از حضور پررنگ چینی‌ها تا نمایش یک پروژه نظامی در هجدهمین نمایشگاه قطعات خودرو تهران

هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات، لوازم و مجموعه‌های خودرو تهران در حالی روز گذشته با حضور بیش از هزار شرکت داخلی و خارجی آغاز به‌کار کرد که از نکات جالب توجه آن اختصاص دو سالن کامل به چینی‌ها بود، موضوعی که نشان از حضور پررنگ چینی‌ها در این دور از نمایشگاه دارد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، نمایشگاه بین‌المللی قطعات خودرو، لوازم و مجموعه‌های خودرو تهران که همه ساله در مرکز نمایشگاهی سئول برگزار می‌شود، روز گذشته وارد هجدمین سال خود شد و در حالی با حضور «محمد مهدی برادران» معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیر دفتر صنایع خودرو وزارت صمت و مدیران دو شرکت بزرگ ایران خودرو و سایپا افتتاح شد که عدم حضور علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت در آغاز به‌کار این رویدادهای بزرگ صنعتی در کشور به خوبی به چشم می‌آمد.

در این دور از نمایشگاه نیز سایپا و ایران خودرو با تمام شرکت‌های زیر مجموعه خود حضور پرقدرتی دارند. همچنین تعداد بسیاری از تولیدکنندگان صنعت قطعه سازی و بسیاری از شرکت‌های بازرگانی و تامین کنندگان قطعات بازار لوازم یدکی در هجدهمین نمایشگاه قطعات حضور چشم‌گیری دارند.

در هجدهمین نمایشگاه بین المللی قطعات، لوازم و مجموعه های خودرو تهران شرکت ساپکو به همراه 123 سازنده زنجیره تامین گروه صنعتی ایران خودرو، با هدف معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌ها در تامین و تولید قطعات و لوازم خودرو و ارائه برنامه‌های خودکفایی و بهبود تصویر شبکه تامین از طریق تعامل با ذی‌نفعان، مخاطبان و مشتریان حضور یافته است.

دنا جوانان

همچنین در این دور از نمایشگاه غرفه ساپکو محصول دنا جوانان و تارا اتوماتیک V4 باپیشرانه TU5P بهینه شده را برای عموم به نمایش گذاشته شده است.

معرفی روش‌های نوین فروش و توسعه بازار قطعات یدکی در غرفه ایساکو

ایساکو نیز  با اهدافی همچون تاکید بر استفاده از سامانه اصالت کالا، معرفی روش‌های نوین فروش و توسعه، جذب فروشگاه‌های مجاز جدید، شناسایی و همکاری با شرکت‌های تجاری و صادرات، معرفی «ایساکو کارت» به عنوان کارت اعتباری خرید قطعات و خدمات از فروشگاه‌ها و نمایندگی‌های مجاز و معرفی بازارگاه فروش عمده قطعات یدکی خودرو با نام «تجارت‌سرا» در این نمایشگاه حضور یافته است.

همچنین به دلیل افزایش فروش قطعات و لوازم یدکی تقلبی در بازار یکی از میزهای غرفه ایساکو در این نمایشگاه جهت تبادل اطلاعات در خصوص تولید و توزیع کنندگان و فروشندگان قطعات یدکی تقلبی به ستاد خبری حراست اختصاص یافته است.

ایساکو

البته به منظور شناسایی قطعات اصلی توسط مشتریان قبل از خرید، نحوه استفاده از سامانه تشخیص اصالت کالا شرکت خدمات پس از فروش ایران خودرو نیز در این نمایشگاه تشریح می‌شود.

سایپا نیز به همراه تامین کنندگان و سازندگان قطعات خودرو همچنین شرکت‌های زیرمجموعه خود در این نمایشگاه حضور پیدا کرده و در دو سالن میزبان بازدیدکنندگان است.

سایپا یدک

یکی از گروه‌هایی که در این دور از نمایشگاه حضور متفاوتی در نمایشگاه قطعات دارد، هلدینگ قطعه سازی عظام است. هلدینگ عظام قرار است برای راحت‌تر کردن کار مشتریان و جلوگیری از عرضه قطعات تقلبی، بسته‌بندی جدید محصولات خود را با همکاری برندهایی مانند «ولئو» در این نمایشگاه رونمایی کند.

نمایش توانمندی‌های کروز با شکست رکورد عرضه هزار قطعه خودرویی

شرکت صنایع تولیدی کروز نیز در این دور از نمایشگاه هزار قطعه از محصولات خود را در هجدهمین نمایشگاه قطعات خودروی تهران نمایش می‌دهد که نمایش این محصولات در فضایی به وسعت سالن 35 محل دائمی نمایشگاه‌های تهران (واقع در سئول) انجام می‌شود.

کروز

کروز در این دوره از نمایشگاه قطعات با طیف وسیعی از محصولات اعم از دسته سیم، سوئیچ، قطعات تزئینی، قوای محرکه، داشبورد و سپر، چراغ، سنسور کویل و سیستم تهویه، اگزوز و کنترل آلایندگی، نشانگرها و مالتی مدیا، تعلیق تو ترمز، ایربگ و ایمنی، آینه، کنترل بدنه و حفاظت، فرمان و بلوک سیلندر و ... حضور پیدا کرده است.

براساس آخرین اطلاعات، شرکت کروز به رکورد عرضه هزار قطعه مهم خودرویی در پی اجرای استراتژی توانمندسازی و اتکا به ظرفیت‌های فنی و دانش متخصصان داخلی دست پیدا کرده است.

نمایش بدنه پروژه ارس در هجدهمین نمایشگاه قطعات تهران

نمایش بدنه خودرو نظامی ارس در غرفه شرکت قالب‌های صنعتی ایران خودرو (آیکید) نیز از نکات جالب در هجدهمین نمایشگاه قطعات و مجموعه های خودرو تهران است، پروژه‌ای که به سفارش شرکت زرین خودرو در این شرکت انجام شده است.

ارس

بر اساس اظهارات مدیران شرکت قالب‌های صنعتی ایران خودرو تمامی مراحل طراحی، ساخت قالب و مونتاژ قطعات فلزی خودرو ارس در این شرکت و  به سفارش شرکت زرین خودرو صورت گرفته است و گفته می‌شود تامین ورق و ساخت قالب‌های آن هزینه سنگینی را به همراه داشته است.

ارس

این خودرو که با درصد بالایی داخلی سازی و تولید می‌شود دارای دو نسخه تک کابین و دو کابین است که برای مصارف نظامی توسط شرکت زرین خودرو تولید شده است.

ارس

لازم به ذکر است هجدهمین نمایشگاه بین المللی قطعات، ‌لوازم و مجموعه های خودرو تهران با هدف ارائه قابلیت ها و توانمندی های شرکت ها و هدایت آنها به بازارهای گسترده‌تر از 22 تا 25 مردادماه در محل نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار می‌شود.

کد خبر 143208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha