تاسیس کارخانه سوم در اطراف پایتخت هستیم تا بتوانیم به اهدافی که برای 5 سال آینده تدوین شده است دست یابیم.

شریعت تاسیس این کارخانه را نیازمند زمینی به مساحت 5 میلیون متر مربع اعلام کرد و افزود: در این فضا یک خط تولید، شهرک و پارک صنعتی احداث خواهد شد.

وی مهمترین هدف از تاسیس این کارخانه را افزایش تیراژ تولید و عمق داخلی سازی به واسطه تولید اقتصادی عنوان و تصریح کرد: در این شهرک اقتصادی به دنبال ایجاد ارتباط بین قطعه سازان چینی با قطعه سازان ایرانی هستیم.

رئیس هیات مدیره شرکت صنایع خودروسازی مدیران همچنین توسعه مرکز تحقیقات را بخش دیگری از اهداف مدیران خودرو در 5 سال آینده دانست و بیان کرد: در نظر داریم تا نیروهای متخصص این مرکز را به 400 نفر برسانیم و با برگزاری دوره های یکساله این افراد را برای تولید یک خودروی اختصاصی با داخلی سازی 70 درصدی آماده کنیم.

بحث انتقال تکنولوژی از سوی شریک خارجی از دیگر برنامه‌های مدیران خودرو بود که بهرام شریعت به آن پرداخت.

این مدیر صنعت خودروسازی اعلام کرد: برای اولین بار شاسی یکپارچه آلومینیومی با تکنولوژی ریخته گری تحت فشار در ایران انجام خواهد شد که طی 5 سال آینده به آن دست خواهیم یافت.

کد خبر 138847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha