کد خبر 144031
۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۴
معرفی انواع کفپوش خودرو

کفپوش خودرو از دسته لوازم جانبی خودرو است که به عنوان یک محافظ کف خودرو را پوشش می دهد. کفپوش ها به صورت یکپارچه و چند تکه در باراز عرضه می شوند.

کفپوش خودرو چیست؟

کفپوش خودرو از دسته لوازم جانبی خودرو است که به عنوان یک محافظ کف خودرو را پوشش میدهد. کفپوش ها به صورت یکپارچه و چند تکه در باراز عرضه میشوند. نوع کفپوشی که مورد استفاده قرار میگیرد بسته به نوع خودرو و سلیقه شخصی شما دارد.

کفپوش خودرو

انواع کفپوش خودرو

کفپوش های خودرو در دو نوع یکپارچه و چند تکه طراحی و تولید میشوند. کفپوش های چند تکه به طور معمول شامل اشکال سه و پنج تکه ای هستند که دو تکه آن در قسمت جلویی و سه تکه آن در قسمت عقب و یا دو تکه در فسمت جلو و یک تکه به صورت یکپارچه در عقب خودرو قرار میگیرد.

کفپوش های یکپارچه به صورت کلی و کامل کف کابین خودرو را می پوشاند. هنگام نصب کفپوش یکپارچه صندلی خودرو خارچ میشود تا مراحل نصب صورت گیرد.

کدام یک از کفپوش ها کاربردی تر است؟

 

یکپارچه 

در بین کفپوش یکپارچه و چند تکه خودرو هر کدام ویژگی هایی دارند که سبب محبوبیت و یا عدم محبوبیت آنها شده

کمپانی های سازنده ی کفپوش خودرو به منظور قالب گیری دقیق از اتومبیل در راستای انتخاب و ساخت کفپوش مخصوص خودرو، نوعی تکنولوژی تصویر سازی سه بعدی را به کار می برند که قابلیت اندازه گیری دقیق از کف خودرو را به ارمغان می آورد.

عنصر سازنده ی کفپوش های یکپارچه عمدتا عنصر پلیمر پلی اورتان است. این نوع کفپوش بر روی موکت فابریک اتومبیل نصب می شود و از فرسودگی پرز های موکت، کثیفی و نشت مایعات به موکت فابریک ممانعت می کند. 

چند تکه

در مقابل کفپوش های چند تکه از تکنولوژی جدید تری طراحی و تولید شده اند به همین دلیل از مزایای بیشتری نسبت به کفپوش های یکپارچه برخوردار هستند.

جنس کفپوش

کفپوش ها از متریال های متفاوتی تولید شده که هر کدام با توجه به نوع جنسی که دارند ویژگی های متفاوتی نیز دارند که در این مقاله به معرفی آنها می پردازیم.

 

کفپوش پلاستیکی

 این کفپوش ها جز محبوب ترین و پر مصرف ترین نوع کفپوش هستند. متریال ساخت این کفپوش پلاستیک است که در برابر نفوذ گرد وغبار و آب به کف خودرو جلوگیری میکند.

کفپوش ترکیبی

کفپوش های ترکیبی، تلفیقی از کفپوش های فلزی و لاستیکی است که مخصوص خودرو های سنگین می باشد. ترکیب عناصر فلز و لاستیک مقاومت کفپوش را در رتبه ی بالایی قرار می دهد که علاوه بر جلوه ی زیبا، به صراحت با کف اتومبیل هماهنگ می گردد و از لغزش پا جلوگیری می کند.

کفپوش لاستیکی

این نوع کفپوش یه دلیل استحکام و طول عمری که دارند از محبوبیت بالایی برخوردار هستند، جنس این کفپوش ها از لاستیک است که در برابر نفود آب و گردوغبار به کابین خودرو جلوگیری میکند. قیمت کفپوش چندتکه لاستیکی مقرون به صرفه است و همین باعث شده جزء پرفروش ترین کفپوش ها به شمار برود.

کفپوش موکتی

کفپوش های موکتی به عنوان نمدی نیز شناخته میشوند. جنس این کفپوش ها از الیاف پلاسنیک است، این الیاف ها در تشکیل بافت نرم، بادوام و انعطاف پذیر نقش دارند.

 

کفپوش های چرم

کفپوش های چرم از دو متریال چرم مصنوعی و چرم طبیعی تولید میشوند. چرم مصنوعی از پلاسنیک و موارد دیگر تولید میشود که از نظر قیمت کنتر از چرم طبیعی است و به نسبت طول عمر کمتری نیز دارد.

اما کفپوش چرم طبیعی که معمولا برای خودرو های لوکس خریداری میشوند گران تر از سایر کفپوش ها هستند. از نظر شکل ظاهری نیز جلوه زیبایی به کابین خودرو شما میبخشند.

 

مدل کفپوش ها

کفپوش ها در سه مدل ساده، سه بعدی و پنج بعدی طراحی و تولید میشوند.

ساده

کفپوش های ساده دارای شیار هایی در سطح خود هستند که از حرکت مایعات به زیر کفپوش جلوگیری میکنند. این کفپوش ها معمولا از جنس پلاستیک و لاستیک طراحی و تولید میشوند که در دسته ساده ترین نوع کفپوش قرار میگیرند و در دو مدل چند تکه و یکپارچه در بازار عرضه میشوند.

 

کفپوش خودرو

سه بعدی

کفپوش‌ سه بعدی خود به دو دسته‌ی جنس چرمی و چنس پلیمری تقسیم می‌شوند. این کفپوش لبه‌های کوتاه‌تری از پنج بعدی دارد. وجه تمایز دیگر این کفی با مدل پنج بعدی، خشک‌تر بودن جنس زیرپایی است. نصب این کفپوش به علت چند تکه بودن، بسیار راحت است و لازم به باز کردن کامل صندلی‌ها و کنسول آرنج نیست. شایان ذکر است که فضای مناسبی را برای قرارگیری کف پا ایجاد می‌کند. این کفی ضدلغزش بوده و تکان نمی‌خورد

شکل ظاهری

مفپوش های سه بعدی دارای شیار هایی در سطح خود هستند که از جابه جایی مابعات جلوگیری میکنند. ار لبه های مرتفعی برخوردار هستند که مانع از ورود گل و لای، آب باران و گردوغبار به کف خودرو میشود.

کفپوش پنج بعدی

جتس این کفپوش ازچرم، پلاستیک و یا لاستیک مرغوب بوده که در برابر سایش، دما وشست و شو مقاوم است در قسمت پشتی کفپوش لایه ای ازجتس پلیمر و یا موکنی قرار دارد که از نفود مایعات به کف خودرو جلوگیری کند.

طراحی این کفپوش به گونه ای است که به طور کامل کف خودرو را پوشش میدهد به طوریکه که حتی نقط کور را نیز میپوشاند. این ویژگی سبب میشود تا از جابه جایی زباله های ریز با حرکت پا جلوگیری شود.

جنس کفپوش پنج بعدی به گونه ای است که به راحتی قابل شست و شو است و حتی با دستمال و اسپری مخصوص نیز از آلودگی پاک میشود.

شکل ظاهری

کفپوش پنج بعدی دارای شیارهایی است که مایعات را به قسمت انتهایی که مخرن است هدایت میکند. علاوه بر این این شیار ها جلوه زیبایی نیز به خودرو میدهد.

کفپوش خودرو

بهترین کفی خودرو

جنس رویه کفی خودرو: رویه بیشتر کفی‌ها از دو جنس چرمی و پلیمری می‌باشند. عمر کفپوش چرمی بیشتر از کفپوش پلیمری می‌باشد

جنس پشت کفی خودرو: پشت کفی‌های باکیفیت جنس پارچه‌ای یا موکتی دارند. بدین رو مانع لیزخوردن کفپوش در زیر پای سرنشینان خودرو می‌شود

وزن کفپوش ماشین: برای راحتی نصب و درآوردن کفی، لازم است که وزن کفپوش مناسب باشد

سایز کفپوش خودرو: با اسکن لیزری از کف خودروها، هر کفپوش برای مدل خاصی از خودرو طراحی می‌شود. در نتیجه کاملا کف خودرو را پوشش می‌دهد

کلام آخر

کفپوش ها در متریال و مدل های مختلفی طراحی، تولید و در بازار عرضه میشوند. اینکه چه جنس کفپوشی با چه مدلی خریداری کتید بسته به مدل خودرو، سلیقه شخصی و میزان بودجه شما دارد. برای خرید بهتر و راحت تر نکاتی که در بالا گفنه شد را مطالعه فرمایید.

کد خبر 144031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha