معرفی کامل خودرو برقی شیائومی SU7: شاهزاده جدید جاده‌ها

مشتاقید تا درباره هیولای زیبای فولادی شیائومی بیشتر بدانید؟ در این گزارش از پرشین خودرو، به بررسی ماشین برقی شیائومی SU7 می‌پردازیم و این خودرو را از لحاظ طراحی، آپشن‌های نوین، قدرت و عملکرد بررسی می‌کنیم.

به گزارش پرشین خودرو، حتما شیائومی را به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکننده‌های گوشی‌های هوشمند می‌شناسید، اما حالا این غول تکنولوژی چینی کاری رو انجام می‌دهد که حتی اپل هم از پس آن برنیامده بود: یعنی ورود به دنیای خودروهای EV! شیائومی با معرفی خودرو SU7 به عنوان اولین سدان برقی خود، شروع آتشینی برای ورود به عرصه خودروهای الکتریکی داشته است.

خودروی برقی شیائومی SU7، اولین اتومبیل این کمپانی به حساب می‌آید که با همکاری شرکت BAIC Off-road در پکن تولید شده است. SU7 اولین بار در دسامبر 2023 معرفی شد و عرضه رسمی آن نیز در 28 مارس 2024 در پکن اتفاق افتاد. جالب است که شیائومی از همان روز، پذیرش سفارش برای این ماشین را آغاز کرد.

طبق گفته‌های شیائومی، "SU" مخفف "Speed Ultra" (سرعت فوق‌العاده) است و عدد ۷ هم به جایگاه این ماشین در بازار خودرو اشاره دارد. خودرو اس یو 7 شیائومی در سه نسخه عرضه می‌شود: SU7 معمولی، SU7 پرو و SU7 مکس. قیمت فعلی SU7 در بازار چین بین 219.000 تا 229.000 یوان (تقریباً 2.12 میلیارد تومان) اعلام شده است.

مشتاقید تا درباره هیولای زیبای فولادی شیائومی بیشتر بدانید؟ در این گزارش از پرشین خودرو، به بررسی ماشین برقی جدید شیائومی اس یو 7 می‌پردازیم و این خودرو را از لحاظ طراحی، آپشن‌های نوین، قدرت و عملکرد بررسی می‌کنیم.

ورود شیائومی به عرصه خودروهای EV با معرفی خودرو SU7

145046 - خودروی برقی شیائومی SU7

چند سال پیش، غول دنیای فناوری چین یعنی شیائومی، از ورود خود به عرصه تولید خودروهای الکتریکی خبر داد. اکنون سرانجام شاهد رونمایی از اولین محصول این شرکت، یعنی معرفی خودرو SU7 در شهر شانگهای هستیم. این خودرو با هدف رقابت با بزرگان این عرصه، نظیر پورشه تایکان و تسلا مدل 3 معرفی شده است. انتظار می‌رود فروش SU7 در سال 2024 در چین آغاز شود. شیائومی برنامه‌هایی برای تولید انواع دیگری از خودروها در آینده نیز دارد.

لی جون، مدیرعامل شیائومی، خودروی برقی شیائومی SU7 را رقیبی قدرتمند در بخش خودروهای الکتریکی لوکس معرفی کرده و ادعا می‌کند که این خودرو از مدل ۳ تسلا در بیش از ۹۰ درصد مشخصات فنی پیشی می‌گیرد. با این حال، او اذعان داشته است که رسیدن شیائومی به سطح تجربه تسلا در برخی زمینه‌ها ممکن است ۳ تا ۵ سال زمان ببرد.

قیمت‌گذاری خودروی برقی شیائومی SU7 نیز رقابتی به نظر می‌رسد. قیمت مدل پایه این خودرو در چین از 219.900 یوان (حدود 1.59 میلیارد تومان) آغاز می‌شود. نسخه Pro با قیمت 245.900 یوان (حدود 1.70 میلیارد تومان) و نسخه Max نیز با قیمت 299.900 یوان (حدود 2.12 میلیارد تومان) به بازار عرضه خواهد شد.

رونمایی از خودرو اس یو 7 شیائومی، نشان از عزم جدی شیائومی برای تصاحب سهمی از بازار پررونق خودروهای الکتریکی دارد. آیا این تازه‌وارد چینی می‌تواند با غول‌هایی مانند تسلا و پورشه رقابت کند؟ زمان پاسخ به این سوال در آینده نزدیک فرا خواهد رسید.

طراحی خودروی برقی شیائومی SU7

145046 - طراحی خودروی برقی شیائومی SU7

  • ارتفاع: 1440 میلیمتر
  • طول: 4997 میلیمتر
  • عرض: 1963 میلیمتر

داستان طراحی خودروی برقی شیائومی SU7 از پروژه‌ای با نام کد MS11 آغاز شد. تیان‌یوان لی، مدیر بخش طراحی در بخش خودروهای برقی شیائومی مسئولیت هدایت تیم طراحی خودرو اس یو 7 شیائومی را برعهده گرفت. او پیش از این به عنوان طراح ارشد در کمپانی BMW تحت نظر کریس بنگل فعالیت داشته و در طراحی خودروی خاص و منحصربه‌فرد iX بی ام و نقش مهمی ایفا کرده است. کمپانی شیائومی در فرآیند طراحی خودرو اس یو 7 شیائومی، از خودروهای قدرتمندی همچون پورشه تایکان و تسلا مدل S بهره برده و این امر را می‌توان به روشنی در هدلایت‌ها و نمای جانبی، مشاهده کرد.

رمز و راز طراحی و الهامات پشت سر خودروی برقی جدید شیائومی SU7

145046 - رمز و راز طراحی و الهامات پشت سر خودروی برقی جدید شیائومی SU7

با نگاهی به نمای جلوی خودروی برقی شیائومی SU7، ممکن است ناخودآگاه به یاد ابرخودروهای مک‌لارن مانند 750S بیفتید. شباهت‌هایی در طراحی چراغ‌های جلو و فرم منحنی دماغه‌ی SU7 با این ابرخودرو به چشم می‌خورد. خط سقف شیب‌دار و پهن شدن ملایم در قسمت عقب ماشین برقی جدید شیائومی اس یو ۷ نیز تداعی‌کننده‌ی پورشه تایکان است. در نهایت، چراغ عقب کشیده و سراسری بدنه خودرو SU7 شباهت‌هایی با BYD Seal دارد. برای خریداران SU7، امکان انتخاب از میان رینگ‌های 19، 20 و 21 اینچی وجود خواهد داشت.

یکی از ویژگی‌های قابل توجه در معرفی خودرو SU7، حسگر لیدار (LiDAR) یکپارچه در بالای شیشه جلو است که شباهت‌هایی به نمونه‌های به‌کار رفته در خودروهای پیشرفته‌ی ولوو EX90، پولستار ۳ و لوتوس امیرا دارد. این حسگر با همکاری مجموعه‌ای از دوربین‌ها و دیگر سنسورهای تعبیه‌شده در اطراف خودرو، داده‌های لازم را برای سیستم رانندگی خودکار Pilot شیائومی فراهم می‌کند.

خودروی الکتریکی شیائومی SU7 مجهز به سیستم تعلیق بادی با کمک‌فنرهای تطبیق‌پذیر، جلوپنجره‌ی فعال و بال عقب متحرک با چهار حالت تنظیم است. به ادعای کمپانی شیائومی، ضریب درگ (مقاومت هوا) خودرو اس یو 7 شیائومی با عدد خیره‌کننده‌ی 0.195، پایین‌ترین ضریب درگ در جهان را ارائه می‌دهد.

طراحی خارجی خودروی برقی شیائومی SU7، شاهکاری از زیبایی و ظرافت

145046 - طراحی خارجی خودروی برقی شیائومی SU7، شاهکاری از زیبایی و ظرافت

SU7 شیائومی به عنوان یک خودروی برقی چهار درب در کنفرانس پکن معرفی شد. ظاهراً خودروی برقی شیائومی SU7 شباهت‌های انکارناپذیری به رقبای اشتوتگارتی خود دارد. بخشی از این شباهت، حاصل تصمیم‌های اتخاذ شده برای طراحی یک خودروی برقی با ضریب نفوذ پایین هوا هستند. با این حال، به نظر می‌رسد از نظر مشخصات فنی نیز خودرو اس یو 7 شیائومی حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد.

تیم طراحی شیائومی به رهبری ساور لی، مسئول طراحی خودروی الکتریکی شیائومی SU7 بوده است. لی پنج سال را در کمپانی BMW فعالیت داشته و روی خودروهایی مانند BMW iX و کانسپت Circular Vision کار کرده است.

ابعاد ماشین برقی جدید شیائومی اس یو 7 کمی بلندتر، باریک‌تر و کشیده‌تر از پورشه تایکان از آب درآمده است. همچنین فاصله بین دو محور آن با 3000 میلی‌متر، نسبت به تایکان فضای بیشتری را دربر می‌گیرد.

ضریب درگ 0.195 این خودروی نوآورانه، مدیون شکل آیرودینامیکی‌اش است. به  علاوه شیائومی با اطمینان زیادی از استحکام ساختار مخلوق جدیدش سخن می‌گوید که باید در عمل دید چه استقامتی را به نمایش می‌گذارد.

طراحی داخلی SU7 شیائومی

145046 - طراحی داخلی SU7 شیائومی

رونمایی از طراحی داخلی جدید خودروی برقی شیائومی SU7 با دکمه‌های فیزیکی، بسیاری از افرادی که منتظر یک طراحی بتمنی بودند را شگفت زده  کرد. شیائومی با در نظر گرفتن شکایت مالکان خودروهای برقی در مورد عدم وجود دکمه‌های فیزیکی یا کلیدهای لمسی، تصمیم به استفاده از دکمه‌های فیزیکی گرفت.

فضای داخلی خودرو با الهام از کنسول مرکزی XPeng و Nio، صفحه‌نمایش مرکزی افقی شبیه به خودروهای تسلا و فرمان با کف تخت و کلیدهای لمسی و کنترل‌هایی در دو طرف آن طراحی شده است. دکمه‌های تنظیم تهویه مطبوع، ارتفاع خودرو و اسپویلر عقب در زیر دست راننده قرار گرفته‌اند و یک دکمه استارت/استاپ نیز تعبیه شده است.

وجود تریم دو رنگ با سبک مینیمالیستی و مد روز در داخل خودروی برقی شیائومی SU7، ظاهری آینده نگرانه و شیک به آن بخشیده است. دکمه‌های بخش مرکزی به صورت بسیار مرتب و تمیز چیده شده‌اند. همچنین از یک سقف پانوراما (پنجره سقفی بزرگ) نیز بهره می‌برد.

اطلاعات مهم برای راننده روی هدآپ دیسپلی 56 اینچی که در پشت فرمان قرار دارد، نمایش داده می‌شود. این چیدمان به راننده و سرنشین جلو احساس امنیت و راحتی می‌دهد. شیشه‌های جلو کوتاه و گلگیرهای جلوی برجسته خودرو SU7، حاکی از توجه فراوان طراحان این خودرو به رفاه و عملکرد بهینه هستند.

یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد شیائومی SU7، صفحه نمایشگر بزرگ آن است که شباهت زیادی به مانیتور OLED کامپیوتر دارد. از این صفحه نمایش می‌توان برای کنترل موسیقی و مسیریابی در خودرو استفاده کرد. در این قسمت زیر صفحه نمایش، امکان شارژ بی‌سیم Fast Charge تلفن همراه نیز وجود دارد! کنترل‌های مهمی مانند سیستم تهویه مطبوع و جالیوانی نیز در دسترس راننده تعبیه شده‌اند.

امکانات و آپشن‌های خودرو SU7 شیائومی

145046 - امکانات و آپشن‌های خودرو SU7 شیائومی

برند شیائومی به خاطر گوشی‌های هوشمندش حسابی گرد و خاک کرده، بنابراین جای تعجب ندارد که در مدل SU7 شاهد یک صفحه‌نمایش مرکزی بزرگ باشیم. نمایشگر لمسی ۱۶.۱ اینچی با رزولوشن ۳K برای سیستم سرگرمی و اطلاعاتی (Infotainment) مجهز شده است و می‌تواند به طور همزمان چندین ویجت برای نقشه، موسیقی و دستیار راننده را نمایش دهد. این سیستم با تراشه‌ی قدرتمند اسنپدراگون ۸۲۹۵ کوالکام و بر پایه‌ی نرم‌افزار HyperOS عمل می‌کند.

دستیار رانندگی اختصاصی شیائومی با نام Pilot، به صورت استاندارد با ۱۶ عملکرد مختلف ارائه می‌شود. این سیستم از دو تراشه‌ی Nvidia Drive Orin بهره می‌برد. نکته جالب اینجاست که شیائومی با وجود رقابت خود با اپل، امکان اتصال به Apple CarPlay را نیز برای کاربران آیفون در نظر گرفته است.

دستیار رانندگی پایلوت خودرو SU7

145046 - دستیار رانندگی پایلوت خودرو SU7

تخصص کمپانی چینی شیائومی در هر گوشه و کنار خودروی الکتریکیSU7  به وضوح دیده می‌شود و نمونه بارز آن، دستیار رانندگی پایلوت (Pilot) است که به آن اشاره کردیم. این روزها، الکترونیک و صنعت خودرو طی یک حرکت انقلابی، درحال خلق سیستم‌های هوشمندی هستند که به راحتی توسط راننده قابل کنترل باشند. شیائومی برای جدیدترین EV خود، از سه تکنولوژی نوین برای دستیار خودرو بهره می‌برد که عبارتند از:

  • BEV تطبیقی: این تکنولوژی با تغییر دادن میدان دید، امکان مانور بیشتر در مناطق شهری ارائه می‌دهد. به علاوه برد طولانی‌تر در سرعت‌های بالا و پارک دقیق‌تر فراهم می‌کند. برای مشاهده اشیاء از نزدیک به دور نیز از یک شبکه‌ی پیچیده بهره می‌برد.
  • مدل بنیادی نقشه خوان مسیر: وجود نقشه خوان اتوماتیک در خودروی برقی شیائومی SU7 می‌تواند با تخمین وضعیت جاده در حین رانندگی، از تقاطع‌های پیچیده عبور کند. این قابلیت با یادگیری سناریوها و سبک‌های رانندگی مختلف، یک تجربه رانندگی روان‌تر و آسان‌تر رقم می‌زند.
  • شبکه Super-Res: این فناوری طیف وسیعی از موانع نامنظم را دقیقاً شناسایی می‌کند و به جای بلوک، آنها را به صورت سطوح پیوسته نشان می‌دهد. این آپشن حتی در شرایط جوی نامساعد مانند باران یا برف نیز به کاهش خطاهای تشخیصی کمک می‌کند.

افزون بر تمام این امکانات، شیائومی اولین مدل هوش مصنوعی سنسور و تصمیم‌گیری End-to-Endرا برای پارک اتوماتیک معرفی کرده است. این فناوری برای پارک کردن در مکان‌های دشوار، مانند طبقات پارکینگ با آسانسور بسیار کارآمد خواهد بود.

موتور الکتریکی SU7؛ حرکتی در راستای انقلاب EVهای سازگار با محیط زیست

  • باتری یون لیتیومی: 101 کیلووات ساعت؛ 132 کیلووات ساعت؛ 150 کیلووات ساعت
  • دامنه: 800 کیلومتر؛ 988 کیلومتر؛ 1200 کیلومتر
  • سیستم الکتریکی: 400 و 800 ولت
  • موتور خودرو: V6، V6s و V8s
  • گشتاور V6: حدود 400 نیوتن متر با سیستم 400 ولتی
  • گشتاور V6s:  حدود 100 نیوتن متر با سیستم 800 ولتی
  • دور سرعت V6 و V6s: حدود 21000 دور در دقیقه
  • شتاب صفر تا صد V6 و V6s: زیر 2.78 ثانیه
  • گشتاور V8s: حدود 634 نیوتن متر
  • دور سرعت V8s: حدود 27200 دور در دقیقه

پلتفرم خودروی الکتریکی SU7

زیربنای نخستین خودروی برقی شیائومی، بر اساس پلتفرم مودنا (Modena) طراحی و ساخته شده است. این پلتفرم به خوبی از پس ساپورت سیستم‌های تک‌موتوره، دوموتوره و سیستم‌های برقی 400 و 800 ولتی برمی‌آید.

درست مانند موتورهای احتراق داخلی خودروهای معمولی، شیائومی موتورهای الکتریکی به کار رفته در خودروی SU7 را با نام‌های V6، V6s و V8s معرفی کرده است. نسخه V6s که برای سیستم 800 ولتی ساخته شده، نسبت به V6 استاندارد، 100 نیوتن‌متر گشتاور و 75 اسب بخار قدرت بیشتری ارائه می‌دهد. هر دوی این موتورها توانایی دستیابی به حداکثر سرعت 21000 دور بر دقیقه را دارند.

به گزارش شیائومی، باتری بزرگ استفاده شده در نسخه های اولیه توسط CATL تولید خواهد شد. این باتری لیتیوم یونی ظرفیت 101 کیلووات ساعت دارد و با 14 لایه حفاظ، داخل خودرو نصب می شود. تست درایو خودرو اس یو 7 شیائومی، تا 1300 کیلومتر یکسره از یک نوبت فول شارژ باتری نیرو گرفت.

خودروی برقی شیائومی SU7 بر اساس معماری الکتریکی 800 ولتی با ماکسیمم ولتاژ ۸۷۱ ساخته شده است. شیائومی موتورهای الکتریکی به کار رفته در SU7 را با نام سری HyperEngine V6 عرضه می‎‌کند. مدل پایه خودرو اس یو 7 شیائومی دیفرانسیل عقب 400 ولت با توان خروجی 220 کیلووات (ماکیسمم 299 اسب بخار) و تورک 400 نیوتن متر، در جاده‌ها گردوخاک خواهد کرد.

پس از ۵ دقیقه شارژ، خودروی برقی شیائومی SU7 می تواند تا 220 کیلومتر مسافت طی کند. با این اوصاف بعید نیست که با 15 دقیقه شارژ تا 510 کیلومتر مسافت را زیر پا بگذارد و جا نزند. علاوه بر این، باتری بزرگتر 132 کیلووات ساعتی به SU7 اجازه می‌دهد تا 998 کیلومتر مسافت طی کند. به ادعای لی جون، باتری 150 کیلووات ساعتی به راحتی در خودرو جا می‌گیرد و برد 1200 کیلومتری به همراه می‌آورد.

در هر یک از سه نسخه مختلف خودروی برقی شیائومی SU7، از باتری‌های متفاوتی استفاده شده است. مدل استاندارد با یک باتری 73.6 کیلووات ساعتی جان می‌گیرد که تا برد 434 مایل را جواب می‌دهد. این مدل تنها یک موتور الکتریکی برای چرخ‌های عقب دارد، با این حال همچنان قدرتی معادل 294 اسب بخار و گشتاوری برابر با 400 نیوتن متر تحویل می‌دهد. به عبارت دیگر، می‌توان انتظار داشت که SU7 ظرف مدت 5.3 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد و نهایتاً به حداکثر سرعت 209 کیلومتر بر ساعت دست یابد.

نسخه‌ی Pro که در رده‌ی میانی قرار می‌گیرد، از باتری 94.3 کیلووات ساعت بهره می‌برد و برد نهایی آن به 515 مایل می‌رسد که بیشترین برد در میان تمامی مدل‌های خودرو اس یو 7 شیائومی است. زمان صفر تا صد این نسخه 5.7 ثانیه اعلام شده و همانند مدل استاندارد، حداکثر سرعت آن به 209 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

اما نسخه‌ی Max با یک باتری 101 کیلووات ساعت، از سیستم دو موتوره با قابلیت انتقال قدرت به تمامی چرخ‌ها استفاده می‌کند. خروجی کل این سیستم 664 اسب بخار قدرت و 838 نیوتن متر گشتاور اعلام شده که شتاب صفر تا صد ترسناک 2.78 ثانیه‌ای را برای آن به ارمغان می‌آورد. البته به دلیل وزن اضافی موتور دیگر، برد این مدل به 498 مایل کاهش یافته است. ناگفته نماند که تمامی ادعاهای شیائومی در مورد برد خودرو، بر اساس تست CLTC مطرح شده‌اند و هنوز خبری از نتایج تست WLTP نیست.

جدول مشخصات خودروی برقی شیائومی SU7

145046 - جدول مشخصات خودروی برقی شیائومی SU7

وضعیت خودروی برقی شیائومی SU7 در بازار چگونه خواهد بود؟

بر اساس جدیدترین اخبار، به زودی شاهد معرفی خودرو SU7 شیائومی به فروشگاه‌های این شرکت خواهیم بود که نشان می‌دهد این کمپانی چینی، برنامه‎‌های بلندپروازانه‌ای برای یک حضور قدرتمند در صحنه خودروسازی دارد. اخیراً لی جون تأکید کرده که خودروی الکتریکی SU7 شیائومی به محض عرضه، تحویل داده می‌شود و قرار است حجم تولید، همزمان با تحویل افزایش یابد. هدف فروش برای سال اول، 100 هزار دستگاه تعیین شده است. طبق گزارش کمپانی، طی کمتر از 30 دقیقه ابتدایی اعلام پیش فروش SU7 بیش از 50 هزارنفر از سراسر دنیا اقدام به خرید این EV لوکس کرده‌اند.

بیراه نیست که بگوییم بخش خودروسازی شیائومی با تمام قوا در حال حرکت به جلوست و می‎‌کوشد تا به جمع برترین‌های این صنعت راه پیدا کند. برای آینده، در بازه زمانی 15 تا 20 ساله، شیائومی حتی جاه‌طلبانه‌تر عمل کرده و امیدوار است به یکی از پنج خودروساز برتر جهان تبدیل شود.

قیمتگذاری خودرو SU7

کارشناسان صنعت نگرانی‌هایی را در مورد عرضه قریب‌الوقوع شیائومی SU7 ابراز کرده‌اند. مسئول مربوطه در فروشگاه ۲S شیائومی اتومبیل جینگ‌نان یونتونگ اقرار کرد که نگران حجم فروش نیستند، بلکه نگران این هستند که فروشگاه ممکن است با مشکل قیمت‌گذاری به صرفه برای خودروهای جدید مواجه گردد. در چنین وضعیتی امکان دارد که عرضه بیش از تقاضا شود و ضررهایی متوجه کمپانی شوند. علی الخصوص اگر ماشین برقی جدید شیائومی اس یو ۷ بیش از حد فروش داشته باشد و ظرفیت تولید نتواند این حجم خرید را ساپورت کند، مشتریان بایستی مدت زمان بیشتری را برای تحویل خودروها انتظار بکشند.

مراسم رونمایی از خودروی برقی شیائومی SU7 برای ۲۸ مارس برنامه‌ریزی شده است و اطلاعات قیمت مورد انتظار به طور رسمی اعلام خواهد شد.

لی جون همچنان به عملکرد شیائومی SU7 اطمینان دارد. او در برنامه اخیرش اظهار داشت که شیائومی SU7 یک سدان لوکس کلاس C با پیکربندی بسیار قدرتمند خواهد بود. وی افزود: «قیمت نهایی ممکن است کمی گران تمام شود، اما یقیناً پس از تماشای کنفرانس مطبوعاتی همه احساس خواهند کرد که ارزشش را دارد». صحبت‌های قبلی لی جون به محدوده قیمتی خودروی برقی شیائومی SU7 هم اشاره داشت و گفت که نسخه استاندارد خودرو اس یو 7 شیائومی از تسلا مدل 3 یک سروگردن بالاتر خواهد بود.

با توجه به استراتژی قیمت‌گذاری شیائومی، انتظار می‌رود قیمت شیائومی SU7 در محدوده 219,000 تا 229,000 یوان باشد. این قیمت از تسلا مدل 3 پایین‌تر است، اما به جرأت می‌توان گفت که از همه نظر از تسلا بالاتر خواهد بود. این ادعا می‌تواند به خصوص در بخش‌هایی مانند آپشن‌های دستیار راننده پایلوت و سیستم ارتباطی راننده با خودرو که در تسلا مانور زیادی روی آن داده شده، صادق باشد.

رقبای خودروی برقی شیائومی SU7 در بازار جهانی

145046 - رقبای خودروی برقی شیائومی SU7 در بازار جهانی

با نهایی شدن مشخصات فنی، قیمت و استراتژی بازاریابی شیائومی SU7، عرصه رقابت برای این خودرو شکل دقیق‌تری به خودش خواهد گرفت. به نظر می‌رسد SU7 با چندین خودروی برقی (EV) شناخته‌شده و احتمالا برخی خودروهای بنزینی به رقابت بپردازد. از جمله اصلی‌ترین رقبای ماشین برقی جدید شیائومی اس یو ۷ باید به مدل‌های زیر اشاره کنیم.

  • تسلا مدل 3: با توجه به شباهت اندازه (سگمنت سدان) و ادعای شیائومی در مورد پیکربندی برتر با قیمت احتمالا پایین‌تر (حدود 4 هزار دلار)، به نظر می‌رسد این خودرو رقیب اصلی SU7 باشد.
  • خودروهای EV چینی: با رونق بازار خودروهای الکتریکی در چین، ماشین الکتریکی SU7 شیائومی احتمالا با بازیگران تثبیت‌شده‌ای مانند BYD Han، NIO ET5 و XPeng P7 رقابت خواهد کرد. باید منتظر ماند و دید که این تازه وارد، در برخورد با خودروهای جاافتاده برندهای غول چینی چطور عمل می‌کند.
  • سدان‌های لوکس بنزینی: در صورتی که SU7 در محدوده قیمتی خاصی قرار گیرد، بعید نیست که به‌طور غیرمستقیم با سدان‌های لوکس بنزینی مانند آئودی A4، بی‌ام‌و سری 3 و مرسدس‌بنز کلاس C رقابت کند. مخاطبان هدفی که خودروهای برقی را در اولویت قرار می‌دهند، احتمالاً SU7 پر از امکانات را به عنوان یک جایگزین در نظر بگیرند.

جمع بندی

شیائومی با معرفی خودرو SU7، گامی بلند در جهت ورود به بازار خودروهای برقی برداشته است. این سدان لوکس کلاس C با پیکربندی قدرتمند و قیمتی رقابتی، رقیبی جدی برای مدل‌های محبوب مانند تسلا مدل 3 به نظر می‌رسد.

خودروی برقی شیائومی SU7 از مجموعه کاملی از فناوری‌های پیشرفته بهره می‌برد که ایمنی و راحتی رانندگی را به طور قابل توجهی ارتقا می‌بخشد. این خودرو به یک LiDAR، 3 رادار موج میلی‌متری، 11 دوربین و 12 حسگر مجهز شده است که امکان برخورداری از قابلیت‌های متعددی مانند جلوگیری از برخورد، حفظ خودرو در مرکز خط، دستیار تغییر خط، ترمز اضطراری با تشخیص عابر پیاده و دوچرخه‌سوار و ... را فراهم می‌کند.

علاوه بر این، SU7 از مواد با کیفیت بالا در ساخت بدنه و کابین خود بهره می‌برد و تجربه‌ای لوکس و دلنشین را برای سرنشینان ارائه می‌دهد. سیاست «تحویل به محض عرضه و افزایش تعداد پس از تحویل» شیائومی، نشان از اطمینان این شرکت به استقبال گسترده از خودرو اس یو 7 دارد و انتظار می‌رود این ماشین به زودی پس از عرضه، در دسترس مصرف‌کنندگان قرار گیرد.

با توجه به مشخصات و ویژگی‌های ارائه شده، ماشین برقی جدید شیائومی اس یو ۷ پتانسیل تبدیل شدن به یکی از بازیگران اصلی بازار خودروهای برقی را دارد. این خودرو با ترکیب عملکرد بالا، قیمت رقابتی، فناوری‌های پیشرفته و طراحی جذاب، می‌تواند نظر طیف وسیعی از مشتریان را به خود جلب کند.

نظر شما درباره خودروی الکتریکی SU7 چیست؟ فکر می‌کنید ایران رنگ این ماشین را به بازار خود ببیند؟ مشتاق شنیدن نظرات شما هستیم!

کد خبر 145046

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha