نگاهی به پیام مدیران عامل ۲ شرکت ایران خودرو و سایپا به مناسبت روز کارگر

مدیران عامل دو شرکت ایران خودرو و سایپا به مناسبت روز کارگر پیام های جداگانه ای صادر کردند.

به گزارش پرشین خودرو، مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو در پیامی به مناسبت گرامی‌داشت ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ روز کارگر، این روز را به سنگربانان عرصه‌های کار، تلاش و تولید، به‌ویژه خانواده بزرگ گروه صنعتی ایران‌ خودرو تبریک گفت.

علمیردان عظیمی

متن پیام علیمردان عظیمی به شرح زیر است:

بسم ا... الرحمن الرحیم

یازدهم اردیبهشت نکوداشت مجاهدت و تلاش‌های بی‌مانند جامعه کارگری است؛ مردان و زنان کوشایی که نقش مهم و ارزنده‌ای در رونق و رشد اقتصادی کشور بر عهده دارند. این تاریخ یادآور اراده و همت کارگران سخت‌کوش عرصه‌های کار و تولید در سراسر جهـان و ایران اسلامی است. انسان‌های توانایی که منشا تولید، توسعه و پیشرفت جوامع به شمار می‌آیند؛ غیورمردان بی‌ادعا و تاثیر گذاری که بنا به فرموده امـام (ره)، حیات یک ملت، مرهون کار و تلاش آنان است.

همواره در یادها خواهد ماند که چگونه در اوج تحریم‌های ناجوانمردانه غرب، چالش‌های اقتصادی و در فراز و نشیب‌های گوناگون، کارگران مسوولیت‌پذیر با همت و پشتکار ستودنی، صحنه‌های زیبایی از خودباوری و از خودگذشتگی را پدید آوردند. اگر اکنون گروه صنعتی ایران‌خودرو به عنوان قطب خودروسازی کشور در مسیر رشد و تعالی قرار گرفته و هر روز بر کارنامه دستاوردهایش می‌افزاید، بی‌شک ثمره کار و اندیشه یکایک کارگران متعهد و توانمند است. بر این اساس اینجانب کارکردن در کنار پیشگامان عرصه صنعت و تولید کشور را بزرگ‌ترین سند افتخار زندگی کاری خود دانسته و بر خود می‌بالم. 

باید اذعان داشت پاسداشت چنین روزی در کشورمان برخاسته از ارزش‌های اسلامی و ملی است؛ به طوری که منابع و اسناد موجود در خصوص اهمیت کار و کارگر در ایران اسلامی بسیار پرشمار و بیش از سایر جوامع و ادیان است. در همین راستا رهبر معظم انقلاب نیز جایگاه کارگر را بسیار ارزشمند یاد کرده و می‌فرماید: «ارزش کارگر، ارزش حیات جامعه و زندگی مردم و تولید، ستون اقتصاد کشور و کارگر، ستون فقرات تولید است، سهم کارگر در ایجاد ارزش برای محصول بیش از عناصر و عوامل دیگر است.»

در همین راستا بنده به عنوان یک خدمت‌گزار در عرصه صنعت، بر خود فرض می‌دانم ضمن عرض تبریک و بزرگداشت روز جهانی کارگر، از همه همکاران پرتلاشم در گروه صنعتی ایران‌خودرو که برای فتح قله‌های صنعت خودروسازی از جان و دل مایه گذاشته‌اند، خاضعانه تقدیر و تشکر کنم. 

امیدوارم در سال جاری که به فرموده مقام معظم رهبری به عنوان سال «جهش تولید با مشارکت مردم» در نظر گرفته شده، با تلاش و اراده والای شما عزیزان، شاهد تولید افزون‌تر و اجرای پروژه‌های مختلف توسعه و بهبود کیفیت محصولات باشیم. به همین دلیل چون گذشته نیازمند نشاط کاری و روحیه جهادی یکایک کارکنان گروه صنعتی ایران‌خودرو هستیم؛ بدیهی است حرکت در مسیر رشد و بالندگی در تمام زمینه‌های تولید و توسعه، بدون همدلی و هم‌افزایی میسر نخواهد شد.

در پایان به پاس تمامی جان‌فشانی‌ها و سخت‌کوشی‌های بی‌بدیل تمامی صنعتگران و همکاران گرامی گروه صنعتی ایران‌خودرو که در کسب موفقیت‌های این شرکت سهیم بوده‌اند، مجددا ضمن تبریک روزجهانی کارگر، از پیشگاه پروردگار هستی‌بخش برای یکایک شما عزیزان تندرستی و به‌روزی آرزومندم؛ پیروز و سربلند باشید.
 

همچنین مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، در پیامی ضمن پاسداشت روز کارگر این روز را به همه کارگران به ویژه همکاران خود در گروه سایپا تبریک گفت.

جواد توسلی مهر

متن کامل پیام جواد توسلی مهر به این شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

یازدهم اردیبهشت‌ماه مصادف با روز کارگر، فرصت مناسب و مغتنمی برای یادآوری خدمات مردان و زنان بلندهمتی است که دستاورد تلاش خستگی‌ناپذیرشان سازندگی، آبادانی و رفاه جامعه است. آنان که با اتکا به کوشش پیگیرشان، تمدن را ساخته‌اند و پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) بر دستان‌شان بوسه زده و همگان را به تکریم و بزرگداشت آنان ترغیب فرمودند. بی‌شک بوسه بر دستان این اُسوه‌های استقامت که آبادانی و استقلال کشورمان مرهون بازوان توانا و قدرتمند آنان است، کم‌ترین نشانه قدردانی است.

روز کارگر در سال جاری معنا و مفهوم دیگری به خود گرفته است. این سال که به نام جهش تولید با مشارکت مردم، مزین شده نگاه‌ها را به سمت همت و تلاش جهادگران عرصه تولید معطوف کرده است.

نقش بی بدیل کارگران سخت کوش و عزیز در تولید کشور به خصوص در دوران سخت تحریم بیش از هر زمان دیگری بر همگان روشن است؛ کارگرانی که با تمام وجود در حال تلاش هستند تا نیاز جامعه را برطرف کنند. حضور در سنگر تولید، خدمت و تلاشگری، مایه مباهات همگی ماست چرا که به عنوان عضوی از خانواده صنعت در نظام مقدس جمهوری اسلامی و در کشور متمدن ایران، در سایه سار تولید که مایه عزت و سربلندی است، خدمت می‌کنیم.

مراتب خرسندی‌ خود را از اینکه در بین خانواده بزرگ کارگران گروه خودروسازی سایپا هستم، اعلام می‌دارم و خاضعانه این روز ارزشمند را به همه همکاران عزیز که مومنانه در سنگر تولید ملی مجاهدت می‌کنند، تبریک می‌گویم و امیدوارم کارگران محترم، همواره در کنار خانواده‌های ارجمندشان، سلامت و تندرست بوده و با جدیت و همدلی سازنده، همیشه در مسیر اعتلای نام مقدس کشور عزیزمان، نظام اقتصادی و صنعتی کشور،‌گام بردارند.

کد خبر 145045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha