جریمه تأخیر خودرو را نگرفتید؟ تنها راه قانونی شکایت در دادگاه است

کد مطلب 150124
۱ تیر ۱۴۰۵ - ۱۰:۲۰
جریمه تأخیر خودرو را نگرفتید؟ تنها راه قانونی شکایت در دادگاه است

سازمان حمایت اعلام کرد خریدارانی که جریمه تأخیر تحویل خودرو را از خودروسازان دریافت نمی‌کنند باید از طریق محاکم قضایی اقدام کنند؛ رسیدگی تعزیراتی به این پرونده‌ها حذف شده است.

به گزارش پرشین خودرو، مدیرکل نظارت بر کالاهای فلزی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، گفت: خریدارانی که جریمه تأخیر تحویل خودرو را از شرکت‌های خودروسازی دریافت نمی‌کنند، تنها از طریق طرح شکایت در محاکم قضایی می‌توانند حق خود را پیگیری کنند.

ابراهیم سالاری، با اشاره به رأی دیوان عدالت اداری اظهار داشت: طبق این رأی، موضوع عدم ایفای تعهدات شرکت‌های خودروساز در تحویل خودرو و پرداخت جریمه تأخیر، تخلف تعزیراتی محسوب نمی‌شود و رسیدگی به آن صرفاً در صلاحیت محاکم قضایی است.

وی توضیح داد: اگر خریداران خودرو با تأخیر در تحویل مواجه شوند و جریمه تأخیر نیز در زمان مقرر از سوی شرکت خودروساز پرداخت نشود، باید با طرح شکایت در دادگاه موضوع را دنبال کنند.

مدیرکل نظارت بر کالاهای فلزی سازمان حمایت افزود: در سال‌های گذشته این سازمان می‌توانست در موارد پرداخت نشدن جریمه تأخیر ورود کند و پرونده‌ها را برای رسیدگی به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال کند، اما پس از صدور رأی دیوان عدالت اداری، این اختیار از سازمان حمایت و تعزیرات سلب شده است.

خاطرنشان می شود که برخی شرکت‌های خودروسازی به دلیل تأخیر در تحویل خودرو به مشتریان مورد انتقاد قرار دارند؛ موضوعی که در برخی موارد با پرداخت نشدن یا تأخیر چندماهه در پرداخت جریمه تأخیر همراه بوده است.

کد مطلب 150124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha